سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نشریه آلمانی فوکوس خبر داد قحطی و گرسنگی بی‌سابقه در آمریکا پس از شیوع کرونا

نشریه آلمانی فوکوس خبر داد قحطی و گرسنگی بی‌سابقه در آمریکا پس از شیوع کرونا

شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا(15 میلیون مبتلا و 293 هزار فوتی)، فشارها را بر مردم این کشور به شدت افزایش داده است. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» اخیراً طی گزارشی در همین زمینه نوشت: میلیون‌ها آمریکایی به خاطر شیوع کرونا، گرسنه هستند و صف‌های دریافت غذای رایگان نیز هر روز طولانی‌تر می‌شود. مردم با خودروهای خود در صف‌های چند کیلومتری مقابل بانک‌های غذا در شهرهای مختلف آمریکا ایستاده‌اند و بسته‌های مواد غذایی را از نیروها و سربازان گارد ملی می‌گیرند». در این میان، نشریه آلمانی «فوکوس» بخش دیگری از بحران گرسنگی و قحطی در آمریکا را برملا کرده است.
بر اساس گزارش فوکوس، «مارسیا فودج»، از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، در این باره گفته است « بحران گرسنگی آمریکا، در حال تبدیل شدن به یک فاجعه است، ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و از دور نظاره‌گر باشیم. در واقع حدود 35 میلیون شهروند آمریکایی غذای کمی برای خوردن دارند و از هر 6 آمریکایی یک نفر در اثر گرسنگی رنج می‌برد». «فوکوس» می‌افزاید: بر اساس اطلاعات سازمان تغذیه آمریکا، این آمار به دلیل بحران کرونا، به بیش از 50 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.بر این اساس، از هر هشت آمریکایی یک نفر از ناامنی‌های غذایی روزافزون شکایت دارد و به خصوص خانواده‌های فرزند دار، تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: یک بررسی انجام شده قبل از جشن مهم موسوم به شکرگزاری در آمریکا هم نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی مطمئن نیستند در 4 هفته آینده پول کافی برای تهیه غذا و گذاشتن آن در سفره‌هایشان دارند یا نه. در این شرایط، دولت ترامپ هم اقدامات کمی را برای مقابله با فقر روزافزون در این کشور انجام می‌دهد. در حال حاضر، مذاکراتی بین دولت‌، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان درباره یک بسته کمکی کرونایی جدید وجود دارد، که البته خیلی دیر مطرح شده است.«دایان ویتمور»، از کارشناسان اقتصادی آمریکا، در این باره به واشنگتن پست گفت: شرایط در آمریکا یک فاجعه است. ویتمور به عنوان یک اقتصاددان در دانشگاه نورث وسترن آمریکا مطالعات دراز مدتی را در زمینه بحران گرسنگی در آمریکا انجام داده است. او تحولات فعلی را دیوانه وار و عجیب و غریب توصیف کرده و گفته است: در سایر شرایط بحرانی، مانند بحران اقتصادی سال 2008‌، بیکاران کمک بسیار سخاوتمندانه‌تری را دریافت کردند.
خلاص نمی‌شویم
«جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی بعدی آمریکا، هم در مراسم معرفی تیم بهداشت و درمان دولت احتمالی‌اش، گفت که آمریکا به این زودی از کرونا رهایی نخواهد یافت و همچنان باید از ماسک استفاده شود. بایدن افزود: «به این زودی از کرونا رهایی نخواهیم یافت و در 100 روز نخست دولتم، باید همچنان از ماسک استفاده شود». رئیس‌جمهور احتمالی بعدی آمریکا گفت: «توسعه واکسن‌ها یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های دولت وی خواهد بود و در 100 روز نخست دولتش، 100 میلیون دوز از واکسن کرونا به آمریکایی‌ها داده خواهد شد».آمریکا در حال حاضر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن، هند و برزیل در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند. از سوی دیگر، «آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، هشدار داد، در صورتی که شمار مبتلایان و تلفات کرونا در آمریکا به طور اساسی کاهش نیابد، اواسط ماه ژانویه (دی ) زمان تاریکی برای این کشور خواهد بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»؟

هادی حکیمیان نویسنده کتاب اسپاگتی با سس قرمز

کاریکاتور/ سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد

در این کشور هیچ نوع آزادی بیانی وجود ندارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.