سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون /  پاسخ فنی و دقیق علی علیزاده کارشناس سابق BBC به شبهه زیباکلام درباره فلسطین

 پاسخ فنی و دقیق علی علیزاده کارشناس سابق BBC به شبهه زیباکلام درباره فلسطین

آقای صادق زیباکلام نوشته: «در پاسخ همه توهین های روزنامه های کیهان‌ و جوان پیرامون توییت اسراییل، من یک‌ پرسش ساده دارم: رسالت نابودی اسراییل را چه کسی برعهده ما قرار داده است؟ قانون اساسی مان، مصوبه مجلس، فلسطینی ها، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی یا سازمان ملل؟ آیا مردم ایران در یک همه پرسی از حکومت خواسته اند؟»

در جواب می گویم:
«جناب زیباکلام عزیز. برای جواب به شما دلایل انسانی و حق طلبانه را کنار می گذارم. اما فهم اینکه وفادار ماندن اصولی به آرمان فلسطین حرکت هوشمندانه #دیپلماسی_عمومی ایران برای تسخیر قلوب مردم منطقه بوده که به طور سنتی و تاریخی ایرانیان «عجم و رافضی» را دشمن خود میدانستند، فقط الفبای علوم سیاسی سال اول دانشگاه می خواهد.
ایران تنها کشور غیرعرب در منطقه غرب آسیا و تنها‌ کشور غیرسنی جهان اسلام است. ایستادگی اصولی بر روی آزادی فلسطین و رهبری و پیش قراولی آرمان فلسطین نه تنها انزوای نژادی و مذهبی ملت ایران در منطقه‌ را در این چهل سال شکسته است بلکه ایران را مدعی رهبری سیاسی و معنوی جهان اسلام کرده است. #اسراییل_ستیزی، نه فقط ماجراجویی ایدئولوژیک نبوده، که نوعی هوشمندی پراگماتیک جمهوری اسلامی ایران بوده است. تلاش سلطان اردوغان عثمانی را برای دزدیدن این جایگاه از ایران نمیبینید؟ اردوغان هم می داند تنها کشوری می تواند داعیه هدایت جهان اسلام را داشته باشد که برادریش را به فلسطین ثابت کرده باشد.

آقای زیباکلام عزیز. شما از ضعف دستگاه های عظیم و پرهزینه و ناکارامد تبلیغاتی نظام سواستفاده می کنید تا درباره اصول و ارکان دولت-ملت ایرانی شبهه ایجاد کنید. کاش قبول می کردید دوباره مناظره‌ کنیم و این حق را به مردم ایران بدهیم تا خود درباره شبهه های شما قضاوت کنند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جوان فلسطینی:به ما می‌گویند شیعه شدید؟

ويدئو/ آره شیعه شدیم هرکسی بویی از شرف برده شیعه است

شاهکار پاسداران انقلاب اسلامی در یک دقیقه

ويدئو/ عملیات وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.