سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

تارنمای آمریکایی «اینترسپت» نوشته ‌است، اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد در نیویورک، پلیس شماری از دانشجویان معترض را پس از بازداشت، مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را تا ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم کرده است.

طبق آخرین گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است، چیزی بالغ بر 2500 استاد دانشگاه و دانشجو، از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا در جریان خیزش دانشجویی آمریکا علیه «نسل‌کشی در غزه» دستگیر و صدها نفر نیز تعلیق، اخراج و زندانی شده‌اند. تصاویر منتشرشده از نحوه دستگیری این دانشجویان و اساتید نیز، اوج وحشی‌گری پلیس آمریکا در برخورد با معترضانی را نشان می‌دهد که، نه پلیسی را کشته‌اند، نه ساختمانی را به آتش کشیده‌اند، نه با چاقو، قمه یا سلاح گرم، به نیروهای امنیتی یا مراکز دولتی حمله کرده‌اند، و نه پس از انجام این اقدامات، از سوی کشورهای دیگر تبدیل به قهرمان شده و جایزه‌های نقدی دریافت کرده‌اند! آنها فقط گفته‌اند: «زنان و کودکان فلسطینی را نکشید.»

این که چه بر سر چنین معترضانی که از قشر نخبه و دانشگاهی هستند آمده، سؤالی است که تارنمای آمریکایی «اینترسپت» به بخشی از پاسخ آن دست یافته است. به گزارش ایرنا، تارنمای اینترسپت روز دوشنه (۱۸ اردیبهشت) و به نقل از ۲ عضو هیئت علمی کالج بارنارد دانشگاه کلمبیا نوشت: «دانشجویانی که در جریان سرکوب اعتراض‌های دانشجویی دانشگاه‌‌های شهر نیویورک به دست ماموران پلیس دستگیر شدند، به مدت ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم بودند… برخی دیگر از دانشجویان گزارش داده‌اند که پس از دستگیری، توسط ماموران پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شده‌اند.» گفتنی است ۲۸۲ نفر از 2500 دانشجو و استادی که از 200 دانشگاه قیام کرده آمریکا دستگیر شده‌اند، از دانشگاه کلمبیا و کالج شهر نیویورک هستند.

سلول انفرادی

طبق این گزارش، دو نفر از دانشجویان بازداشتی پس از رهایی گفته‌اند، ساعت‌ها در سلول انفرادی نگهداری شده‌اند. برخی نیز گفته‌اند، مدت حبس آنها در انفرادی از 3 ساعت تا حبس‌های طولانی‌مدت بوده است. به گفته تعدادی دیگر از دانشجویان معترض آمریکایی، آنها در بند عمومی و در سلول‌های آلوده به موش نگهداری می‌شدند و به مدت ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم بودند!

تارنمای شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌ نیوز» نیز به تازگی گزارش کرده بود: «اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آمریکا خواستار پاسخگویی رؤسای دانشگاه‌‌هایی شده‌اند که با دعوت از نیروی پلیس و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین، اعتراضات مسالمت‌‌آمیز آنها را به درگیری و تنش کشاندند.»

این شبکه خبری آمریکایی، روز گذشته نوشت که بسیاری از دانشجویان معترض شرکت‌کننده در تجمعات ضد اسرائیلی با اقدامات قانونی و انضباطی و خشونت پلیس رو‌به‌رو شده‌اند. این موضوع انتقاد گروه‌های مختلف دانشگاهی نسبت به سوءمدیریت این اعتراضات توسط مقامات و رؤسای دانشگاه‌ها را در پی داشته است. این گزارش در پایان نوشته بود: «علاوه‌بر تلاش‌های اساتید و دانشجویان برای پاسخگو کردن مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها، سازمان‌های حمایت از حقوق فلسطین نیز وارد عمل شده‌اند. در فلوریدا، ائتلافی از هفت سازمان از جمله بخش‌های ایالتی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) و انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان (NAACP) نامه‌ای به رؤسای کالج و دانشگاه فلوریدا ارسال و در آن در مورد استفاده غیرضروری از خشونت توسط مجریان قانون و تجاوز به حقوق متمم اول آمریکا (آزادی بیان) در این مراکز علمی ابراز نگرانی کردند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اسرائیل در جبالیا به تله افتاد ده‌ها نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شدند

شمال غزه را در اختیار داریم

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.