سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کرونا 10 هزار نظامی صهیونیست را به قرنطینه فرستاد

کرونا 10 هزار نظامی صهیونیست را به قرنطینه فرستاد

کرونا همچنان در سرزمین‌های اشغالی جولان می‌دهد و بر اساس گزارش‌ها، بیش از 10 هزار نظامی صهیونیست به قرنطینه رفتند و یکی از رزمایش‌های اصلی رژیم صهیونیستی نیز لغو شده است.

موج دوم کرونا در بسیاری از مناطق جهان ظاهراً آغاز شده است و آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا به سرعت افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش‌ها، عصر دیروز شمار مبتلایان از 12 میلیون و 420 هزار نفر عبور کرده و شمار فوتی‌ها نیز به 560 هزار نفر رسیده است. در منطقه غرب آسیا‌، ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت درگیر شیوع ویروس کرونا شده، به شکلی که 10 هزار نظامی این رژیم به قرنطینه رفته‌اند و یکی از رزمایش‌های اصلی آنها نیز لغو شده است. طبق گزارش‌های رسمی، 350 نظامی صهیونیست به کرنا مبتلا شده‌اند. منابع صهیونیستی دیروز از عواقب منفی ویروس کرونا بر ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.پایگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از این منابع نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است ۲۰۰۰ نظامی ذخیره خود را تا پایان ماه جاری فرا بخواند.طبق گفته این منابع، ۷۵۰ نیروی ذخیره برای کمک به ارتش در نبرد با ویروس کرونا فرا خوانده شده‌اند.این منابع همچنین گزارش دادند که ارتش یک رزمایش اصلی خود در ماه سپتامبر (شهریور) را لغو کرده و پول کافی برای اجرای تمرین‌های بزرگ را ندارد.«بنی گانتز» وزیر جنگ صهیونیست‌ها، نیز از چهارشنبه گذشته مجبور به قرنطینه خود شده است. رئیس‌اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هم با اشاره به اختلافات و تنش‌های شدید در کابینه «بنیامین نتانیاهو»، خواستار سرنگون کردن کابینه او بعد از موج دوم شیوع ویروس کرونا شد. «یائیر لاپید» رئیس‌حزب «یش‌عتید» در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، درباره طرح 75 میلیون شِکِلی کابینه تل‌آویو برای برون‌رفت از فاجعه اقتصادی، گفت: «اگر طرح اقتصادی نتانیاهو خوب باشد، از آن حمایت می‌کنم. اما مشکل کابینه، طرح نیست، مشکل انفعال و بی‌عملی آن است».«لاپید» در پایان تصریح کرد: «نیازی نیست که همین فردا تنش و درگیری داشته باشیم، زیرا هنوز در میانه [بحران] کرونا هستیم، اما بعد از موج دوم، باید کابینه را بهزیر بکشیم».

رکوردشکنی دوباره در آمریکا

آمریکا در زمینه تعداد مبتلایان روزانه به کرونا، هر روز رکورد تازه‌ای به جا می‌گذارد؛ روز پنج شنبه رسانه‌ها از ابتلای بیش از 65 هزار آمریکایی دیگر به این ویروس خبر دادند. در رکورد قبلی، که روز سه شنبه اتفاق افتاد، بیماری ۶۰ هزار و 200 ثبت شده است. تعداد فوتی‌ها نیز در این کشور از 135 هزار نفر گذشته است.دکتر آنتونی فائوچی‌، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در ویدئوکنفرانسی، با اشاره به بازگشایی‌هایی که ایالت‌های آمریکا شاهد آن بوده گفت:« من فکر می‌کنم ایالت‌ها باید روند بازگشایی را متوقف کنند». این درحالی است که دونالد ترامپ، ضمن مخالفت با این ایده، روز پنجشنبه طی توئیتی نوشت: علت اینکه ما موارد ابتلای زیادتری را در مقایسه با کشور‌های دیگری که عملکردی به خوبی ما نداشتند، داشته ایم، این است که موارد آزمایش ما بسیار بیشتر بوده است. ما از ۴۰ میلیون نفر تست گرفته ایم.

 اگر ما از ۲۰ میلیون نفر تست می‌گرفتیم، آمار ابتلا نصف می‌شد. ترامپ همچنین تهدید کرد: « اگر مدرسه‌ها در پاییز باز نشوند، بودجه‌ای برای بخش آموزش پرداخت نخواهد شد»! از سوی دیگر، سی ان ان طی گزارشی از بحران همه‌گیری کرونا در زندان‌های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و نبود امکانات مبارزه با این بیماری، خبر داد و نوشت، تا کنون صدها نفر در زندان‌های آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. طبق این گزارش‌، از ۶ ژوئن(17 خرداد) بیش از ۴۲ هزار و ۱۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۵۱۰ مرگ مرتبط با آن در بین جمعیت حدود یک میلیون و 300 هزار نفری زندانیان آمریکا ثبتشده است.

ادامه اعتراضات در صربستان

 در صربستان نیز هزاران نفر از مردم معترض در دومین شب پیاپی در «بلگراد» و دیگر شهرهای مهم این کشور تظاهرات کردند تا به اقدام «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان، در تشدید محدودیت‌های قرنطینه مربوط به کرونا اعتراض کنند. این اعتراضات همچون شب اول، با خشونت و درگیری همراه بود.آن طور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، نیروهای پلیس بلگراد بعد از پنج ساعت درگیری و خشونت، در نهایت موفق شدند انبوه معترضان را متفرق کنند.آنچه که روز سه‌شنبه به عنوان اعتراض به تشدید محدودیت‌های مرتبط با کرونا در بلگراد آغاز شد، خیلی فوری به حمله معترضان به ساختمان پارلمان صربستان و درگیری با نیروهای پلیس تبدیل شد. «ووچیچ» بعد از اولین شب اعتراضات، «تندروهای راستگرا» را مقصر خشونت در پایتخت صربستان دانست و بدون هرگونه شفاف‌‌ سازی، سرویس‌های امنیتی خارجی را به اعمال نفوذ در اعتراضات صربستان متهم کرد.

رئیس‌جمهور بولیوی

بعد از رئیس‌جمهور برزیل، رسانه‌ها از مثبت شدن تست کرونای «جینین آنز» رئیس‌جمهور موقت بولیوی خبر می‌دهند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در ویدئویی در این خصوص گفت: من به همراه تیمم در تمام این مدت مشغول کار بودیم و از هفته گذشته آزمایش دو نفر آنها مثبت شد، من هم این آزمایش را انجام دادم و نتیجه آن مثبت شد.«آنز» در ادامه گفت که حالش مساعد است و دو هفته آتی را در قرنطینه خواهد ماند تا آزمایش جدیدی انجام شود. وی گفت که به کارش را به صورت مجازی ادامه خواهد داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

توراست معجزه در کف، ز ساحران مهراس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.