سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اظهارات طرف انگلیسی مذاکرات هسته‌ای را نخوانده‌اید؟!

اظهارات طرف انگلیسی مذاکرات هسته‌ای را نخوانده‌اید؟!

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی می‌گوید برخی از اعضای اصلی حلقه روحانی، عضو انجمن حجتیه هستند.

مسیح مهاجری، از حامیان جدی مرحوم هاشمی است. روزنامه وی در چند سال اخیر نیز اغلب از دولت روحانی حمایت کرده است. با این وجود، وی در گفت‌وگو با سایت انتخاب، درباره ناکارآمدی فهرست امید در مجلس و شورای شهر اظهار داشت: آقايان اصلاح‌طلب! شما که بالاخره اينها را براي نمايندگي مجلس صالح دانستيد حالا بياييد پاسخگو باشيد که اينها دارند در مجلس چکار مي‌کنند؟ بايد به قضيه اينطوري نگاه کنيم. حالا اگر آن 4، 5 نفر را که اگر ثبت‌نام مي‌کردند و رد مي‌کردند به اين تعداد اضافه کنيد، مگر چقدر مي‌شد. هر نفر يک راي دارد. تازه همين الان هم بعضي از آدم‌هاي سرشناس اصلاح طلب در مجلس هستند. اينطوري نيست که همه را رد کرده باشند. بنابراين درست است که ايرادهايي به شوراي نگهبان هم وجود دارد ولي ما همه قضيه را با محکوم کردن شوراي نگهبان حل نکنيم و صورت مسئله را اينطوري پاک نکنيم. اينطور نيست.

وی در ادامه این مصاحبه می‌گوید: من اصلا اين را قبول ندارم که آقاي روحاني با رأی اصلاح‌طلبان رئيس‌جمهور شده باشد. اصلا اينطوري نيست. آقاي روحاني بعد از رد صلاحيت آقاي هاشمي رفسنجاني و اينکه آقاي هاشمي گفتند راي من به روحاني است، بالا آمد. والا تا آن وقت دو، سه ميليون بيشتر راي نداشت.

مهاجری گفت: اصلاح طلبان 10 درصد در قضيه بودند. چون اينطوري نبود که هرچه بالاسري‌ها بگويند عمل کنند و در بين خودشان اختلافاتي داشتند. بنابراين اصلا اصل ماجرا را از ذهن مان بيرون کنيم که اصلاح طلبان روحاني را رئيس‌جمهور کردند، بيخود مي‌گويند. آقاي روحاني هم البته به اصلاح طلبان بها و يک مقدار سهم داد که من با اين جور نگاه اصلا مخالفم. دولت که گوشت قرباني نيست بخواهيد به هر طرف سهم بدهيد.

وی گفت: براي چي دولت الان ضعيف است؟ براي همين. يعني نگاه مي‌کنند ببينند حالا چه کسي را بگذاريم که فلان جا راضي باشد. اين آدم‌هاي ضعيفي که الان در خيلي از وزارتخانه‌ها سر کار هستند البته وزير قوي هم داريم ولي خيلي از وزرا ضعيف هستند. اصلا حدشان وزارت نيست. براي همين نگاه‌هاي غلط است. واقعا شايسته سالاري نيست.

مسیح مهاجری در پاسخ این سوال خبرنگار که «در مورد حلقه اصلي آقاي روحاني و اطرافيان ايشان مباحثي وجود دارد. برخي معتقدند که اينها حتي به جريان انجمن حجتيه منتسب هستند. احتمالا بتوانيد تشخيص دهيد که منظورم مشخصا چه کسي است. اين بحث را چقدر جدي مي‌دانيد؟»، گفت: بله، بدون اينکه انجمني بودن خودشان را مطرح کنند و خودشان را به آن عنوان بشناسانند، وجود دارند و هستند. الان يک جريان خطرناک‌تري پيش آمده که البته جديد است. اين مي‌تواند به همان مطلبي که شما گفتيد و من تأييد کردم، منضم شود و آن اينکه اخيرا بعضي از انجمن حجتيه‌ای‌‌هاي مارک‌دار و سابقه‌دار شروع به سخنراني در اين طرف وآن طرف مي‌کنند و در سخنراني هايشان دقيقا حرفهاي گروه مقابل دولت و دلواپسان را در مورد برجام مطرح مي‌کنند. با گوش دادن سخنراني برخي از اينها احساس کردم يک پيوندي بين اين دو جريان انجمن حجتيه و مخالفين دولت برقرار شده که مي‌خواهند هرطور شده برجام را از بين ببرند، دولت را زمين بزنند و در دولت بعدي سهيم باشند. اين خطرناک است.

مهاجری افزود: من از اول وجود افراد نزدیک به حجتیه را با خود آقای روحانی مطرح کردم ولی ایشان به راحتی از کنارش گذشت.

ادعای مسیح مهاجری درباره الصاق منتقدان برجام به انجمن حجتیه در حالی است که مؤسسان آمریکایی و اروپایی برجام، پدر جد و پایه‌گذار انحراف انجمن حجتیه هستند؛ جریانی که حاکمیت اسلام و ولایت فقیه را تخطئه می‌کند و دنبال عرفی کردن سیاست است. این همان خطی است که جان ساورز رئیس وقت سرویس جاسوسی انگلیس (MI6) درباره کارکرد مورد انتظار از برجام مطرح کرد. او که قبلاً عضو تیم مذاکرات هسته‌ای انگلیس بود، نهم مهر 94 به سی‌ان‌ان گفت: «برجام ظرف 15 سال آینده، ایران را به کشوری میانه‌رو تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری هستیم که در مرحله انتقال از پایه‌های انقلابی به کشوری نرمال‌تر قرار دارد اما در مقابل این مسیر، در داخل ایران چالش وجود دارد. ما نیاز داریم به شکلی استراتژیک صبور باشیم و به آن فرصت بدهیم در ده پانزده سال آینده (دوره اجرای برجام) توسعه پیدا کند و به کشوری نرمال تبدیل شود».

همچنین این نکته گفتنی است که اتفاقاً عضو انجمن حجتیه در میان برخی اطرافیان روحانی، حامی دو آتشه برجام هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

جوان فلسطینی:به ما می‌گویند شیعه شدید؟

ويدئو/ آره شیعه شدیم هرکسی بویی از شرف برده شیعه است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.