سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ابتلای 137 هزار یمنی دیگر به وبا طی 6 ماه گذشته

ابتلای 137 هزار یمنی دیگر به وبا طی 6 ماه گذشته

بنابر اعلام صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، از آغاز سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۷ هزار نفر در یمن به وبا مبتلا شده‌اند. نابودی زیرساخت های بهداشتی و حیاتی این کشور توسط آل سعود عامل این امر است.

یمن در پنج سال گذشته با چراغ سبز آمریکا هدف تجاوز عربستان و امارات قرار گرفته است. جنگنده های آل سعود زیرساخت های یمن را نابود کرده و غیرنظامیان زیادی را به شهادت رسانده اند. تحریم همه جانبه یمن توسط ائتلاف آمریکایی-سعودی نیز در کنار این حملات باعث شده تا مردم این کشور روز به روز در شرایط وخیم تری زندکی کنند. نتیجه این حملات و تحریم ها باعث شیوع گسترده بیماری های واگیردار از جمله وبا شده است.

در این ارتباط، مارکسی مرکادو، سخنگوی یونیسف در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در ژنو خاطرنشان کرد: «از آغاز سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا و اسهال در یمن ثبت شده است که حدود یک‌چهارم آنها کودکان زیر پنج سال هستند.»  وی در ادامه افزود:«8 میلیون و 400 هزار تن از شهروندان یمنی که تقریبا نیمی از آنها کودک هستند، به دلیل کمبود بودجه به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند…اگر یونیسف نتواند ۳۰میلیون دلار تا پایان ماه ژوئن(10 تیرماه) دریافت کند، توزیع آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی برای بیش از ۴ میلیون تن در یمن متوقف می‌شود».

به گفته سخنگوی یونیسف، برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در یمن به مبلغ ۴۸ میلیون دلار کمک مالی فوری نیاز است و بدون این مبلغ یونیسف هرگز نمی‌تواند تجهیزات پیشگیرانه پزشکی برای ۲۵ هزار تن برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را فراهم کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یمنی‌ها موشک مافوق صوت آزمایش کردند

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن،

کاشت ۹۰ میلیون درخت در یک سال گذشته

یک میلیارد درخت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.