سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مقام ارشد پنتاگون: بایدن در حال انجام کودتاست، در آمریکا باید حکومت نظامی برقرار شود

مقام ارشد پنتاگون: بایدن در حال انجام کودتاست، در آمریکا باید حکومت نظامی برقرار شود

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان دستیار وزیر دفاع، ضمن حمایت از برقراری حکومت نظامی در آمریکا اعلام کرد جو بایدن در حال انجام کودتا در کشور است.

تنش‌های سیاسی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد ترامپ طی این مدت بارها اعلام کرده است که امکان ندارد بایدن 80 میلیون رای آورده باشد و او باید برای پیروزی ثابت کند که در انتخابات تقلب نشده است. طی این مدت ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات چندین پرونده شکایت در ایالت‌های تحت منازعه تنظیم کرد و خواستار بازشماری و ابطال آرای انتخاباتی شد.با این حال تقریبا تمامی پرونده‌های شکایت تیم حقوقی ترامپ به خاطر عدم وجود شواهد و مدارک کافی رد شده‌اند و بسیاری از جمهوری‌خواهان و رؤسای دولت دیگر کشورها پیروزی بایدن را تبریک گفته‌اند.حتی «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولت ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ شواهدی از تقلب گسترده که بتواند منتج به تغییر نتیجه انتخابات امسال شده باشد، وجود ندارد. دیروز نیز در جدیدترین تحولات درباره تنش‌های انتخاباتی در این کشور «اسکات اوگرِیدی» از متحدان رئیس‌جمهور آمریکا و گزینه پیشنهادی وی به عنوان دستیار وزیر دفاع این کشور، «جو بایدن» پیروز احتمالی انتخابات امسال را به انجام کودتا متهم کرد. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن» اوگریدی که به عنوان نامزد پست دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌المللی معرفی‌ شده است، از پیشنهاد به اجرا گذاشتن حکومت نظامی در آمریکا حمایت کرد. پیشنهاد برقراری حکومت نظامی در آمریکا هفته گذشته از سوی یک گروه سیاسی موسوم به «کنوانسیون ما مردم» مطرح شد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید نیز از آن حمایت کرده است.فلین اخیراً از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مورد عفو قرار گرفت. این متحد ترامپ چندی پیش اعتراف کرد در تحقیقات اف‌بی‌آی درباره تعاملات وی با سفیر روسیه در آمریکا، شهادت دروغ داده است.

«اوگریدی» با اشاره به طرح فلین و «کنوانسیون ما مردم»، در پیامی توئیتری نوشته است: «نمی‌دانم چه کسی باید این را بشنود. اما زمانی که کودتایی علیه رئیس‌جمهور و کشور در حال انجام است، دعوت به اجرای حکومت نظامی فکر بدی نیست».اوگریدی پیش‌تر نیز در مصاحبه‌ای «باراک اوباما» و فرماندهان نظامی دولت وی را «سوسیالیست‌های قسم خورده» توصیف کرده و از دادگاه‌های نظامی خواسته بود آنها را به خیانت متهم کند. او همچنین «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا را «خائن» لقب داده بود.اعلام نامزدی اوگریدی در حالی روز دوشنبه هفته گذشته به مجلس سنا ارسال شده است که پنتاگون ظرف یک ماه اخیر شاهد موج گسترده‌ای از اخراج و استعفا بوده و مقامات پیشین با افرادی جایگزین شده‌اند کاملاً مطیع ترامپ هستند.

نظرسنجی

همزمان با بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در آمریکا نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد. به ر در این نظرسنجی که توسط مرکز هیل -هریس‌ایکس انجام شده، 62 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که آمریکا در مسیر غلطی قرار دارد.

در این نظرسنجی که بین روزهای 27 تا 30 نوامبر (7 تا 10 آذر) انجام شده،‌ تنها 38 درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که فکر می‌کنند کشورشان در مسیر صحیحی قرار دارد. در این نظرسنجی 47 درصد جمهوری‌خواهان گفته‌اند که آمریکا در مسیر صحیحی قرار دارد حال آنکه 53 درصد آنها چنین اعتقادی ندارند و در میان دموکرات‌ها نیز تنها 30 درصد آنها معتقدند که آمریکا در مسیر صحیحی قرار داشته و 70 درصد دیگر نیز گفته‌اند که کشورشان در مسیر نادرستی قرار گرفته است. در این نظرسنجی نظر افراد مستقل نیز به دموکرات‌ها متمایل بوده و 37 درصد آنها معتقدند که آمریکا در مسیر صحیحی  قرار دارد حال آنکه 63 درصد آنها گفته‌اند که کشورشان در مسیر نادرستی است.نظرسنجی مرکز هیل -هریس‌ایکس به صورت آنلاین و میان 2825 نفر انجام شده و درصد خطایی 1.84 درصد برای آن در نظر گرفته شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»؟

هادی حکیمیان نویسنده کتاب اسپاگتی با سس قرمز

کاریکاتور/ سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد

در این کشور هیچ نوع آزادی بیانی وجود ندارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.