سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / یورش پلیس فرانسه  زور «سرکوب» به قیام دانشجویان غربی نرسید

یورش پلیس فرانسه  زور «سرکوب» به قیام دانشجویان غربی نرسید

سرکوب، بازداشت، شکنجه، تعلیق، اخراج و تحقیر دانشجویان و اساتید معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و دنیا در محوطه دانشگاه‌ها و حتی داخل کلاس‌های درس گویا هنوز نتوانسته جلوی روند رو به گسترش این اعتراض‌ها را بگیرد. معترضین می‌گویند، تا نسل‌کشی در غزه متوقف نشود، اعتراض‌ها متوقف نخواهد شد.

یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های دانشجویی تاریخ آمریکا و حتی دنیا در اعتراض به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه شکل گرفته است و 20 روزی می‌شود که، معتبرترین و خوشنام‌ترین دانشگاه‌های جهان، با وجود آگاهی از تبعات این اعتراض‌ها، جرأت پیدا کرده‌اند تا صهیونیست‌های جنایتکار را، تحت فشار قرار دهند. واشنگتن‌پست این جنبش را «جنبش دانشجویی قرن 21» نامیده و نوشته، پیش از آغاز جنگ غزه شاید 16درصد از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی آمریکا، تحولات فلسطین را دنبال می‌کردند اما اکنون اوضاع زمین تا آسمان تغییر کرده و تقریبا تمام این قشر این موضوع را پیگیری می‌کنند.

دستگیری 2500 دانشجو و استاد فقط از 200 دانشگاه آمریکا و شکنجه شماری از این دانشجویان(گزارش اخیر اینترسپت) هم تاکنون جز بی‌آبرویی برای بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر و آزادی بیان، هیچ دستاوردی نداشته است. دانشجویان کشورهای مختلف دنیا نیز به تبعیت از دوستان آمریکایی خود، اعتصاب و اعتراض‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و همه این تحولات باعث شده، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با خشم و نفرت به ناسزاگویی بیفتد. نفتالی بنت در‌باره این اعتراض‌ها این طور موضع گرفت: «دانشجویان و اساتیدی که تظاهرات می‌کنند، من آنها را نوکرانِ…. اسلام رادیکالی ایران می‌دانم، آنها نمی‌دانند اسرائیل یا فلسطین کجا هستند.»(!)

یورش پلیس به کلاس‌های درس

اسپوتنیک ضمن انتشار تصاویری از اعتراض‌های دانشجویان فرانسوی نوشت، نیروهای پلیس فرانسه به تجمع حامیان فلسطین در شهر پاریس حمله و با ضرب‌وشتم آنها را متفرق کردند. رسانه‌های فرانسوی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد نیروهای پلیس این کشور به تجمع حامیان مردم فلسطین در غزه حمله می‌کنند و با گاز اشک‌آور و ضرب‌وشتم تلاش دارند آنها را متفرق کنند. معترضان فرانسوی به خیابان‌ها آمده بودند تا ضمن حمایت از مردم فلسطین در غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند. معترضان همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه بودند. تصاویری نیز از یورش پلیس فرانسه به کلاس‌های درس در سوربن فرانسه منتشر شده است. در برلین نیز دانشجویان با شعار «مرگ بر نتانیاهو» و «آزادی برای فلسطین» با 40هزار شهید فلسطینی ابراز همدردی کردند. دانشگاه کپنهاک دانمارک نیز همچنان شاهد اعتراض‌های دانشجویی در حمایت از ساکنان غزه است.

شلیک به افسر سابق صهیونیست در مصر

حمله هرچند محدود رژیم صهیونیستی به رفح- که به نظر می‌رسد با نیت گروگانگیری ساکنان این شهر برای گرفتن امتیاز در مذاکرات آتش‌بس صورت گرفته است- تا همین‌جای کار هم تبعات خطرناکی برای صهیونیست‌ها داشته است. در این حمله که قطعا با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است، صهیونیست‌ها پس از ورود به رفح، تنها «گذرگاه» شهر را به کنترل خود در آوردند تا زنان و کودکان فلسطینی راهی برای خروج نداشته باشند. آنها حتی منطقه فیلادلفیا که خاک مصر است را اشغال کردند. ده‌ها غیرنظامی در جریان همین حملات محدود به شهادت رسیدند. اما این همه ماجرا نیست.

حمله به رفح محورهای مقاومت را فعال‌تر کرده است. حزب‌الله لبنان به قدری بر حملات خود افزوده است که، بررسی همه این حملات تقریبا غیرممکن شده است!

یکی دیگر از تبعات این اشغالگری، کُشتن یک افسر سابق صهیونیست در اسکندریه مصر است که گویا به کار تجارت مشغول بوده است.

نام این افسر- تاجر صهیونیست «زیو کیپر» است که یک یهودی کانادایی با پاسپورت اسرائیلی بود. گفته می‌شود او به ضرب 8 گلوله کشته شده است. برخی نیز می‌گویند با ضربات چاقو به هلاکت رسیده و ضاربان دستگیر شده‌اند. پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ‌سفید معتقد است عملیات رژیم صهیونیستی برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن» نیست! این همان علامت مهمی است که نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا وارد رفح شده است.

هفتمین گور جمعی هم کشف شد

یکی از مهم‌ترین دلایل خیزش جهانی مردمی و دانشگاهی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا، جنایات هولناک و وحشیانه‌ای است که در روز روشن و در غزه انجام می‌گیرد و اخبار آن نیز تکذیب نمی‌شود. هرازچندگاهی نیز یک سیاستمدار یا خاخام صهیونیست جلوی تلویزیون این رژیم ظاهر شده و از «لزوم کُشتن فلسطینی‌ها» و «هر جنبنده‌ای که در غزه زندگی می‌کند» می‌گوید. به عبارتی آنها جنایات‌شان را نه پنهان می‌کنند، نه تکذیب و به آن افتخار هم می‌کنند. این امر باعث نفرت جهانی از این رژیم نژادپرست شده است. یکی از این جنایات هولناک، زنده به گور کردن ساکنان غزه، یا دفن کردن هزاران زن و کودک در گورهای جمعی محوطه بیمارستان‌هاست. مثلاً چندی پیش اجساد صدها فلسطینی از گورهای جمعی محوطه بیمارستان ناصر بیرون کشیده شد. چیزی حدود 700 جسد که دست نزدیک به 300 نفر از آنها بسته بود. این یعنی آنها را زنده به گور کرده بودند! اجساد برخی نیز تکه‌تکه شده بود که گفته شد، احتمالاً زیر شکنجه به این وضع افتاده‌اند. حالا خبر رسیده یک گور جمعی دیگر و هفتمین گور جمعی در غزه با ده‌ها جسد کشف شده است. تسنیم در این‌باره نوشته است: «هفته‌ها بعد از کشف چند گور دسته‌جمعی در حیاط و محوطه مجتمع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه(شمال)، نیروهای امدادی گور دسته‌جمعی دیگری کشف کردند که شامل پیکر ده‌ها شهید است… این بیمارستان به مدت یک هفته در اشغال ارتش رژیم اسرائیل بود و نظامیان این رژیم در سایه بایکوت و محاصره این بیمارستان، دست به کشتار زده و ده‌‌ها شهید را در اطراف آن به صورت دسته‌جمعی دفن کردند. با خروج ارتش اسرائیل از این منطقه، ابعاد جنایت آنها عیان شد.»

یک نظرسنجی

همه دنیا حتی صهیونیست‌های کوچانده‌شده به فلسطین معتقدند، عامل همه این کثافتکاری‌ها گرفتاری‌ها، نتانیاهو و کابینه فوق‌افراطی‌اش است. در همین رابطه نتایج یک نظرسنجی جالب نیز منتشر شده است که تا حدودی نشانگر نوع نگاه صهیونیست‌ها با نخست‌وزیرشان است. نظرسنجی شبکه ۱۳ اسرائیل در مورد اولویت‌های نتانیاهو است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پرسیده که به اعتقاد شما مهم‌ترین اولویت‌

نتانیاهو کدام است. نتیجه نظرسنجی به این شرح است:

۵۶درصد گفته‌اند نتانیاهو فقط به دنبال بقای سیاسی‌اش است. فقط۳۰درصد گفته‌اند اولویت او آزادی اسرای صهیونیست است. ۱۴درصد نیز گفته‌اند نمی‌دانند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

طنز/ گاوش کو؟!

خواست دانشجویان و اساتیددانشگاه‌ های آمریکا و اروپا محو اسرائیل از صحنه روزگار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.