سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / «تاوان هولوکاست» در پاسخ به کاریکاتورهای موهن شارلی برگزار می‌شود

«تاوان هولوکاست» در پاسخ به کاریکاتورهای موهن شارلی برگزار می‌شود

دبیر مسابقه کاریکاتور هولوکاست از تدارک یک جریان مشابه این مسابقه با همراهی هنرمندان جهان، در واکنش به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم(ص) خبر داد.

مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست در گفت‌وگو با کیهان گفت: یک سلسله اتفاقات در حال رخ دادن هستند که به‌نظر می‌رسد در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی است و با این رژیم ارتباط دارد. مثل خبط بن زائد حاکم امارات در برقراری روابط با اسرائیل و انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام(ص) در نشریه خبیث شارلی ابدو و قرآن‌سوزی و… قبلاً هم این کاریکاتورها در یک نشریه دانمارکی و همین نشریه شارلی منتشر شده بودند که اقدام بی‌منطقی است. جای سؤال است که منتشر‌کنندگان این کاریکاتورها چه نفعی از این کار می‌برند؟ سیاستمداران غربی ادعا می‌کنند که چون در کشورهایشان آزادی بیان است این کاریکاتورها هم منتشر می‌شود اما در همان کشورها کوچک‌ترین نظر مخالفی درباره هولوکاست، جرائم سنگینی در پی دارد. تنها علت اهانت‌های آن‌ها، اسلام‌هراسی است و آنها با این کارشان قصد دارند علیه مسلمانان و مقدسات آنها فضاسازی کنند.

وی افزود: ما قبلاً به این اقدامات پاسخ داده بودیم و امروز هم قصد داریم تا مجدداً به آنها ضربه بزنیم. با توجه به اینکه «هولوکاست» پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی است ما هم در پاسخ به کاریکاتورهای موهن، مسابقه کاریکاتور هولوکاست را برگزار کردیم. ما به راست و دروغ بودن هولوکاست کاری نداریم، اما مسئله این است که این موضوع بهانه‌ اشغال کشوری شد که اصلا در جنگ جهانی دوم بی‌طرف بود! سؤال ما در مسابقه هولوکاست این است که چرا کشور آلمان که مسبب هولوکاست ادعایی بود را رها کردند و برای جبران، مردم فلسطین زمین‌های خود را از دست دادند؟ این منطق ما با استقبال هنرمندان جهان مواجه شد و کاریکاتورهایی از 50 کشور به دبیرخانه مسابقه راه یافت.

دبیر مسابقه هولوکاست تصریح کرد: به قول رهبر انقلاب، دوران بزن و در رو گذشته است. آنها هر برخوردی کنند، ما هم به آنها یک تودهنی می‌زنیم. با این تفاوت که آنها نفرت‌پراکنی می‌کنند و ما با منطق و هنر جوابشان را می‌دهیم. در حال پیگیری هستیم تا به‌زودی در قالب یک جریان و مسابقه جدید، اقدامات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزی صهیونیست‌ها را بی‌جواب نگذاریم.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: این‌بار نیز قصد داریم در واکنش به روابط امارات با رژیم صهیونیستی و همچنین انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز در نشریه شارلی، مسابقه کاریکاتور «تاوان هولوکاست» را راه‌اندازی کنیم. آنها بدون هیچ ادله‌ای فقط به مباحث نژادپرستانه و اسلام‌ستیزی می‌پردازند اما در مقابل آنها ما با منطق و استدلال سؤال می‌کنیم که چرا رژیم صهیونیستی جنایت می‌کند و ملت فلسطین باید تاوان آن را بدهند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»؟

هادی حکیمیان نویسنده کتاب اسپاگتی با سس قرمز

کاریکاتور/ سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد

در این کشور هیچ نوع آزادی بیانی وجود ندارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.