سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ماکرون با انتقاد از وضعیت حقوق‌بشر مصر برای فروش اسلحه به قاهره رفت!

ماکرون با انتقاد از وضعیت حقوق‌بشر مصر برای فروش اسلحه به قاهره رفت!

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی که می‌گفت، کارنامه حقوق بشر مصر را بدتر از زمان حسنی‌مبارک می‌داند به قاهره رفت تا بنابر اعلام رسانه‌های فرانسوی، با کشوری که می‌گوید حقوق بشر را رعایت نمی‌کند، قرارداد فروش اسلحه امضاء کند! فرانسه یازده هفته‌ای می‌شود که در حال سرکوب جلیقه زردها در کشور خود است!

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بنا به دعوت رئیس‌جمهوری مصر بعد از ظهر یکشنبه برای دیداری سه روزه وارد فرودگاه بین‌المللی ابو سیمبل استان اسوان واقع در جنوب مصر شد. این نخستین سفر ماکرون به مصر از زمان تصدی ریاست‌جمهوری فرانسه به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، در این سفر اعلام کرده، به شکل فزاینده‌ای اینگونه برداشت می‌شود که حقوق بشر در مصر وضعیت بدتری نسبت به دوره حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق

دارد.

این اظهارات ماکرون به منزله تشدید موضعگیری او پس از اظهاراتش در سال ۲۰۱۷ است.

او در سال ۲۰۱۷ گفته بود هرگز با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره آزادی‌های مدنی که جمعیت‌های حقوقی می‌گویند در حال نابودی هستند، گفت‌وگو نخواهد کرد.رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه سفرش به مصر در جمع خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم چهره‌های فرهنگی و جامعه مدنی مصر سیاست‌های فعلی کشورشان را شدیدتر از سیاست‌های دوره مبارک می‌دانند…ما در مصر تنها درباره مخالفان سیاسی محبوس در این کشور صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره مخالفانی که بخشی از فضای دموکراتیک مرسوم بوده و خطری برای حاکمیت در این کشور محسوب نمی‌شوند، گفت‌وگو می‌کنیم.»سوای از اینکه، در فرانسه همین دولت ماکرون در حال قلع و قمع جلیقه زردهاست و طی 11 هفته 10 معترض در خیابان‌های فرانسه کشته شده و 14 نفر هم چشمشان را از دست داده اند، ماکرون در حالی از نقض گسترده حقوق بشر در مصر انتقاد کرده که، یکی از اصلی‌ترین اهداف سفر وی به مصر، فروش سلاح به این کشور است. یعنی فروش سلاح به کشوری که حقوق بشر را نقض می‌کند!

به گزارش روزنامه فرانسوی «لوموند» ، فروش سلاح یکی از اصلی‌ترین اهداف سفر امانوئل ماکرون به مصر دانست. فرانسه به شدت امیدوار است که مصر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشتریانش گزینه خرید 12 جنگنده رافائل را مطرح کند. سفارش دو کشتی جنگی گوویند شرکت ناوال گروپ هم در مرحله

رایزنی است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عملیات «وعده صادق» ائتلاف پدافند هوایی صهیونیست‌ها را شکست

فرمانده کل سپاه سرلشکر حسین سلامی

خشونت جنسی در ارتش فرانسه صدای وزیر دفاع این کشور را درآورد

تجاوز جنسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.