سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پیش بینی رژیم صهیونیستی درباره جنگ بزرگ سال ۲۰۱۹ و تحولات آینده…

پیش بینی رژیم صهیونیستی درباره جنگ بزرگ سال ۲۰۱۹ و تحولات آینده…

مرکز مطالعات صهیونیستی نیتساو در مقاله ای به قلم سرگرد ناداف بن حور و دکتر مایکل آیزنشتادت به بررسی جنگ بزرگ احتمالی آینده در منطقه پرداخت که در سال 2019 انجام می‌شود. نویسندگان این گزارش تأکید می کنند که تنش روز افزون در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی باعث افزایش نگرانی‌های موجود نسبت به درگیری جدید بین اسرائیل و حزب الله لبنان یا اسرائیل و سوریه شده است، اما این جنگ منحصر به طرف های مذکور نخواهد بود و ممکن است گروه‌های مختلف شیعی و دولت بشار اسد نیز به آن اضافه شود. همچنین ممکن است جنگ شامل تمامی منطقه شده و در منافع حیاتی آمریکا در منطقه خاورمیانه نیز تاثیرگذار باشد.
این گزارش صهیونیستی دو عنصر اساسی نسبت به تنش‌های موجود در منطقه را تلاش حزب الله و سوریه برای تولید موشک در لبنان و سوریه با دقت بسیار بالا و همچنین تلاش‌های ایران برای تبدیل سوریه به پایگاه پرتاب موشک ضد رژیم صهیونیستی می‌داند و مدعی است که رژیم صهیونیستی اصرار دارد که وارد جنگ فراگیر در منطقه نشود. این ادعا در حالی مطرح شده است که رژیم اسرائیل از سال 2013 بالغ بر 130 حمله ضد سوریه انجام داده و تمامیت ارضی این کشور را نقض کرده و اخیرا نیز حمله گسترده‌ای را ضد نوار غزه تدارک دید که با شکست و عقب نشینی آنها مواجه شد.
در همین راستا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تابستان گذشته هشدار داد که اگر حمله اسرائیل به سوریه و لبنان آغاز شود، من تضمین نمی‌کنم که این جنگ در چارچوب لبنان یا سوریه باقی بماند، بلکه چنین جنگی مسیر هزاران و بلکه صدها هزار مبارز از تمامی گوشه و کنار جهان عرب و اسلام را برای مشارکت در آن باز می‌کند.
این مرکز صهیونیستی می‌افزاید که جنگ گسترده در منطقه می تواند در نتیجه یک تنش غیر عمد ایجاد شود که از جمله آنها می‌توان به حمله اسرائیل به لبنان یا سوریه اشاره کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است/ باجهش تولید جیب و دست کارگر پُر می‌شود

دیدار جمعی از کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.