سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / زد و خورد شدید بین پلیس و معترضان در آمریکا / در سیاتل دست کم 60 افسر پلیس زخمی شدند

زد و خورد شدید بین پلیس و معترضان در آمریکا / در سیاتل دست کم 60 افسر پلیس زخمی شدند

رسانه‌های آمریکا از ادامه درگیری شدید بین معترضان به نژادپرستی و نیروهای فدرال در برخی شهرهای این کشور خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها، تنها در سیاتل دست کم 60 افسر پلیس زخمی شدند.

با گذشت بیش از دو ماه از شروع اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، اصرار «دونالد ترامپ» به استفاده از نیروهای فدرال برای سرکوب معترضان، جان تازه‌ای به این اعتراضات داده است. طی روزهای اخیر، پورتلند و سیاتل شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین مردم و نیروهای فدرال آمریکا بوده است. در شهرهای دیگر مثل «نیویورک» و «واشنگتن دی سی» نیز مردم در همبستگی با معترضان پورتلندی، به خیابان‌ها آمدند. دیروز خبرگزاری اسپوتنیک طی گزارشی از اعتراضات یکشنبه شب سیاتل نوشت، در پی درگیری میان معترضان به نژادپرستی و نیرو‌های امنیتی در این شهر، دست کم ۶۰ افسر پلیس زخمی و ۴۷ معترض بازداشت شدند. گفته می‌شود در جریان درگیری‌ها در سیاتل، پلیس به افرادی که در منطقه شرقی شهر حضور داشتند، حمله کرد و مردم خشمگین نیز در واکنش به خشونت پلیس، بخش‌هایی از شهر، از جمله ساختمان نیمه کاره بازداشتگاه نوجوانان، را به آتش کشیدند.
ادامه درگیری‌ها در پورتلند
از پورتلند نیز گزارش می‌رسد درگیری‌ها در این شهر بین معترضان و نیروهای پلیس همچنان ادامه دارد. روزنامه «نیویورک پست» در گزارشی نوشت، پلیس پورتلند یکشنبه شب از بازداشت دو نفر در ارتباط با حادثه‌ای که روز شنبه رخ داد و در آن به سمت معترضان در این شهر تیراندازی شد، خبر داد. پلیس این شهر همچنین گزارش داد، نیروهای امنیتی زمانی که کنار پارکی مشغول انجام وظیفه بوده‌اند، شخصی کیفی به سمت آنها پرتاب کرد. نیروهای امنیتی متوجه شداند کیف حاوی مقادیر زیادی «خشاب» و «کوکتل مولوتف» است.پلیس اظهارنظری مبنی بر ارتباط میان این دو حادثه و اینکه آیا این اقدام از سمت معترضان صورت گرفته، نداشته است. راشا تودی نوشت‌، اعتراضات شبانه پورتلند به طور فزاینده‌ای خشونت‌آمیز شده‌ است.پیش از این بار‌ها پلیس پورتلند هشدار داده بود هرکسی مداخله‌ای در اعتراضات داشته باشد، بازداشت خواهد شد.بر اساس گزارش رسانه‌های محلی پورتلند، پلیس مخفی ترامپ همچنان در این شهر مشغول گشت‌زنی با ماشین‌های بدون آرمِ پلیس و بازداشت معترضان به نژادپرستی است. پس از آنکه گروهی از معترضان بامداد یکشنبه اقدام به سرنگون کردن حصار بیرونی دادگاه فدرال پورتلند کردند، اداره پلیس وضعیت بروز آشوب در این شهر را اعلام کرد. یورونیوز نیز گزارش داد همزمان با پورتلند و سیاتل، معترضان در شهرهای «اوماها» در ایالت نبراسکا،« اوکلند» و« لس آنجلس» در ایالت کالیفرنیا، و «ریچموند» در ایالت ویرجینیا، به خیابان‌ها آمدند. شرکت کنندگان در شهر نیویورک نیز به اعزام ماموران فدرال برای مقابله با ناآرامی‌ها اعتراض کردند. به گزارش رسانه‌های آمریکا، پلیس در شهر ریچموند نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به شلیک گاز اشک آور متوسل شد.
59 مامور پلیس آمریکا در درگیری با معترضان مجروح شدند - 598 | خبر فارسی
هشدار ترامپ به تقلب در انتخابات
همزمان با ادامه اعتراضات علیه نژادپرستی و در حالی که کمتر از 100 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، ترامپ بار دیگر از برگزاری انتخابات به صورت پستی انتقاد و تاکید کرد که احتمال تقلب در این شیوه بسیار زیاد است. ترامپ در این رابطه، در حساب توئیتری خود نوشت: «اگر اجازه داده شود رای‌گیری از طریق پست انجام شود، انتخابات 2020 پر از تقلب خواهد بود. زمان زیادی درباره مداخله خارجی در انتخابات صحبت می‌شود، اما همین افراد درباره فساد احتمالی در انتخابات پستی هیچ چیزی نمی‌گویند. به پاترسون در نیوجرسی نگاه کنید، 20 درصد آرا باطل شد». ترامپ پیش از این نیز با فاجعه خواندن انتخابات به صورت پستی گفته بود، «در ایالت نیوجرسی‌، 19 درصد آرا‌، تقلبی بوده است! این چه دموکراسی است که چنین نتیجه‌ای از صندوق‌های رای بیرون می‌آید؟ چه تضمینی برای صحت و سلامت انتخابات در آمریکا وجود دارد؟ کجای کار ایراد دارد؟» اشاره ترامپ به برگزاری انتخابات فرمانداری‌ها در نیوجرسی است که دادستان این ایالت بخشی از آرا را به دلایل مختلف از جمله مطابق نبودن امضای رای دهندگان با برگه رای که به صورت پستی ارسال شده بود، باطل کرد.به دنبال شیوع گسترده کرونا در بیشتر ایالت‌های آمریکا، قرار است بخشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت غیرحضوری و از طریق پست انجام شود. این مسئله مباحث زیادی را پیرامون احتمال تقلب در انتخابات به ویژه در میان جمهوری خواهان برانگیخته است. ترامپ در بخشی دیگر از توئیت‌های خود به ادامه اعتراضات در پورتلند و سیاتل اشاره کرد و مجدا معترضان را هرج و مرج طلب و طرفداران چپ افراطی خواند. وی با انتقاد از فاکس نیوز، رسانه مورد علاقه خود نیز نوشت: «رسانه‌های جریان اصلی از جمله فاکس نیوز از نشان دادن آنچه واقعاً در پورتلند، سیاتل و جاهای دیگر اتفاق می‌افتد خودداری می‌کنند. آنها می‌خواهند به مردم آمریکا بقبولانند که اینها فقط معترض هستند، نه هرج مرج طلب و چپ افراطی!»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه خشونت پلیس علیه خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

بازداشت شدگان در جریان اعتراضات ضد صهیونیستی آمریکا به ۱۷۰۰ دانشجو

تفاوت ایران با آمریکا

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.