سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دولت بی‌تدبیری خود را پای عدم تصویب CFT و پالرمو ننویسد

دولت بی‌تدبیری خود را پای عدم تصویب CFT و پالرمو ننویسد

بروجردی:
عضو کمیسیون امنیت ملی ادوار مجلس گفت: بانک مرکزی تدبیر منطقی و هوشمندانه‌ای برای سرمایه‌های ارزی ندارد. ناکارآمدی‌ دولت را پایCFT و پالرمو ننویسید.
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی ادوار مجلس با‌ اشاره به اظهار نظر محمدجواد ظریف مبنی براینکه یکی از دلایل افزایش قیمت‌های اخیر به ویژه در حوزه نرخ ارز تصویب نشدن پالرمو و CFT است، اظهار داشت: چنین حرف‌هایی فرافکنی‌های بی‌منطق است که برای سرپوش گذاشتن بر بی‌تدبیری دولت در سیاستگذاری‌های مالی صورت می‌گیرد.
بروجردی افزود: زمانی که مدیریت بانک مرکزی ارز را تحویل گرفت، بین 9 تا 10 هزار تومان نوسان داشت. در اوایل هم کنترلی صورت گرفت ولی بعد افسارگسیخته رها شد تا به سمت 30 هزارتومان رفت و این هیچ ارتباطی به لوایح FATF ندارد و مستقیماً به سوءمدیریت بانک مرکزی بازمی‌گردد.
وی با ‌اشاره به اینکه قرار بود دولت پول‌های مردم را در بانک‌ها جذب و ذخایر ارزی را تقویت کند، گفت: بانک مرکزی برای اجرای این طرح هیچ روشی را پیش پای ملت نگذاشت؛ حتی گفتند زمانی که بخواهید پولتان را پس بگیرید معادل ریالی آن را به شما می‌دهیم. این حرکتی بسیار بی‌منطق بود که بانک‌ها در پیش گرفتند.
نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: بانک مرکزی نتوانست تدبیر منطقی و هوشمندانه‌ای برای جذب سرمایه‌های ارزی سرگردان مردم اتخاذ کند. بنابراین نباید بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ها در دولت را پای تصویب نشدن CFT و پالرمو نوشت.
به گزارش تسنیم، بروجردی با تأکید براینکه حدود 80 درصد مسائل کشور هیچ ربطی به ترامپ و تحریم ندارد. دولت با این حرف‌ها ضعف خود را اینگونه توجیه می‌کند، خاطرنشان کرد: مسائل کشور نیازمند سیاستگذاری صحیح است. وقتی رئیس‌بانک مرکزی به سیما می‌آید و یکطرفه صحبت می‌کند، همه چیز در نظرش مطلوب است. باید یک تاجر و کسانی که درگیر عملیات کار در کشور هستند را مقابل او بنشانند تا از او سؤال کنند.
جواد عامری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور پیرامون جنگ اقتصادی و تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF اظهار داشت: تمام مطالبی که رئیس‌جمهور در رابطه با تحریم و جنگ اقتصادی می‌گویند از مدت‌ها قبل، پیش‌بینی می‌شد و مواردی بود که کارشناسان به ایشان تذکر می‌دادند. ایشان اگر آن زمان به جای توهین به منتقدان، مسائل را بررسی می‌کردند و از ابتدا بحث کارشناسی می‌کردند، شاید امروز به این جمع‌بندی نمی‌رسیدند.
عامری اضافه کرد: بارها در مورد FATF صحبت شد و گفته شد تصویب آن منجر به این می‌شود که ما به صورت هدفمند تحریم شویم. در مجلس هم در مورد آن صحبت شد و در مجمع تشخیص افراد صحبت کردند، وزرای آقای روحانی هم صحبت کردند و نتوانستند جمع را قانع کنند و جمع نظرش این بود که تصویب FATF به ضرر کشور است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ظریف برای توجیه شکست برجام به «توهم توطئه» روی آورد!

دولت روحانی و برجام وظریف ، چگونه برجام در کمتر از نیم ساعت در مجلس تصویب شد؟

وقتی متهمان خسارت‌های برجام فرافکنی می‌کنند

محمدجواد ظریف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.