سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آنچه درباره سهام عدالت باید بدانید

آنچه درباره سهام عدالت باید بدانید

قابل توجه اقشار آسیب‌پذیر، کم‌ درآمد، بازنشستگان و ….

 سلام دوستان به‌عنوان فردی که با دانش حسابداری و بازار سهام آشنایی کامل داشته، توضیح می‌دم، لطفاً توجه کنید و از حق خود دفاع کنید:

  سهام عدالت طبق مصوبه دولت قبل (دولت آقای احمدی‌نژاد) به تعدادی از اقشار آسیب‌پذیر از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بازنشستگان به مبلغ یک میلیون تومان واگذار شد و مقرر شد طی چند سال آینده از محل سود سالانه، بخشی از سود به‌ صورت نقد و بخشی بابت تسویه اصل سهام در نظر گرفته شود.

 با شروع به‌ کار دولت آقای روحانی (دولت به اصطلاح تدبیر و امید) خیلی زیرکانه اعلام کردند، حدود 540 هزار تومان از مبلغ سهام تسویه شده و 460 هزار تومان آن باقی مانده، لذا سهامداران عدالت مبلغ باقی مانده را یا نقداً بپردازند یا سوخت شده و در تملک دولت قرار می‌گیرد.    (البته برای کمیته امداد و سازمان بهزیستی بخشیده شد)

  تا همین‌جا مشخص است که دولت با چه طرفندی سهام عدالت را از دست افراد مستحق و کم بضاعت در آورد؛ لذا عملکرد دولت به‌طور قاطع خلاف قانون است؛ چرا؟

 اول: مگر طبق قانون، سهامداران عدالت، با توجه به شرایط تعیین شده مالک تمام سهام نبودند؟ پس چرا با یک قانون من‌ درآوردی این سهام را از دست سهامدارن خارج کردند؟

 دوم: اگر دولت چنین قصدی داشت باید اعلام می‌کرد، از این تاریخ افرادی که 460 هزارتومان باقی مانده را بپردازند، مالک کامل بوده و در آینده سود سهام سالیانه را کامل دریافت می‌کنند، ولی کسانی که توانایی مالی ندارند و این مبلغ را پرداخت نکنند، طبق روال قبل ادامه یابد تا تسویه کامل صورت گیرد، چرا که در آن تاریخ مالک واقعی مردم بودند و دولت نمی‌توانست به‌جای مردم تصمیم بگیرد، پس این عمل، به‌خودی خود بی‌قانونی کار دولت را اثبات می‌کند و تملک غیر قانونی سهام مردم توسط دولت را نشان می‌دهد.

  اما چند نکته مهم دیگر:

 1- الان اعلام می‌کنند، قیمت سهم حدود 10برابر، شاید هم بیشتر شده، که خوب درست هم هست، اما سوال اینجاست ، آیا قیمت سهم یک شبه 10برابر شده؟            قطعاً جواب منفی است.

همه می‌دانیم در طول این چند سال همان‌طور که بقیه سهام در بورس رشدکرده، قطعا قیمت سهام عدالت هم رشد کرده و چه بسا رشد بیشتری نسبت به سایر سهام شرکت‌های بورسی کرده باشد، چرا که این سهام به گفته خود مسئولان ترکیبی از چند سهام شرکت‌های بنیادی و سودآور هستند، لذا در تاریخ اعلام واریز 460 هزار تومان، حتماً قیمت این سهام ارزش خیلی بیشتری داشته؛ بنابراین، باید قیمت تقریبی و کارشناسی سهام عدالت را اعلام می‌کردند (که قطعا بیشتر از یک میلیون بوده) و به مردم (سهامداران ) اعلام میکردند، قیمت سهام شما مثلا 5 میلیون هست. لذا 460 هزار تومان از بدهی تسویه نشده شما باقی مانده، اگر پرداخت کردید، مالک تمام سهام خواهید شد، اگر پرداخت نکردید، از مبلغ تقریبی 5 میلیون،460 هزارتومان کسر بشه و مابقی (4540000 تومان) را به مردم و سهامداران پرداخت می‌کردند. بنابر این اگر قیمت تقریبی سهام هر فرد را تقریبا در 2سال پیش از 5 میلیون بگیریم، که درست هم هست، پس دولت، از دو سال پیش حدود 4540000 تومان به‌هر کدام از سهامداران عدالت بدهکار است.

لذا دولت یا باید بدهی گفته شده (4540000تومان) را بپردازد، یا فرصت مجدد به سهامداران بدهد تا 460 هزار تومان، بدهی را واریز نمایند.

 2- نکته غیر قانونی، غیر کارشناسی و عجولانه دیگر اینکه افرادی که 460 هزار تومان را پرداخت کردند در همان سال سود نقدی سالیانه را به‌طور کامل دریافت کردند، درصورتی‌که طبق اصول حسابداری در سال آینده و بر اساس عملکرد سال مالی بعد مستحق دریافت 100درصد سود سهام می‌شدند.

  انتظار داریم ضمن پیگیری کامل حقوق سهامداران، تلاش کنیم این مطلب را به‌هر طریقی، جهت روشن نمودن نحوه تضییع حقوق اقشار کم درآمد توسط دولتی که شعار حمایت از آنها می‌دهد را به اطلاع سایر مشمولان سهام عدالت برسانید، شاید کمکی شود برای احقاق حقوق مشمولان سهام عدالت، ان شاءالله.

🇮🇷 @nohoomeday

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آغاز ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

جاماندگان سهام عدالت عجله کنند

پرداخت معوقات بازنشستگان فولاد کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور از پرداخت معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان این صندوق خبرداد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.