سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی دربرلین، پاریس، لندن، زوریخ و کپنهاگ

تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی دربرلین، پاریس، لندن، زوریخ و کپنهاگ

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان و اعمال محدودیت‌های دولتی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، مردم شهرهای مختلف کشورهای صنعتی مثل برلین، پاریس، لندن، زوریخ و کپنهاگ شاهد اعتراض‌های گسترده علیه این محدودیت‌هاست. در برلین پایتخت آلمان مردم خشمگین ضمن درگیری با نیروهای امنیتی فریاد می‌زدند: «مرکل باید برود».

آخرین برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند شامگاه شنبه از ۲۵ میلیون نفر فراتر رفته. بر این اساس تا لحظه تنظیم این گزارش شمار فوتی‌ها نیز از 847 هزار نفر گذشته است. در مقابل اما حدود 17 میلیون و 548 هزار نفر از بند این بیماری رهایی یافته و سلامت خود را به دست آورده‌اند. در میان کشورهای آلوده به این ویروس، آمریکا با حدود 6 میلیون و 139 هزار نفر، همچنان بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع این ویروس، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون نفر را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های چهار روزه، یک میلیون نفر را گرفتار خود کرده ‌اما این بار فقط ۳ روز طول کشیده تا شمار ابتلای جهانی از ۲۵ میلیون نفر عبور کند! (افزایش حدود 3 میلیون نفری طی سه روز). اما با افزایش مبتلایان، محدودیت‌های کرونایی نیز در بسیاری از کشورهای جهان در دستور کار قرار گرفته که یکی از پیامدهای آن، وارد آمدن فشار اقتصادی تجار، کسبه و مردم بوده است. این مسئله به‌ویژه در اروپا مردم را به شدت عصبانی کرده است. بر اساس گزارش‌ها، طی 3 روز اخیر شهرهای مهم کشورهای اروپایی مثل برلین، پاریس، لندن، زوریخ و کپنهاگ شاهد اعتراض‌های گسترده مردمی به ادامه محدودیت‌های کرونایی بود. شدیدترین اعتراض‌ها از برلین آلمان گزارش شده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس آلمان با «یورش خشن» به معترضان به بهانه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی و پوشیدن ماسک، حداقل ۳۰۰ نفر را بازداشت کرده است. جمعیت تظاهرات‌کنندگان در برلین حدود ۳۸ هزار نفر تخمین زده شده که با حضور در خیابان‌های سراسر پایتخت آلمان، به ناکارآمد بودن محدودیت‌های دولت جهت مقابله با ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در اروپا اعتراض دارند. بر پایه این گزارش معترضان شعار «آنگلا مرکل باید برود» سردادند.

پاییز و زمستان سخت در انتظار مردم

از سوی دیگر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز روز (جمعه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد مقابله با کرونا در ماههای پاییز و زمستان بسیار دشوار و پرچالش خواهد بود. در پی تشدید شیوع کرونا در آلمان، مرکل و رهبران ۱۶ ایالت این کشور روز پنجشنبه هفته گذشته محدودیت‌های شدیدتری برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا ارائه دادند که یکی از این موارد شامل جریمه ۵۰ یورویی برای افرادی می‌شود که از زدن ماسک در مکان‌‌های اعلام شده خودداری کنند. همزمان با این تظاهرات، تجمعات اعتراضی نیز در پایتخت دیگر کشورهای صنعتی از جمله پاریس و لندن گزارش شده است.

ضعیف‌ترین عملکرد

اما نتایج یک نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد نیز نشان می‌دهد آمریکا و انگلیس در مقابله با همه‌گیری کرونا ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند. بر اساس این نظرسنجی تنها ۴۶ درصد انگلیسی‌ها و ۴۷ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که دولتشان به خوبی از پس همه‌گیری کرونا برآمده که بسیار کمتر از کشورهایی مثل دانمارک است که ۹۵ درصد مردمش معتقدند دولتشان عملکرد خوبی در مواجه با کرونا داشته است.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، این دو کشور، تنها کشورهایی هستند که مردمشان پایین‌ترین میزان رضایت از عملکرد دولت خود را ابراز کرده‌اند. در ارتباط با مسئله ایجاد اتحاد بیشتر در بین مردم بعد از همه‌گیری کرونا هم تنها ۱۸ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که کشورشان بعد از همه‌گیری نسبت به قبل یکپارچه‌تر شده که با این حساب آمریکا در بین کشورهایی که در آنها این نظرسنجی انجام شده بود، در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. بعد از آمریکا، آلمان و فرانسه، دو کشوری هستند که در این ارتباط پایین‌ترین رتبه را کسب کرده‌اند. در این دو کشور ۳۹ درصد مردم معتقد بودند که کشورشان بعد از کرونا متحدتر شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

طنز/ پاره آجر

مقابله با نسل‌کشی اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.