سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل در جبالیا به تله افتاد ده‌ها نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شدند

اسرائیل در جبالیا به تله افتاد ده‌ها نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شدند

پس از حدود 220 روز و در حالی که صهیونیست‌ها می‌گفتند، «شمال غزه را در اختیار داریم» خبر رسیده، شدیدترین درگیری‌های حال حاضر غزه در دو نقطه این باریکه جریان دارد، یکی در جبالیا، و الزیتون واقع در همین شمال غزه! و دیگری در رفح، جنوب غزه.

صهیونیست‌ها طی یکی دو روز گذشته در همین دو نقطه خسارات و تلفات سنگینی داده‌اند و از برخی نقاط نیز عقب‌نشینی کرده‌اند.

«دروغ» یکی از بزرگ‌ترین- و متأسفانه مؤثرترین- ابزارهای رژیم صهیونیستی در جنگ جاری غزه بوده است.

کمین مقاومت فلسطین علیه نظامیان اسرائیلی در جبالیا

. چه زمانی که عملیات طوفان‌الاقصی انجام شد و این رژیم طی چند روز 1500 کشته داد، چه پس از آن. این رژیم منفور با ترکیب «دروغ» با «کشتار غیرنظامیان غزه» نیز تلاش کرده است، از خود یک پیروز به نمایش بگذارد و این در حالی است که، کشتار زنان و کودکان و نوزادان، و تخریب بیمارستان‌ها، کلیساها، مدارس و دانشگاه‌ها یا زنده به گور کردن اُسرا و بُریدن سر آنها و قاچاق اعضای بدن شهدا، نه هنر و افتخار به‌شمار می‌رود و نه پیروزی به حساب می‌آید. محاکمه این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی به جرم نسل‌کشی در غزه، قیام‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی در 5 قاره جهان، افزایش نفرت جهانی از این رژیم و…دلایلی هستند که نشان می‌دهند، صهیونیست‌ها باخته‌اند.

این باختن، فقط در میدان «جنگ روایت‌ها» نیست. در میادین جنگ سخت هم هست. نمونه‌اش اخبار و گزارش‌هایی است که طی یکی دو روز گذشته مدام از شمال و جنوب غزه منتشر می‌شود. به برخی از آنها نگاه کنید:

به گزارش کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین»، نیروهای قسام طی عملیات ترکیبی در جبالیا- واقع در شمال غزه که صهیونیست‌ها مدعی تصرفش بودند- 12 نظامی صهیونیست کشته شدند. گردان‌های قسام اعلام کرد در منطقه بلوک 4 اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه دست به عملیاتی ترکیبی علیه اشغالگران اسرائیلی زده است. قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را با راکت ضدزره یاسین 105 و گروهی از نظامیان اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در این منطقه با دو راکت ضدنفر هدف قرار داده و با آنها درگیر شدند و بلافاصله پس از رسیدن نیروهای پشتیبانی دشمن، ‌تانکی اسرائیلی را با بمب شواظ هدف قرار دادند.

دیروز تحلیلگر بی‌بی‌سی نیز پشت دوربین تلویزیون ملکه انگلیس به شکست اسرائیل در غزه اعتراف کرد و گفت: «از بین بردن حماس کار ساده‌ای نیست؛ اگر قرار است کار اسرائیل در رفح تمام شود، چرا در شمال غزه که تمام شده و تحت کنترل ارتش اسرائیل باید باشد، هنوز حماس می‌تواند موشک‌پرانی کند! نمی‌توان یک گروه چریکی را به این راحتی از بین برد…اسرائیل به دلیل نداشتن برنامه مشخص، هم خود در باتلاق فرو رفته است و هم می‌خواهد مردم غزه را در باتلاق غرق کند…»

دیروز همچنین اعلام شد، نظامیان رژیم صهیونیستی پس از دریافت ضربات سخت نیروهای مقاومت از محله الزیتون در شمال شهر غزه عقب‌نشینی کردند. ‌منابع عبری این عقب‌نشینی را تایید کرده‌اند. به این نکته مهم توجه کنید که این درگیری‌های شدید در همان نقاطی از غزه جریان دارد که صهیونیست‌ها گفته بودند، در تصرف دارند و گردان‌های مربوط به آن را نابود کرده‌اند. نتانیاهو- نه یک‌بار و دوبار که بارها- گفته بود، ۲۰ گردان از ۲۴ گردان حماس (از جمله گردان جبالیا) را کاملاً از بین برده است! اما دیروز گردان جبالیا بود که در «خیابان مدارس» جبالیا عملیاتی پیچیده و هوشمند انجام داد و از صهیونیست‌ها تلفات سنگین گرفت. به این شکل که، ابتدا نیروهای قسام یک دسته از کماندوهای اسرائیلی که در طبقه بالای ساختمانی موضع گرفته بودند را با راکت ضدنفر هدف قرار دادند؛ با فرار کردن باقی‌مانده کماندوها به طبقه پایین، بمب کار گذاشته‌شده مبارزین در انتظار آنها بود و انفجار بمب، بخشی از آنها را کشت و بخشی را زخمی کرد. اما این آخر کار نبود. دقایقی بعد، چند تن از نیروهای قسام به سمت آن خانه رفته و یک بمب ضدنفر را در ورودی خانه منفجر کردند که باز هم چند تنی از اسرائیلی‌ها را کشت و چند تنی را رخمی کرد. بعد از چندی، یک دسته از نیروهای اسرائیلی سوار بر زره‌پوش و تانک برای تخلیه کشته‌ها و زخمی‌ها به آنجا آمدند. اما یکی از این تانک‌ها هم هدف یاسین ۱۰۵ قرار گرفت و دومی هم طعمه بمب ضدزره شواظ شد! خبرگزاری فارس در تشریح این اوضاع نوشت: «قسام، جبالیا را به جهنم اسرائیل تبدیل کرده است.»

آمریکا دست به کار شد

در بحبوحه آنچه به گوشه‌ای از آن اشاره شد، خبر رسید، آمریکا یک بسته کمک نظامی را به صهیونیست‌ها به ارزش یک‌میلیارد دلار رساند! این بسته حمایتی در حالی به دست صهیونیست‌ها رسانده می‌شود که که بایدن پیش از این گفته بود «اگر اسرائیل به رفح حمله کند، ارسال تسلیحات به تل‌آویو را متوقف خواهد کرد.»(!) بی‌بی‌سی در واکنش به این اقدام آمریکا نوشت: «دولت بایدن به‌رغم هشدارها ارسال محموله یک‌میلیارد دلاری جنگ‌افزار به اسرائیل را تایید کرد. دولت بایدن تایید کرده است که انتقال یک محموله جنگ‌افزار یک‌میلیارد دلاری به اسرائیل مطابق برنامه پیش برود.»

دادگاه لاهه و سرگردانی سران تل‌آویو

دیوان بین‌المللی دادگستری اما مدتی است، مشغول محاکمه سران رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه است و صهیونیست‌ها و مقامات آمریکایی از این بابت به شدت نگرانند. نشان به آن نشان که آمریکایی‌ها این دادگاه و قضات آن را تهدید کرده‌اند، اگر به نفع اسرائیل رای صادر نکنند، آنها را تحریم و اخراج می‌کنند. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت هم در این‌باره نوشته است: جلسه جدید دیوان بین‌المللی دادگستری قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه و به درخواست آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و سران سیاسی این رژیم نیز هنوز تصمیمی درباره حضور یا عدم حضور در این دادگاه نگرفته‌اند ولی در حال بررسی گزینه درخواستِ به تاخیر افتادن آن هستند. براساس اعلام دیوان بین‌المللی دادگستری، جلسه استماع شکایت آفریقای جنوبی روز پنج‌شنبه و جلسه استماع دفاعیات اسرائیل روز جمعه برگزار می‌شود. یکی از گزینه‌هایی که هم‌اکنون در تل‌آویو درباره آن بحث می‌شود، این است که به بهانه کم بودن مهلت ۲روزه برای شرکت در جلسه دادگاه، درخواست تاخیر در برگزاری آن ارائه شود. موضوع این است که رژیم اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی با درخواست آفریقای جنوبی موافقت کرده و حکم توقف حمله به شهر رفح را صادر کند!

احتمال تعلیق فوتبال رژیم صهیونیستی

موضوع تعلیق فوتبال رژیم صهیونیستی به دلیل کشتن 99 فوتبالیست فلسطینی در غزه، یکی دیگر از مباحثی است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در مورد روسیه به محض حمله این کشور به اوکراین، تمام ورزشکاران و ورزش‌های این کشور، تحریم و تعلیق شدند اما به رژیم آپارتاید اسرائیل که رسید، رفتار‌ها تغییر کرد! به گزارش فارس، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در این‌باره می‌گوید: «وزیر خارجه رژیم اسرائیل من را تهدید کرده تا درخواستم از فیفا را پس بگیرم در غیر این صورت زندانی‌ام می‌کند.» این در حالی است که صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ غزه ۲۵۶ ورزشکار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که ۹۹ نفر از آنها فوتبالیست هستند. اولین‌بار طرح تعلیق فوتبال رژیم اسرائیل بهمنِ پارسال بعد از حملات وحشیانه به غزه و کشتار مردم و ورزشکاران فلسطینی مطرح شد. حالا قرار است کنگره فیفا جمعه ۲۸ اردیبهشت در شهر بانکوک تایلند در مورد درخواست تعلیق رژیم صهیونیستی از عضویت در فیفا تصمیم‌گیری کند.

اعتراض‌های جهانی ادامه دارد

دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های نیویورک، مادرید، کرتین(شهر پرت استرالیا) و... نیز همچنان در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه در اعتصاب، تحصن هستند و تقریباً روزی نیست که خبری از این تجمعات و سرکوب آنها منتشر نشود.

در اردن نیز مردم مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند و بسیاری از فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز با برگزاری تجمعاتی به مناسبت روز نکبت، علیه صهیونیست‌ها موضع گرفتند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صهیونیست ها ؛ خدای مظلوم نمایی

پاورقی

شعر/ سلام موج تحصن، سلام آمریکا

شب شعر ، نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.