سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اعتراف خبرگزاری فرانسه به پیروزی بشار اسد در سوریه

اعتراف خبرگزاری فرانسه به پیروزی بشار اسد در سوریه

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی اعلام کرد، با گذشت سال‌ها از قیام‌های موسوم به «بهار عربی»، تنها کسی که از این قیام‌ها نجات یافته، «بشار اسد» است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: «هنگامی که قیام‌های عربی که منطقه را درنوردیده و خودکامه‌ها را مانند دومینو یکی پس از دیگری سرنگون می‌کرد، وارد سوریه شد و به نظر می‌رسید که روزهای بشار اسد، به شماره افتاده است.

خبر گزاری فرانسه افزود، او ۱۰ سال بعد کاری را که غیر ممکن به نظر می‌رسید انجام داده است؛ از انزوای بین‌المللی نجات یافت و از مسئله از دست دادن دو سوم اراضی کشورش، جان سالم به در برد و دوباره تبدیل به عنصری مهم شده است.

البته، ناگفته نماند که سال 2011 آمریکا و عربستان به همراه ترکیه و دیگر متحدان آنها، علیه دولت سوریه همدست شده و تکفیری را نیز از سراسر جهان، به سوریه منتقل کرده بودند. لذا، چیزی که در سوریه اتفاق افتاده، قیام و یا بهار عربی نبوده، بلکه جنگ داخلی تمام عیار بوده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه، به نقل از«کریم پاکرادونی» سیاستمدار پیشکسوت لبنانی، افزود: «ابتدا، همه دنیا خواستار برکناری بشار اسد شده بودند و فکر می‌کردند که او سرنگون خواهد شد، اما امروز می‌خواهند دوباره با او آشتی کنند.»

این سیاستمدار، اغلب به عنوان میانجی میان دولت دمشق و طرف‌های لبنانی، فعالیت کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران با تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب، مقتدرتر از همیشه ایستاده است

روایت «پیروزی بدون جنگ» را به تصویر کشیده

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.