سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / راهی جز تغییر مسیر اشتباه برجام نداریم سازوکار جدید اروپا هیچ ارزشی برای ایران ندارد

راهی جز تغییر مسیر اشتباه برجام نداریم سازوکار جدید اروپا هیچ ارزشی برای ایران ندارد

کارشناسان و نمایندگان مجلس تاکید کردند که راهی جز تغییر مسیر اشتباه برجام نداریم و ساز و کار جدید اروپا هیچ ارزشی برای ایران ندارد.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از اشتباهات راهبردی دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که همه مشکلات داخلی کشور را به مذاکره با آمریکا و اروپا گره زده است.

نقوی حسینی افزود: برای این اشتباه راهبردی 6 سال وقت کشور تلف شد و سرانجامِ عبرت آموز برجام بوجود آمد، بنابراین راهی جز تغییر مسیر در این اشتباه وجود ندارد.

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در مورد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه دولت اوباما در اجرای برجام کارشکنی و بدعهدی می‌کرد، با بیان اینکه دولت دچار اشتباه استراتژیک در اعتماد به دولت آمریکا شد اظهار داشت: دولت فکر می‌کرد دموکرات‌ها بهتر از جمهوریخواهان هستند اما امروز برای دولتمردان ثابت شده است که حاکمیت آمریکا صرف نظر از اینکه در دست چه گروه سیاسی باشد با اصل آرمان‌های جمهوری اسلامی مشکل دارند و به دنبال تأمین امنیت اسرائیل و چپاول ارزان انرژی منطقه غرب آسیا است. وزارت خارجه پس از ۵ سال مذاکره با آمریکا در دولت‌های دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به این نتیجه رسیده است که باید از این تجربه درس عبرت گرفت.

همچنین سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه عده‌ای فکر می‌کردند اگر دموکرات‌ها رهبری آمریکا را در دست داشتند به برجام پایبند بودند، به دلیل تحلیل سرتاپا غلط است. نقدی افزود: آنهایی که فکر می‌کنند مشکل اقتصادی کشور با روابط خارجی حل می‌شود، تحلیل تماماً اشتباهی دارند.

به گزارش دانا، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی نیز با تأکید بر اینکه امروزه آمریکا و اروپا تعیین‌کننده سرنوشت جهان نیستند، عنوان کرد: ساز و کار جدید اروپا کمترین ارزشی برای ایران ندارد؛ چرا که آنان بعد از این مسائل دیگری را عنوان می‌کنند که چرا ایران در یمن کار کرده است؟

رزاقی افزود: مسئولین هر زمان اراده کنند سپاه، بسیج و ارتش پای کار هستند. آنچه که ما در قانون ایجاد نکرده‌ایم استقلال مستقل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است که به آن توجه نکرده‌ایم و فقط استقلال امنیتی و دفاعی را مورد توجه قرار داده‌ایم که تاکنون آمریکا جرأت حمله به ما را نکرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید..

نظام جمهوری اسلامی یک مقدّمه و تحقّق یک وعده‌ی کوچک و نزدیک است

اصل نظام ولایت است و بس ..

ويدئو/اصل نظام نشانه بود یا هست؟؟؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.