سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جلیقه زردها پس از چند هفته غیبت اعتراض‌ها علیه نظام سرمایه‌داری را از سر گرفتند

جلیقه زردها پس از چند هفته غیبت اعتراض‌ها علیه نظام سرمایه‌داری را از سر گرفتند

معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه زردها»، که طی هفته‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، تظاهرات علیه سرمایه‌داری را متوقف کرده بودند، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و علیه سرمایه‌داری و سیاست‌های دولت فرانسه شعار دادند.

«جلیقه زردها» پس از چند هفته غیبت به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، دیروز بار دیگر به خیابان‌های پاریس آمدند و علیه سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» و نظام سرمایه‌داری شعار دادند.

البته طی هفته‌های گذشته نیز شهرهای فرانسه شاهد اعتراض مردم و کادر درمانی علیه عملکرد ضعیف دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین تظاهرات ضد نژادپرستی بوده است. همین سه روز پیش بود که دست‌کم ۱۸ هزار فرانسوی در حمایت از اعضای کادر درمانی و پزشکی این کشور با تجمع در «پاریس»، به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اعتراض کرده‌اند.

همچنین، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس آمریکا، شهرهای مختلف فرانسه نیز به صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی و بی‌عدالتی در این کشور تبدیل شد. نیروهای امنیتی فرانسه نیز یک مرد سیاهپوست فرانسوی را در سال ۲۰۱۶ به قتل رساندند.

اعتراضات جلیقه زردها و تظاهراتی که علیه تبعیض نژادی و بی‌عدالتی در فرانسه برگزار می‌شود، تا حدود زیادی شبیه یکدیگر بوده و معترضان شعارهای مشابهی را سر می‌دهند. به همین خاطر، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اعتراضات جلیقه زردها از این پس به شکل گسترده تری ادامه یابد.

حمایت دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه از سرمایه‌داران، مردم این سه کشور را شدیدا به واکنش واداشته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جدیدترین شاهکار سرمایه‌های اسرائیل در ایران

روزنامه سازندگی

سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم از مجموع ۸ سال دولت روحانی فراتر رفت

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.