سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / معترضان در تجمع بزرگ درتل‌ آویو: ما گرسنه‌ایم!

معترضان در تجمع بزرگ درتل‌ آویو: ما گرسنه‌ایم!

هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو با تجمع در میدان رابین، ضمن اعتراض به پرونده‌های فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را مقصر شیوع شدید کرونا و وخامت اقتصادی این رژیم دانستند. برخی گزارش‌ها حاکی است عده‌ای از معترضان فریاد می‌زدند «ما گرسنه ایم».

واکنش افتضاح «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و آغاز موج دوم آن‌که رکوردهای جدیدی را در شمار ابتلای روزانه در این سرزمین بر جای گذاشته، باعث تظاهرات دوباره جمع گسترده‌ای از ساکنان تل‌آویو شده است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، شنبه شب، هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو با تجمع در میدان رابین، نتانیاهو و کابینه‌اش را مقصر اصلی وخیم شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی در فلسطین اشغالی معرفی کردند.

بر این اساس، تظاهرات‌کنندگان ضمن مسدود کردن خیابان‌های اصلی منتهی به میدان رابین، پارچه نوشته‌هایی با عنوان «ارتشاء، کلاهبرداری و خیانت در امانت» (اشاره به پرونده‌های فساد نتانیاهو) حمل کرده و شعارهایی برای مبارزه با فساد وی سر دادند. پلیس برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شد و همین مسئله باعث به خشونت کشیده شدن تظاهرات گردید.

ما گرسنه‌ایم

برخی رسانه‌ها به ویژه فعالان شبکه‌های مجازی نوشته‌اند، در این تجمع بزرگ برخی معترضان فریاد می‌زدند «ما گرسنه ایم». تصاویر منتشر شده از این اعتراض‌ها نشان می‌دهد صهیونیست‌ها اقدام به دستگیری گروهی از معترضان کرده‌اند.

این چندمین هفته در تل‌آویو است که ساکنان آن با تجمع در مرکز شهر، اعتراضات خود را به سیاست‌های مخرب نتانیاهو از جمله طرح اشغال 30 درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و تقابل وی با دستگاه قضایی در پرونده‌های فساد نشان می‌دهند.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل» سازمان‌دهندگان تظاهرات می‌گویند حدود ۱۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کرده و پلیس نیز علیرغم اینکه گفته بود تعداد معترضان را محدود می‌کند اما بعد از مواجه شدن با تعداد بالای معترضان، فضا را در اختیار آنها گذاشت. پیش از این نیز تعداد زیادی از ساکنان فلسطین اشغالی با تجمع در خیابان‌ها و معابر اصلی شهرهای مختلف از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی، خواستار استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده بودند. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست‌وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.