سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ساخت ۲۰ هزار خانه برای سیل‌زدگان توسط ۷۰ هزار مسجد

ساخت ۲۰ هزار خانه برای سیل‌زدگان توسط ۷۰ هزار مسجد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» گفت: در راستای اجرای این طرح ۲۰ هزار خانه توسط ۷۰ هزار مسجد ساخته می‌شود.

محمد زهرایی با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی»، اظهار داشت: با توجه به نیاز مناطق سیل‌زده، طرحی تعریف شد که برای اولین بار سبب همگرایی بین نهادها، دستگاه‌ها، مردم و خیرین شده است.

وی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح از یک طرف اتصال چند مجموعه اجرایی به یکدیگر و از طرفی دیگر شناسایی مساجد و گروه‌های جهادی است که بتوانند متولی اجرایی یک یا چند واحد مسکونی شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در راستای اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» بین مسجد و ساخت منزل ارتباطی صمیمی برقرار می‌شود، بیان داشت: در این طرح هم از ظرفیت مساجد و هم  بعد از تکمیل منازل، بسیج اصناف و خیرین پای کار می‌آیند تا با تهیه چند قلم کالا آلام سیل‌زدگان را کاهش دهند.

زهرایی با اشاره به وجود 70 هزار مسجد در سطح کشور، افزود: در این طرح مساجد با استفاده از توان و ظرفیت مردم و خیران برای ساخت منازل سیل‌زدگان به یک پایگاه تبدیل می‌شوند که تلاش می‌کنیم در این طرح ۲۰ هزار خانه سیل‌دیده توسط ۷۰ هزار مسجد ساخته شود.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی جزو استان‌های حامی بوده که ۴۵۰ خانه سهم حمایتی این استان است، گفت: برای هر واحد مسکونی سیل خورده ۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری نقدی و چند قلم کالا توسط بسیج اصناف است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بر لزوم معرفی مشاغل خانگی به ویژه حوله‌بافی و توبافی خراسان‌جنوبی تأکید و اعلام کرد: باید با توسعه این مشاغل خراسان‌جنوبی را به قطب این هنر‌ها تبدیل کنیم.

زهرایی اعلام کرد: باید برنامه‌ریزی صحیحی در زمینه حوله بافی داشته باشیم تا خراسان‌جنوبی به یک پایگاه جهانی حوله‌بافی تبیل و با تسهیل‌گیری زمینه اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: این استان  با دارا بودن بیش از ۸ هزار قنات و چشمه‌سار سبب افزایش سطح زیر کشت و جلوگیری از مهاجرت و بالارفتن امید مردم در روستا‌ها می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به آغاز 40 هزار پروژه عمرانی در سطح کشور در دهه فجر سال گذشته، بیان داشت: جنس این پروژه‌ها دغدغه مردمی بوده و با رویکرد آب و اشتغال اجرا می‌شود که این مهم مهاجرت معکوس را رقم می‌زند.

زهرایی اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۷ هزار پروژه آغاز شده و عملیت اجرایی سه هزار پروژه نیز در سطح کشور به اتمام رسیده است‌.

69039/ج/ر

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قبرستان بقیع پیش از تخریب

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) به دست آل‌سعود تسلیت باد.

ساخت نانوبیوسنسور ایرانی برای درمان بیماری سپسیس

شیمی، مهندسی پزشکی، نانوبیوتکنولوژی، بیوفیزیک، متخصص بیماری‌های عفونی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.