سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / «ابراز نگرانی»، تنها واکنش اروپا به شکنجه و اعدام زندانیان در بحرین

«ابراز نگرانی»، تنها واکنش اروپا به شکنجه و اعدام زندانیان در بحرین

پارلمان اروپا نگرانی خود را نسبت به بی‌توجهی دادگاه عالی کیفری تجدیدنظر رژیم آل ‌خلیفه به شواهدی مبنی بر شکنجه «محمد رمضان» و «حسین موسی»، دو فرد محکوم به اعدام در این کشور ابراز کرد، بدون آن‌که اقدامی عملی در مقابله با این رژیم صورت دهد.

مردم بحرین که عمدتاً شیعه مذهب هستند سال‌هاست که تحت حکمرانی رژیمِ آل خلیفه روزگاری دشوار دارند. مصلجت عمومی در این منطقه کاملاً از معنا تهی شده و فشار زیادی از طرف آل خلیفه بر مردم بحرین، به ویژه منتقدین و رهبران مذهبی، تحمیل می‌شود، اما از آن‌جا که این رژیم در سیاست خارجی همسو با آمریکا و اروپاست، از اِعمال تحریم جدی و اقداماتی از این سنخ همواره در امان مانده است. اروپایی‌ها گاهی یک موضع ساده و انتقادی دربرابر جنایات هولناک آل خلیفه علیه مردمش می‌گیرند و خیلی راحت از کنار آن رد می‌شوند.

کمیته حقوق بشر و کمیته روابط با شبه جزیره عربی در پارلمان اروپا در بیانیه‌ای مشترک «ناامیدی»! خود را نسبت به عدم انجام تحقیقات درست از سوی هیئت‌های نظارت بر بحرین درخصوص شکنجه و تأیید اعترافات گرفته شده در شکنجه بیان کردند. البته این پارلمان تاکنون هیچ کاری برای محدود کردن رژیم آل خلیفه در عمل انجام نداده است.

این دو کمیته تأکید کردند که قوانین بین‌المللی قاطعانه مجازات اعدام بر اساس اعترافات گرفته شده با زور را منع می‌کند. این دو همچنین از بحرین خواستند تا به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر عمل کرده و حکم‌های اعدام صادره را لغو کند و تحقیقات مستقلی را درخصوص پرونده‌های شکنجه انجام دهد.. به گزارش ایسنا از «الجزیره»، نمایندگان اروپایی همچنین نسبت به شیوع کرونا در زندان‌های بحرین به دادن یک هشدار اکتفا کردند. گفتنی است غربی‌ها در برخورد با کشورهای غیر همسو، غالبا به ابراز تاسف و نگرانی اکتفا نمی‌کنند و با ابزار تحریم و تهدید و مصادره اموال، آنها را تحت فشار قرار می‌دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند..

محافل سیاسی و رسانه‌ای مدعی اعتدال و اصلاحات، روایتی تحریف‌آمیز از ماجرای بابک زنجانی

کاریکاتور/ نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی

واکنش تمسخر آمیر جهان به عملیات ریز پرنده‌های صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.