سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / امیر حاتمی: ۹۳ شهید برای «مین‌زدایی» داده‌ایم

امیر حاتمی: ۹۳ شهید برای «مین‌زدایی» داده‌ایم

وزیر دفاع با بیان اینکه تاکنون ۹۳ شهید و بیش از ۱۲۵ نفر مجروح در مسیر مین‌زدایی داده‌ایم، گفت: در این سال‌ها متاسفانه ما از علم، تجربه و دانش کسانی که می‌توانستند به ما کمک کنند محروم بودیم.

زیر دفاع با بیان اینکه تاکنون ۹۳ شهید و بیش از ۱۲۵ نفر مجروح در مسیر مین‌زدایی داده‌ایم، گفت: در این سال‌ها متاسفانه ما از علم، تجربه و دانش کسانی که می‌توانستند به ما کمک کنند محروم بودیم.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در «همایش بین‌المللی مین زدایی بشردوستانه» اظهار داشت: امیدوارم با برگزاری چنین نشست‌هایی با تبادل تجارب و همکاری‌های یکدیگر، به روش‌های پیشگیری از تبعات آلودگی‌ها دست پیدا کنیم.

 

وی گفت: مخاطبین چنین صحبت‌هایی کسانی هستند که می‌توانند از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

 

حاتمی افزود: امروز مین زدایی نماد بشر دوستی است، در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از چهار میلیون و دویست هزار هکتار از سرزمین‌های ما آلوده به مین و سلاح‌های شیمیایی شد و آن سلاح‌ها را هم کسانی که مدعی حقوق بشر هستند تحویل رژیم بعث عراق داده بودند.

 

وزیر دفاع تصریح کرد: باید به ریشه‌های این آلودگی توجه کنیم، ما برای پاک سازی این آلودگی‌ها در دوران مختلف تلاش‌های بسیاری کردیم و ۹۳ شهید و بیش از ۱۲۵ نفر مجروح تقدیم این مسیر کردیم. در این سال‌ها متأسفانه ما از علم، تجربه و دانش کسانی که می‌توانستند به ما کمک کنند محروم بودیم.

 

وی بیان کرد: این محرومیت‌ها هم، مثل تحریم‌هایی است که علیه کشور ما اعمال شد، مانع از پیشرفت ما نشد. ما امروز از تجربه، تجهیزات و علم خوبی برخورداریم و آمادگی به اشتراک گذاری همه آنچه را با هزینه گزاف بدست آوردیم، داریم.

 

حاتمی افزود: خوشحالم که بخش‌هایی از سازمان ملل به کشور ما کمک می‌کنند ولی بخش‌های دیگر آن سازمان همچون شورای امنیت وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و علاوه بر آن تدبیر اشتباه می‌کنند.

 

وزیر دفاع گفت: اینکه آنها می‌گویند ما نباید موشک و قدرت دفاعی داشته باشیم و از طرف مقابل اجازه می‌دهند کسانی که بزرگترین کارخانه‌های اسلحه سازی را دارند آزادانه منطقه ما را مملو از تسلیحات کنند.

 

وی بیان کرد: جنگ به ما آموخت که باید قدرت داشته باشیم تا اجازه ندهیم کسی به ما تجاوز کند. تنها راهی که وجود دارد مقاومت در برابر این زیاده خواهی ها است و اگر اینطور شود جنگ‌ها دیگر صورت نمی‌گیرند و سلاح شیمیایی و مین دیگر در کار نخواهد بود.

 

حاتمی افزود: معتقدم جهان عاری از مین، مهمات و آثار به جا مانده از جنگ‌ها نیازمند اراده و عزم جدی و همکاری همه کشورها برای پاکسازی منطقه‌های آلوده است.

 

وزیر دفاع گفت: ما باید برای کاهش آلام مردم و قربانیان مین و دیگر تسلیحات و در مسیر توسعه و امنیت بیشتر یکدیگر تلاش کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما آمادگی خود را برای همکاری با سازمان‌های بین المللی و کشورهای آلوده به مین اعلام می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در کاهش آلام مردم قربانی مین تاثیرگذار باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فرزند دانشمند شهید محسن فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد

واکنش همسر شهید فخری زاده

واکنش شهید علی صیاد شیرازی نسبت به کاری که پنهانی انجام شد

امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.