سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / همکاری افتخاری ۱۵ هزار نفر با کمیته امداد در قالب طرح اطعام مهدوی

همکاری افتخاری ۱۵ هزار نفر با کمیته امداد در قالب طرح اطعام مهدوی

رئیس‌کمیته امداد از همکاری بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور به صورت افتخاری و داوطلبانه در تهیه و توزیع بسته‌های غذایی در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد.

سیدمرتضی بختیاری در بازدید از مرکز اطعام مهدوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) طرح اطعام مهدوی را در چارچوب پویش ملی ایران همدل دانست و افزود: بر این اساس مقرر شده بود که ۳۱۳ آشپزخانه در سراسر کشور کار طبخ و توزیع غذای گرم برای نیازمندان را انجام دهند که خوشبختانه با مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی، خیریه‌ها، سپاه، بسیج و… تاکنون بیش از ۹۵۰ آشپزخانه بزرگ به این طرح پیوسته‌اند.

بختیاری با بیان اینکه برآورد اولیه کمیته امداد توزیع پنج میلیون وعده غذای گرم برای نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان بود، ادامه داد: با استقبال خوب مراکز و مردم نیکوکار، تاکنون بیش از یک میلیون پرس غذا طبخ و توزیع شده و به طور قطع آمار نهایی بسیار بیشتر از پنج میلیون بسته غذایی خواهد شد.

وی از همکاری بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور به صورت افتخاری و داوطلبانه در تهیه و توزیع بسته‌های غذایی در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد و گفت: تمامی این مراکز با رعایت موازین بهداشتی در حال فعالیت بوده و در هر آشپزخانه نماینده‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی بر مراحل طبخ و توزیع نظارت دارند.

رئیس ‌کمیته امداد با تقدیر از دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، حسینیه‌ها و… برای در اختیار گذاشتن آشپزخانه‌های خود در طرح اطعام مهدوی، خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته و تنها در یکی از آشپزخانه‌های خود روزانه ۹ هزار پرس غذای گرم پخت و بین نیازمندان توزیع می‌کند.

بختیاری با ‌اشاره به کمک‌های بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: این بنیاد تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد قرار داده که به نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا و مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت، همچنین بنیاد مستضعفان به ازای هر خانواده مددجویان که از اعضای آن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۵ هزار بسته بهداشتی مقابله با کرونا به مددجویان کمیته امداد ارائه کرده و علاوه ‌بر آن ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقدی به همین منظور در اختیار مددجویان این نهاد قرار داده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ دارد دلم خدایا، حال و هوای مادر

جانم فدای مادر ، جانم فدای مادر

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور امید به اصلاح جامعه و انسان است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.