سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فشار دولت بر شورای عالی شهرسازی در موضوع «جماران» غیر قانونی است

فشار دولت بر شورای عالی شهرسازی در موضوع «جماران» غیر قانونی است

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: نهاد ریاست‌جمهوری متأسفانه اصرار زیادی برای ساخت‌وساز بیش از دو طبقه در محدوده جماران دارد.

علی اکبر کریمی، با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی در سال ۷۶ در مصوبه‌ای محدوده حسینیه جماران را به عنوان منطقه واجد ارزش فرهنگی و میراث ملی شناخته و سال ۹۰ هم درخصوص ممنوعیت ساخت و ساز بیش از دو طبقه در جماران مصوبه داشته است، اظهارداشت: نهاد ریاست‌جمهوری متأسفانه اصرار زیادی برای ساخت‌وساز بیش از دو طبقه در این محدوده دارد.

کریمی ادامه داد: ابتدا اعلام شد این ملک متعلق به شخص رئیس‌جمهور است که قصد دارند اقدام به ساخت‌وساز در آن کنند اما بعداً مشخص شد که به نهاد ریاست‌جمهوری تعلق دارد اما به هر حال احداث این ساختمان مغایر مصوبات شورای عالی شهرسازی و غیر قانونی است. اما فشارهای غیر قانونی و غیر متعارفی به شهرداری تهران برای صدور مجوز ساخت این سازه وارد شده است.

وی با‌اشاره به دستور کار جلسه دیروز شورای عالی شهرسازی با موضوع لغو مصوبه شورای عالی شهرسازی گفت: این اتفاق با فشار نهاد ریاست‌جمهوری رخ داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: شهرداری تهران با این فشارها مخالفت کرده و اجازه ساخت بیش از دو طبقه در این منطقه را نمی‌دهد.

کریمی تأکید کرد: به وزارت راه و شهرسازی (شورای عالی شهرسازی و معماری) نیز برای لغو مصوبه قبلی این شورا فشار زیادی وارد شده که غیر قانونی و خارج از عرف است که این موضوع را در فراکسیون مدیریت شهری مجلس پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، اینکه فردی بخواهد خارج از قانون رفتار کند، به هیچ عنوان شایسته نیست. آن هم دستگاهی که باید مجری قانون باشد؛ افکار عمومی هم به این رفتار در روزهای اخیر واکنش نشان داده و آن را تقبیح کرده‌اند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به دلیل این فشارها، از حضور در جلسات هیئت وزیران منع شده است که هیئت دولت باید در این رفتار خود تجدید نظر کند.

شورای عالی شهرسازی معترض

به ملک جماران را به جلسه راه نداد

رئیس‌کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از پیغام شورای عالی شهرسازی به منظور عدم حضور در جلسه بررسی طرح لغو محدوده ارتفاعی محله جماران خبر داد و گفت: از بالا گفتند نیایید.

بررسی وضعیت ملک جماران نهاد ریاست‌جمهوری که طی دو ماه گذشته جنجال‌های بسیاری را به دنبال داشت دیروز در شورای عالی شهرسازی در دستور کار قرار گرفت. قرار بود محمد سالاری به عنوان نماینده شورای شهر در این جلسه شرکت کند اما رئیس‌کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در یک پیام توئیتری با‌اشاره به اینکه در جلسه شورای عالی شهرسازی که طرح لغو محدوده ارتفاعی محله جماران بررسی می‌شده قرار به حضور داشته است، اظهار داشت: از دبیرخانه این شورا پیغام دادند که از سوی مقامات بالا دستور رسیده که در این جلسه حضور نداشته باشد.

سالاری نوشت:«طبق روال و بنابر ارجاع دعوت‌نامه شورای عالی شهرسازی توسط محسن هاشمی، قرار بود امروز جهت تصمیم‌گیری درخصوص محله جماران و اعلام مخالفت کمیسیون شهرسازی شورای شهر، در این جلسه شرکت کنم از دبیرخانه شورای عالی پیغام دادند، که از بالا گفته‌اند فلانی در جلسه نباشد. مهندسی تصمیم‌گیری.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرارداد تکمیل کریدور شمال- جنوب در ارمنستان با مشارکت پیمانکاران ایرانی امضا شد

وزیر راه و شهر‌سازی

اگر از موشک فرار کنم به درد رهبری این ملت نمی‌خورم

کتاب یاد امام و شهدا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.