سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فرمانده ارشد ائتلاف سعودی به همراه نظامیان تحت امر خود به انصار‌الله پیوست

فرمانده ارشد ائتلاف سعودی به همراه نظامیان تحت امر خود به انصار‌الله پیوست

افشاگر معروف سعودی اعلام کرده فرمانده بلند پایه مزدوران امارات در غرب یمن به همراه سربازان تحت امر و تمام تجهیزات نظامی که در اختیار داشته‌اند، به جنبش انصارالله پیوسته‌اند.

در جنگ 6 ساله یمن فرماندهان زیادی بوده‌اند که به دلیل شکست‌های پی‌در‌پی و برای حفظ جان خود، از ائتلاف سعودی جدا و به انقلابیون یمن پیوسته‌اند. حالا «مجتهد» افشاگر معروف سعودی خبر داده که یکی از فرماندهان بلندپایه وابسته به امارات به انصارالله پیوسته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه ئوتیتری خود از پیوستن یکی از فرماندهان مزدوران اماراتی در غرب یمن به جنبش انصارالله خبر داد: «شخصی به نام یحیی عریک که در چارچوب نیرو‌های طارق تحت حمایت امارات قرار داشتند، توبه کرده و به انصارالله پیوسته است… عریک و تمام افراد گروهش همراه با تجهیزات و سلاح‌هایشان از گروه موسوم به المقاومة الوطنیة (مقاومت ملی) در ساحل غرب یمن که فرماندهی آن را طارق صالح برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن بر عهده‌دارد، جدا شده و پیوستن خود را به انصارالله اعلام کرده است».

انصارالله یمن در تابستان گذشته نیز اعلام کرده بود «عبدالملک خماش الأبیض» فرمانده عملیات جنگی نیرو‌های مقاومت ملی از این گروه جدا شده و ضمن عذرخواهی از وطن و ملت خود به صفوف مبارزه با اشغالگران و دشمنان سعودی-اماراتی پیوست.

امارات یکی از کشور‌هایی است که نقش موثری در نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایاتی، چون شکنجه و آدم ربایی در یمن داشته است. به اذعان یکی از اعضای کابینه منصور‌هادی، رئیس‌جمهور مستعفی وفراری یمن، امارات از زمان حضور در یمن، بر مناطق اقتصادی کشور متمرکز شد و خود را به موسسه نفتی بلحاف وجزیره سقطری رساند. همچنین امارات در ساحل غربی حضور یافت و شبه نظامیانش را به تنگه باب المندب که از مناطق راهبردی است اعزام کرد و با این کار‌ها به دشمن درجه یک یمن تبدیل شده است. امارات متحده عربی سال گذشته خروج از یمن را اعلام کرد، اما این عقب‌نشینی کاملاً آن را از یمن جدا نکرد، زیرا همچنان به پشتیبانی، تأمین مالی و آموزش نیرو‌های شورای انتقالی جنوب ادامه داد تا یمن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند و بر باب المندب در دریای سرخ و شهر عدن مسلط شود. این درحالی است که ارتش و کمیته‌های مردم یمن با رونمایی از دستاورد‌های صنایع دفاعی خود اعلام کردند که در سال میلادی جدید عملیات‌های غافلگیر‌کننده‌ای برای دشمنان خواهند داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جنایات وحشیانه، نظامیان اشغالگر آمریکا در حق مردم افغانستان

ويدئو/ جنایات وحشیانه آمریکا

ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

عملیات وعده صادق /پیمان نصیری قهرمان و مدال‌آور دومیدانی پارالمپیک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.