سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گرسنگی، خطرناک‌ترین سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

گرسنگی، خطرناک‌ترین سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

رژیم صهیونیستی قصد داردتا به کمک آمریکایی‌ها و با ایجاد انحصار در خطوط دریایی سواحل غزه از تکرار حوادثی مانند کشتی ماوی مرمره ترکیه جلوگیری کرده تا از همین طریق اهرم فشار گرسنگی را نیز بر مردم غزه حفظ نماید.

: از ابتدای جنگ غزه تا کنون جنایات متعددی توسط رژیم صهیونیستی برای جبران ضربه سنگین طوفان الاقصی انجام شده است که هر کدام از آنها از دیگری وحشیانه‌تر و ضدانسانی تر بود.

اخیرا تصاویری که از نوار غزه به جهان مخابره می‌شود نشان‌دهنده سطح جدیدی از جنایات است که بسیاری را نسبت به وضعیت ساکنین نوار غزه نگران کرده است.

در چنین شرایطی آمریکایی‌ها که به سبب جنایات رژیم صهیونیستی، تحت فشار سنگین افکار عمومی بین‌المللی قرار گرفته‌اند، سعی دارند تا با اقداماتی نمایشی نظیر ارسال بسته‌های غذایی از طریق چتر نجات و ساخت اسکله موقت، به مردم غزه که از گرسنگی رنج می‌برند، کمک‌رسانی کنند. اما این اقدامات نمایشی که تماما در جهت اهداف رژیم صهیونیستی است، با واکنش منفی فلسطینیان و فعالان حقوق بشر مواجه و عملا توطئه آمریکایی اسرائیلی برملا شد.

به گزارش رجانیوز؛ حمله زمینی رژیم به نوار غزه و قطع ارتباط شمال و جنوب این باریکه منجر به اختلال شدید در کمک‌رسانی به شمال غزه شده است.

تصاویر کودکانی که تنها تکه‌ای استخوان از جسم آنها باقی مانده و آمار افرادی که در خطر مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند، منجر به واکنش فعالین حقوق بشر و ملت‌های مسلمان شده است.

مقاومت اسلامی در غزه و مردم تاکنون در مقابل بمباران وحشیانه و جنایات متعدد صهیونیست‌ها دوام آورده‌اند اما گرسنگی شدید آنها را تحت فشار قرار داده و همین مسئله به برگ برنده صهیونیست‌ها در این جنگ تبدیل شده است.

در چنین شرایطی آمریکایی‌ها که به واسطه جنایات رژیم تحت فشار افکار عمومی بین‌المللی قرار دارند، تلاش کردند تا با اقدامی فریبکارانه اندکی از حجم انتقادات جامعه جهانی کاسته و خود را از چنین بن‌بستی برهانند.

آن‌ها در اقدامی عجیب برای کمک‌رسانی به مردم غزه ۶۶ بسته کمک غذایی را از آسمان و با چتر نجات به غزه ارسال کردند. این اقدام ریاکارانه آمریکا در حالی بود که دولت این کشور در جریان جنگ غزه از هیچ کمک سیاسی و لجستیکی به رژیم صهیونیستی مضایقه نکرد و در شرایط نابسامان حاکم بر غزه نیز دست از ارسال سلاح و موشک‌های متنوع به اسرائیل بر نداشت.

علاوه بر این، شبکه سی‌ان‌ان نیز در گزارشی اعلام کرد که به دلیل باز نشدن چتر نجات یکی از پالت‌های حامل کمک‌های غذایی آمریکا به غزه و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دست کم ۵ نفر از ساکنان غزه کشته شدند و کمک‌های هوایی آمریکا منجر به شهادت چند تن از فلسطینیان شد.

آمریکایی‌ها در جدیدترین مدل کمک‌رسانی خود به مردم غزه از ایجاد یک اسکله موقت برای رساندن کمک‌های بشردوستانه در ساحل نوار غزه خبر دادند. طبق این ادعا قرار است روزانه ۲ میلیون وعده غذایی از این اسکله موقت به غزه وارد شود.

بنا بر گفته مقامات آمریکایی، امنیت این اسکله توسط ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و سایر شرکای غرب تامین خواهد شد که همین موضوع نگرانی و بی‌اعتمادی فلسطینیان ساکن غزه نسبت به ادعای دوستی و کمک‌رسانی آمریکا را به همراه داشته است.

دولت آمریکا برای رساندن کمک‌های غذایی در حجم بالا می‌توانست از راه‌های دیگری از جمله فشار آوردن به رژیم برای پذیرش آتش‌بس و عدم ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل را مورد توجه قرار دهد. اما پافشاری آنها بر ایجاد اسکله موقت، مسلما از توطئه‌ای حکایت می‌کند که این محور عبری_غربی برای فلسطین طراحی کرده‌اند. 

رژیم صهیونیستی قصد دارد تا به کمک آمریکایی‌ها و با ایجاد انحصار در خطوط دریایی سواحل غزه از تکرار حوادثی مانند کشتی ماوی مرمره ترکیه جلوگیری کرده تا اهرم فشار گرسنگی را بر مردم غزه حفظ نماید.

صهیونیست‌ها بر نواحی مجاور شمال و شرق نوار غزه تسلط کامل داشته و در جنوب نیز طبق توافقات امنیتی با مصر کنترل گذرگاه این کشور را نیز تا حدودی در دست دارند.

اما رژیم بر ناحیه دریا و سواحل غزه تسلط کافی ندارد. اگر گروه یا کشوری قصد کمک رساندن به مردم غزه از راه دریایی یا هوایی را داشته باشد، رژیم صهیونیستی از نظر حقوقی امکان مقابله مشروع و قانونی با آن را ندارد و به همین دلیل با کمک آمریکا و در عملی پیش‌دستانه به ایجاد یک اسکله موقت در سواحل غزه روی آورده‌اند.

اسکله‌ای که کارکرد دیگر آن کاهش فشار افکار عمومی بر آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر نیز خواهد بود. در چند ماه گذشته دولت‌های غربی به دلیل استانداردهای دوگانه در قبال مسئله اوکراین و غزه و همچنین حمایت مالی و نظامی از اسرائیل مورد انتقاد شدید افکار عمومی داخلی و بین‌المللی  قرار گرفته‌اند. به همین دلیل با ایجاد این اسکله و تحویل چند محموله غذا، علاوه بر حفظ  ژست حقوق بشری‌شان، با طراحی چنین توطئه‌ای دامنه جنایات خود در غزه را نیز ادامه خواهند داد.

این مسئله اما از چشم فعالان حقوق بشر و فلسطینیان دور نمانده و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند. مایکل فخری، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه غذا سخنان بایدن در خصوص ایجاد اسکله موقت را محکوم کرد و آن را عملی خبیثانه خواند.

این اسکله همچنین نگرانی فلسطینیان را نسبت به طرح کوچاندن اجباری آنها از غزه و به دست گرفتن کنترل نقاط شمالی این باریکه توسط اسرائیل را شدت بخشیده است. رژیم از ابتدای حمله زمینی به غزه طرحی را مطرح ساخت که طبق آن قرار بر پاکسازی حماس و مقاومت از غزه بود اما با وجود حمله سنگین زمینی و کشتار وحشیانه در اجرای نقشه‌های خود ناکام بودند.

اکنون اما با استفاده از سلاح مرگبار گرسنگی به دنبال پیاده‌سازی طرح خبیثانه خود در غزه هستند و آمریکا نیز در اجرای این طرح به آنها کمک می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا

صدها دانشجوی استرالیائی و دانشگاه های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.