سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سولانا: اروپا به خاطر ایران مقابل آمریکا نمی‌ایستد

سولانا: اروپا به خاطر ایران مقابل آمریکا نمی‌ایستد

مسئول اسبق سیاست خارجی اروپا تصریح کرد: اروپا چارهای جز پیروی از تحریمهای آمریکا علیه ایران ندارد.
در حالی که برخی محافل غربگرا به دروغ چنین القا میکنند که اروپا مقابل تحریمهای آنها میایستد، خاویر سولانا گفت اروپا در برابر تحریمهای آمریکا سر خم میکند.
شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی با عنوان «حامی توافق هستهای ایران میگوید اتحادیه اروپا به ناچار در برابر تحریمهای آمریکا سر خم میکند» نوشت: سولانا که از ترویج دهندگان قدیمی دیپلماسی با ایران است، گفت نفوذ مالی آمریکا به این معنا است که تلاشهای اتحادیه اروپا برای دورزدن تحریمها محکوم به شکست است.
سولانا در مصاحبهای در مادرید و درباره موفقیت اقدامات اروپاییها برای دور زدن تحریمها گفت: «کاش میتوانستم پاسخ مثبت دهم. اما قدرت وزارت خزانهداری آمریکا در تحریم معاملات انجام شده به دلار به شکل موثری چنین طرحهایی را نابود میکند.
بلومبرگ نوشت: فرانسه و آلمان میگویند به دنبال راههایی برای دور زدن مجازاتهای آمریکا هستند و «برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه ماه گذشته به تلاش برای «ایجاد یک ابزار مالی مستقل اروپایی یا فرانسویآلمانی» برای جلوگیری از مشکلات در برابر اقدامات آمریکا اشاره کرد.
سولانا افزود: وقتی توتال خارج میشود خودتان دیگر نقشآفرینان کوچکتر را تصور کنید.
سولانا به علت سفر به ایران در فهرست سیاه وزارت امنیت داخلی آمریکا قرار دارد و به همین دلیل از سفر به آمریکا منع شده است.
براساس قوانین جدید دولت آمریکا، سولانا باید برای ورود به آمریکا درخواست روادید بدهد چرا که پیشتر چندین بار به ایران سفر کرده است.
این قانون برخلاف روند برجام و در دوره اوباما تصویب و برای اجرا امضا شد. سولانا از سال 1999 تا 2009 مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پیش از آن از سال 1994 دبیرکل ناتو بود.
 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اصل نظام ولایت است و بس ..

ويدئو/اصل نظام نشانه بود یا هست؟؟؟

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.