سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / جایگاه حضرت زینب سلام الله علیها(بخش دوم)

جایگاه حضرت زینب سلام الله علیها(بخش دوم)

دانلود

حضرت زینب سلام الله علیها

الَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ اْلأُمِّيَّ الَّذي يَجِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ اْلإِنْجيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اْلأَغْلالَ الَّتي کانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ. أعراف آیه۱۵۷،
همانان که از اين فرستاده‏، پيامبر درس نخوانده ـ که [نام‏] او را نزد خود، در تورات و انجيل نوشته مي‏يابند ـ پيروي مي‏کنند؛ [همان پيامبري که‏] آنان را به کار پسنديده فرمان مي‏دهد، و از کار ناپسند باز مي‏دارد، و براي آنان چيزهاي پاکيزه را حلال و چيزهاي ناپاک را بر ايشان حرام مي‏گرداند، و از [دوش‏] آنان قيد و بندهايي را که بر ايشان بوده است برمي‏دارد. پس کساني که به او ايمان آوردند و بزرگش داشتند و ياريش کردند و نوري را که با او نازل شده است پيروي کردند، آنان همان رستگارانند.

فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِيٓ أَنْزَلْنَا ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ

پس به خدا و پیامبرش و نوری كه نازل كردیم، ایمان آورید و خدا به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است. (آیه ۸ تغابن )

ابو خالد كابلی روایت كرده ­است كه: از امام محمد باقر علیه السلام در خصوص سخن خداوند عزّ و جلّ: «فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنزَلْنَا» پرسیدم و ایشان فرمود: – ای ابا خالد! – به خدا سوگند! «النُّور» همان ائمّه از آل محمد تا روز قیامت هستند – كه درود و سلام خداوند بر ایشان باد – به خدا سوگند! آنها همان نور خدا هستند كه نازل كرد.

به خدا سوگند! آنها نور خداوند در آسمان‌ها و زمین هستند.

به خدا سوگند! – ای ابا خالد! – نور امام در دل‌های مؤمنین، از نور آفتاب تابان در روز روشن بیشتر است.

به خدا سوگند! آنها دل‌های مؤمنین را نورانی می‌كنند و خداوند عزّ و جلّ نور آنها را از هر كسی بخواهد، می‌پوشاند و سپس دل‌های آنها تاریك می‌شود.

به خدا سوگند! – ای ابا خالد! – هیچ بنده‌ای نیست كه ما را دوست بدارد و ولایت ما را داشته باشد، مگر آن كه خداوند قلب او را پاك كند، و خداوند قلب هیچ بنده‌ای را پاك نخواهد كرد، مگر این كه به ما اقرار و اعتراف كند و با ما از در آشتی درآید،‌ و اگر با ما از در آشتی درآید، خداوند او را از حساب سخت و از هول و وحشت روز عظیم قیامت در امان نگاه خواهد داشت. كافی، ج ۱، ص ۱۵۰، ح ۱.ا

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نکاه آسمانی به جنگ غزه ، ما رایت الی جمیلا رمز زمان ظهور

ويدئو/جنگ غزه و نگاه زیبا به زندگی مردم غزه

نقاشی/قسمتی از تابلوی شب قدر

شب قدر شب همنشینی با نور الله است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.