سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تبعید 1600 مسلمان میانماری به جزیره بسیار خطرناک در بنگلادش

تبعید 1600 مسلمان میانماری به جزیره بسیار خطرناک در بنگلادش

بنگلادش روز پنج‌شنبه 1600 پناهنده مسلمان میانماری را به جزیره «باسان چار» منتقل کرد؛ منطقه‌ای که به طور مداوم در معرض طوفان‌های شدید و سیل قرار دارد و سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری آن را خطرناک می‌دانند.

این روهینگیایی‌های مسلمان که از «نسل کشی»، «شکنجه»، «تجاوز» و «غارتِ» ارتش میانمار به بنگلادش فرار کرده بودند، اردوگاه‌های «کاکس بازارِ» بنگلادش را به دستور مسئولین این کشور با اتوبوس‌هایی به مقصد بندر «چیتاگونگ» ترک کردند تا به کشتی‌های وابسته به نیروی دریایی در «باسان چار» در خلیج بنگال در روز جمعه منتقل شوند.

بنگلادش می‌گوید، انتقال این آوارگان روهینگیایی باعث کاهش جمعیت زیاد در اردوگاه‌های پناهجویان می‌شود که بیش از یک میلیون آواره روهینگیایی در آنها ساکن هستند. اما گروه‌های حقوق بشری و امور مربوط به پناهجویان می‌گویند، این اقدام اجباری بوده اگرچه مقام‌های دولت بنگلادش می‌گویند هیچ اجباری در این جابجایی نبوده است. آنها هشدار داده‌اند که ممکن است این جزیره به زیر آب رود.

حدود ۷۵۰ هزار پناهنده مسلمان روهینگیا یا بنا به اخباری دیگر حدود 1 میلیون میانماری، اقلیتِ تحت آزار و شکنجه در میانمار، در سال ۲۰۱۷ به دلیل پاک‌سازی قومی در غرب این کشور به رهبری ارتش و شبه نظامیان بودایی از خانه‌های خود فرار کرده‌ و بیشتر به بنگلادش پناه آورده‌اند.

Magiran | روزنامه کیهان (1399/09/15): تبعید 1600 مسلمان میانماری به جزیره  بسیار خطرناک در بنگلادش

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آبرسانی به بزرگترین جزیره خلیج فارس

اجرای طرح جهاد آبرسانی حدود ۱۵۰ روستای هرمزگان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

گرسنگی، خطرناک‌ترین سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

رژیم صهیونیستی، کشتی ماوی مرمره ترکیه و گرسنگی مردم غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.