سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / قرارداد تکمیل کریدور شمال- جنوب در ارمنستان با مشارکت پیمانکاران ایرانی امضا شد

قرارداد تکمیل کریدور شمال- جنوب در ارمنستان با مشارکت پیمانکاران ایرانی امضا شد

وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال- جنوب در منطقه قفقاز گفت: قرارداد اجرای پروژه‌های راه‌سازی ارمنستان به ارزش ۲۱۰ میلیون دلار با دو شرکت ایرانی منعقد شد.
  وزارت راه و شهر‌سازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر‌سازی دیروز اول آبان‌ماه در سفر یک‌روزه به ارمنستان در گفت‌و‌گویی، یکی از سیاست‌های اصلی دولت مردمی را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: به منظور تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال-جنوب در منطقه قفقاز مذاکره با همه کشورهای منطقه قفقاز جزو رئوس اصلی سیاست‌های اصلی ما در وزارت راه و شهر‌سازی است.
عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: ایران و ارمنستان مرز مشترک دارند و پروژه‌های معطل مانده‌ای طی سالیان در این مسیر وجود داشت که درصدد تکمیل آنها هستیم. خوشبختانه قرارداد یکی از شرکت‌های ایرانی در سفر به ارمنستان منعقد شد که یکی از قطعات اصلی این مسیر توسط یکی از شرکت‌های توانمند ایرانی انجام خواهد شد. عملیات اجرائی از روز دوشنبه آغاز شد و این اتفاق خوبی است که شرکت‌های ایرانی این روزها در کنار بازار داخلی در عملیات راه‌سازی در کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه‌ای حضور مناسبی دارند.
بذرپاش با تاکید بر اینکه از حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های مختلف راه‌سازی، تونل‌سازی در کشورهای منطقه استقبال خوبی شده است از انعقاد قراردادی به ارزش ۲۱۰ میلیون دلار با یکی از شرکت‌های ایرانی خبر داد.
وزیر راه و شهر‌سازی در ادامه این گفت‌وگو به برنامه توسعه فعالیت‌های تجاری بین دو کشور ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: توسعه ترانزیت بین دو کشور یکی از دستور کارهای ایران و ارمنستان است. در این سفر به صفر رساندن عوارض جاده‌ای و تعرفه مربوط به ترانزیت از دیگر محورهای گفت‌وگو بود. پیش‌تر بین وزیر زیرساخت ارمنستان و وزارت راه و شهر‌سازی جلساتی برگزار و توافقاتی درخصوص به صفر رساندن ترانزیت انجام شد که دیروز این توافقات به نتیجه رسید و مقرر شد تا عوارض جاده‌ای و تعرفه ترانزیت با موافقت دو کشور و بعد از طی مراحل قانونی و ابلاغ به صفر برسد.
وزیر راه و شهر‌سازی ادامه داد: درخصوص پل مرزی نیز توافقاتی انجام شد. هم‌اکنون در مرز دو کشور که حجم محدودی از کامیون‌ها و کشنده‌ها در آن تردد دارند پلی موجود است. توافق شد تا هرچه سریع‌تر گروه کاری مشترک برای احداث پل مرزی دوم تشکیل شود تا انجام این پروژه به قرارداد برسد.
وی گفت: در تلاش هستیم تا پل دوم مرزی بین دو کشور ایران و ارمنستان، بر روی رودخانه ارس احداث شود که ظرفیت بسیار مناسب ترانزیتی برای دو کشور فراهم کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ساخت ۵۰ شهرک ساحلی در ایران/ پاسخ بذرپاش به منتقدان دولت برای ساخت مسکن

240 هزار واحد مسکن مهر

نیاز روسیه به واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.