سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تلاش آرامکو برای سرقت نفت سوریه با کمک موساد

تلاش آرامکو برای سرقت نفت سوریه با کمک موساد

بر اساس گزارش یک پایگاه خبری لبنانی، آمریکا و عربستان از طریق شرکت «آرامکو»، برای سرقت نفت سوریه در شرق این کشور تلاش می‌کنند و دستگاه اطلاعات رژِیم صهیونیستی نیز فعالیت خود را در این منطقه گسترش داده است.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد، شرکت نفتی آرامکو مستقیما وارد منطقه شرق سوریه شده و فعالیت خود را با هدف استخراج نفت، آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، در ارتباط با فعالیت شرکت آرامکو در شرق سوریه، میان مسئولان این شرکت و نیروهای اشغالگر آمریکایی حاضر در منطقه، قرار‌داد امضا شده است.

به گفته برخی از کارشناسان و تحلیلگران سوری، هدف از این قرارداد، رشوه دادن به سران برخی از عشایر این منطقه است همه تلاش واشنگتن و ریاض این است که برخی از عشایر سوری را به مشارکت در توطئه علیه منافع کشور خود وادارند.

این تحلیلگران می‌گویند، آمریکا با دادن رشوه به عشایر‌، قصد دارد از آنها یک گروه نظامی همدست خود تشکیل دهد و سپس، با جریان مقاومتی که اخیرا در شرق سوریه است، مقابله کند.

«حسام طالب» کارشناس سیاسی سوری‌، در این زمینه تأکید کرد، آمریکا و عربستان در حالی به این تلاش دست می‌زنند که همه چیز برای عشایر شرق سوریه مشخص شده و آنها توانسته‌اند چهره شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را بر ملا کنند و به همه نشان دهند که این شبه نظامیان از حمایت‌های آمریکا‌، عربستان و رژیم صهیونیستی برخوردار هستند. این تحلیلگر سوری تصریح کرد که عربستان سعودی اکنون به همراه صهیونیست‌ها در میادین نفتی «الجبسه» سوریه حضور دارند… در این منطقه، دفاتر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی(موساد) مستقر بوده و صهیونیت‌ها حتی پرچم اسرائیل را در کنار پرچم آمریکا نصب می‌کنند. به گفته طالب، هدف آمریکا و صهیونیست‌ها، قاچاق نفت و یا سرقت آثار باستانی سوریه است.

«عمار یوسف» یک تحلیلگر دیگر هم به پایگاه اینترنتی لبنانی« العهد »گفت، ریاض به همراه واشنگتن، از طریق شرکت آرامکو، در صدد سرقت نفت سوریه

هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عصر طلایی تمدن اسلام تحت تأثیر انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رهبر معظم انقلاب در حال آغاز است

شهدای راه قدس؛ سردار محمدرضا زاهدی، سردار محمد مهدی حاج رحیمی و همراهان

چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»؟

هادی حکیمیان نویسنده کتاب اسپاگتی با سس قرمز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.