سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دموکرات‌ها درباره ایران تفاوت ماهوی با ترامپ ندارند

دموکرات‌ها درباره ایران تفاوت ماهوی با ترامپ ندارند

در حالی که دموکرات‌ها بر طلبکاری‌های فرابرجامی از ایران تأکید دارند، برخی محافل داخلی اصرار دارند موضع این حزب و نامزد آن در انتخابات آمریکا را تحریف کنند.

برخی رسانه‌ها مدعی شدند در پیش‌نویس برنامه‌های جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، «بازگشت به برجام و مذاکره با ایران» قید شده است.

عصر ایران در این زمینه مدعی شد: این پیش‌نویس، مسیر فعلی دولت ترامپ با ایران را در مسیر تغییر رژیم و جنگ توصیف کرده و تأکید دارد دولت دموکرات، از مسیر جنگ تغییر جهت داده و به سمت تنش‌زدایی، دیپلماسی هسته‌ای و گفت‌وگوهای منطقه‌ای حرکت خواهد کرد. همچنین در این پیش‌نویس تأکید شده آمریکا نباید در مسیر تغییر رژیم در سایر کشورها حرکت کند و این حزب سیاست تغییر رژیم درباره ایران را رد می‌کند.

این شعبده‌بازی رسانه‌ای در حالی است که اولاً دموکرات‌ها در دولت اوباما،‌ فتنه و آشوب 88 را راه‌اندازی کرده و از آن در مسیر براندازی حمایت کردند. آنها همچنین با استقبال از پروژه جنگ نیابتی، داعش را در عراق و سوریه راه‌اندازی کرده و تهدید نظامی را در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای، تا پشت مرزهای ایران کشاندند که با قدرت‌نمایی شجاعانه سردار سلیمانی و همرزمان منطقه‌ای‌اش، خنثی شد.

سردار سلیمانی در سخنان خود هدف از برجام یک را برجام 2 و 3 یعنی مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران و سپس کشاندن تهدید و جنگ به داخل کشور ارزیابی کرده و با آن مخالفت کرده بود.

ثانیاً دولت اوباما حتی پیشگام نقض سیستماتیک و پیاپی برجام بود و در واقع با گروگان‌گیری برجام و وعده‌های نسیه آن، از ایران می‌خواست پای مذاکرات و امتیازدهی‌های جدید بیاید. تحریم‌های ویزا و کاتسا و آیسا، یادگار دولت اوباما و پس از انعقاد برجام برای برداشتن تحریم‌هاست.

در ادامه همین سیاست خباثت‌آلود، دموکرات‌ها در دوره اخیر نیز تصریح دارند که طرفدار تهدید برخی محدودیت‌ها و تحریم‌های مدت‌دار نظیر بند غروب آفتاب برجام و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند. آنها می‌گویند شرط بازگشت‌شان به برجام، مذاکره ایران درباره دغدغه‌های آمریکا از جمله حضور منطقه‌ای و توانمندی نظامی است. در واقع سیاست دموکرات‌ها هیچ تفاوتی با منطق ترامپ ندارد، جز این که کمی پیچیدگی دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاههای سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.