سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / روحانی: قیمت اجناس فشار مضاعفی بر مردم وارد می‌کند

روحانی: قیمت اجناس فشار مضاعفی بر مردم وارد می‌کند

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: همه باید تلاش کنیم فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود، این فشار مضاعف قیمت اجناس در بازار است و باید در این زمینه مراقبت و تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت طی سخنانی درباره ایام سوگواری و شهادت امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: در شب 19 ماه مبارک رمضان مساجد برای ساعاتی باز شد و البته نگرانی‌هایی برای رعایت دستورالعمل‌ها وجود داشت ولی مراسم ویژه‌ای بود و مردم متأثرتر بودند که نمی‌توانند در حرم‌های مقدسه باشند و مردم ما به‌خوبی رعایت کردند و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را نشان دادند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کجای دنیاست که مردم بدون قوه قهریه و تنها با سفارش و توصیه و تشریح متخصصین و وزارت بهداشت این‌گونه دقیق عمل کنند و هم عبادت خدا را به‌جای آوردند و هم اصول بهداشتی را رعایت کردند؟ چقدر خوب صدا و سیمای ما این کمبود و مشکل را با دوربین‌ها و تصویر و پخش در سراسر کشور جبران کرد و آن حال معنوی را به‌خوبی منتقل کردند؛ یعنی حرم حضرت معصومه(س)، مولای ما علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت عبدالعظیم و شاهچراغ و اماکن مقدس بود که در آنجا دعا و ذکر و قرآن سرگرفتن با عدد معدود بود. مردم در آنجا نبودند ولی دل همه مردم در آنجا بود؛ مردم در خانه‌ها بودند اما به‌حق جسم مردم در خانه بود و جان مردم کنار حرم‌های مقدس بود که این بسیار مهم است که جای سپاس و تشکر دارد.

روحانی با ابراز اینکه مراعات اصول، اخلاق و رفتار مردم در تاریخ ماندگار است، خاطرنشان کرد: همان که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند آنچه در این روزها واقع می‌شود باید ثبت و درست نقل شود شبیه همان روایت فتح که چگونه جنگ بیان و توضیح داده شد. باید این روزهای زیبا و این زیبایی‌ها، متانت‌ها، ایثارها، فداکاری‌ها و غم همدیگر خوردن و کنار هم بودن در تاریخ ما بماند و ماندگار باشد.

خالصانه در صحنه رفتند

و مظلومانه به شهادت رسیدند

وی در ادامه به حادثه شهادت تعدادی از پرسنل نیروی دریایی ارتش‌ اشاره کرد و اظهار داشت: برای ما بسیار جای تأسف و تأثر بود که جوانان نیروی دریایی خود را در یک حادثه دلخراش از دست دادیم؛ شنیدن این خبر برای ما سخت بود ولی مردم در سراسر کشور و همه مسئولان ابراز همدردی کردند. من با صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم هیئت دولت و همه دولت را در غم خود سهیم و شریک در این مصیبت بدانید. دلایل این موضوع در آینده روشن و پس از مشخص شدن، برای مردم بیان می‌شود؛ این افراد برای امنیت به دریا رفتند و نه برای تفریح. برای خوش‌گذرانی عملیات نداشتند بلکه برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران کوشش می‌کردند. این عزیزان خالصانه به صحنه رفته مظلومانه هم به شهادت رسیدند و این بسیار مهم است که در ماه مبارک رمضان و در آب‌های مواج برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.

رئیس‌جمهور گفت: رزم در آب جایگاه دیگری در روایات ما دارد؛ همه جا ایستادگی، ایثار و شهادت مقدس است ولی رزم و شهادت در دریا، اجرش 10 برابر رزم در زمین است. آنها به لقای حق شتافتند و ما باید کنار این خانواده‌های عزیز باشیم. آنها بدانند همه مردم در غمشان سهیم هستند و امیدواریم این‌گونه حوادث در جمع رزمایش‌ها و تمرینات نظامی ما به حداقل کاهش یافته و بتوانیم نظم دقیق‌تری را شاهد باشیم.

آزمایش سخت و بی‌نظیر دولت و ملت ایران

وی گفت: خداوند ما را لایق این آزمایش سخت و سنگین قرار داده و هر کسی، هر دولتی، هر ملتی و هر جمعی مورد آزمایش‌های بسیار سنگین قرار نمی‌گیرد. دولت و ملت ایران امروز در یک آزمایش سخت بی‌نظیر قرار گرفتند؛ درست است که ملت‌های دیگر نیز سهیم هستند ولی هیچ ملتی نیست که دو سال مداوم زیر ضربات سنگین و حصر باشد و این بیماری و ویروس وارد کشور شود.  ما دو سال است که در برابر بدترین حکومت قرار گرفتیم؛ من یاد ندارم کاخ سفیدی به این صورت در آمریکا ظاهر شده باشد، تا این حد ضدبشر، تا این حد با قساوت قلب و بی‌رحم، تا این حد ناتوان، یک جمع ناآشنا. وقتی وزیر امور خارجه این کشور را می‌بینید، انگار الفبای سیاست نخوانده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بدترین و شرورترین حکومت در آمریکا بر سر کار است، کدام حکومت را می‌شناسید که فرمانده نظامی ما را در هنگام مأموریت ‌ترور کند؟ آمریکا همیشه  ‌تروریست بوده ولی تا این حد بی‌سابقه است، آمریکا همیشه علیه ملت‌های مستقل و مظلوم حرکت کرده ‌اما در شرایط این بیماری عالم‌گیر برای ورود دارو اذیت می‌کند. یک حکومت جبار روبه‌روی ما بوده است.

روحانی اظهار داشت: اطراف ایران هم بی‌نظیر هستند، مرتجعین جنوب ایران به‌ویژه یکی از آنها بی‌نظیر است، نه پدری دیدیم و نه پسری، البته به‌غیر از یکی ــ دو تا بقیه خوب هستند.

وی هم‌چنین گفت: از وزارت بهداشت و درمان با تمام کادر درمانی تا وزارت کشور که با همه توان در سراسر کشور در مقابله با کرونا در خط مقدم بودند تا وزارت صنعت، معدن و تجارت که بار سنگین پشتیبانی را در این مدت بر عهده داشت قدردانی می‌کنم.

ضرورت تلاش همگانی

برای عدم فشار مضاعف به مردم

رئیس‌جمهور گفت: روزها، روزهای سختی برای مردم است. عده‌ای از آنها دچار بیماری شدند و بخشی دیگر اقوام خود را در ویروس کرونا از دست دادند و یا عزیزان خود را به بیمارستان منتقل کردند.

وی افزود: مردم نه مجلس ختم و نه مجلس عزایی توانستند برای اقوام و عزیزان خود بگیرند. ایام عید نیز به سختی بر مردم گذشت ماه رمضان نیز به سختی برای مردم می‌گذرد در تمام دنیا نیز همین شرایط وجود دارد، اما محبت و علاقه‌ای که در بین مردم ایران وجود دارد و صمیمیتی که در اقوام شاهد هستیم نسبت به کشورهای دیگر و کشورهای اروپایی شدیدتر و قوی‌تر است و همه باید تلاش کنیم فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود، این فشار مضاعف قیمت اجناس در بازار است و باید در این زمینه مراقبت و تلاش کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حسن روحانی انیمیشن سازان را بدبخت کرد

انتقاد بهرام عظیمی در برنامه برمودا از حسن روحانی

سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم از مجموع ۸ سال دولت روحانی فراتر رفت

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.