سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اشتیاق ایران برای بخشش/ از آشپزخانه‌های مهدوی تا اهدای کارت هدیه

اشتیاق ایران برای بخشش/ از آشپزخانه‌های مهدوی تا اهدای کارت هدیه

رزمایش «کمک مومنانه» امروز در استان‌های کشور شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از همدلی و ایثار ایرانیان بود؛ کرونا با تمام خاطرات بدی که تاکنون از خود بر جای گذاشته، اما قلب‌ها را به هم نزدیک ساخت تا اشتیاق ایرانیان برای کمک به همنوع بار دیگر در قاب مهربانی‌ها ثبت و ضبط شود.

 رزمایش «کمک مومنانه» در نهمین روز اجرای خود شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از همدلی و ایثار ایرانیان بود؛ برنامه‌ریزی برای اختصاص هزینه افطاری برای کمک به نیازمندان، اهدای یک روز حقوق و بخشش اجاره بهای سه ماه باشگاه‌های بخش خصوصی در بیدستان بخشی از مهربانی مردم در گوشه گوشه شهرستان‍های کشورمان بود.

فرقی نمی‌کند کمک مادی باشد یا معنوی؛ بسیاری از افرادی که برای خدمت، داوطلب شده‌اند، توان مالی چندانی ندارند اما قلبی بزرگ و بخشنده دارند که نشان دهنده ایمان و توکل آنان است. این روزها هر فرد با هر آنچه که در توان دارد به میدان مبارزه با کرونا آمده تا ویروس غریبه را از معرکه‌ای که به پا کرده، به در کنند.

کرونا با تمام خاطرات بدی که از طینت خود بر جای گذاشت، در حالی دست‌ها را از هم دور کرد که قلب‌ها را به هم نزدیک ساخت تا اشتیاق ایرانیان برای کمک به همنوع بار دیگر در قاب مهربانی‌های خاک دلیران ثبت و ضبط شود.

ماجرا در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد و سازمان بسیج مستضعفین سرنخ پیشقدم برای اجرای رزمایشی بزرگ و خیرخواهانه شد تا زهر کووید 19، کام مردم را بیش از پیش تلخ نکند.

توزیع ۲۰۰ بسته حمایتی بسیج طلاب کردستان

به گزارش خبرنگار فارس از کردستان، سازمان بسیج طلاب این استان با هدف حرکت در راستای عمل به توصیه‌های رهبری در زمینه کمک مومنانه، ۲۰۰ بسته بهداشتی و معیشتی را برای توزیع بین نیازمندان تهیه کرد.

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی ماسک و لباس ایزوله بیمارستانی و توزیع رایگان آن در بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله اقدامات سپاه و بسیج کردستان در قالب اجرای رزمایش «کمک مومنانه» است.

بسیج طلاب سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز جدای از ضدعفونی معابر و پمپ‌ بنزین سطح شهر سنندج، این‌بار در راستای حمایت از محرومین آستین همت بالا زده و بسته‌هایی حمایتی و بهداشتی برای توزیع بین نیازمندان جامعه تهیه کرده است.

جعفرنژاد تصریح کرد: اما در رمضان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی از مردم جدای از اینکه محروم هستند  کسب و کار خود را نیز از دست دادند لذا اهمیت بحث انفاق چند برابر شده‌ است.

اختصاص یک روز حقوق به «کمک مومنانه» هدیه جوانان زنجانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از  اجرای طرح رزمایش «همت جوانانه_ کمک مومنانه»  خبر داد و گفت: این طرح در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

در استان زنجان، با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان تلاش شده تا هزینه افطاری افراد خیر به سمت کمک به نیازمندان سوق داده شود و کمک‌های معیشتی به دست نیازمندان برسد

علی خلیلی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح رزمایش «همت جوانانه_ کمک مومنانه» کمک به نیازمندان آسیب دیده از محل کرونا بوده است، گفت: در سطح استان هر 8 اداره ورزش و جوانان بسیج شده‌اند که با همکاری سمن‌های مردم نهاد و بسیج ورزشکاران در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح ورزشکاران کمک‌های مردمی را هم جمع‌آوری می‌کنند، گفت: در همین راستا همه همکاران یک روز از حقوق خود را به این کار اختصاص دادند.

خلیلی با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان اعلام کرده‌ایم که افراد خیر؛ هزینه افطاری خود را برای کمک به نیازمندان اهدا کنند، افزود: در تلاش هستیم که با اجرای طرح رزمایش همدلی، کمک‌های معیشتی را به دست نیازمندان برسانیم.

همکاری خبرنگاران و هنرمندان سوادکوه در رزمایش مؤمنانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از همکاری خبرنگاران و هنرمندان سوادکوه در رزمایش مؤمنانه خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با همکاری هنرمندان و فعالان رسانه‌ای اقدام به معرفی اهداف و شماره حساب رزمایش مؤمنانه برای جامعه هدف خود کرد.

مهدی یزدانی به اشاره به مشارکت مالی کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، بسیج رسانه و بسیج هنرمندان در رزمایش مؤمنانه، خاطر نشان کرد: فعالان رسانه‌ای و هنرمندان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی شامل خبرنگاران، فعالان رسانه‌های اجتماعی، شاعران، فعالان نمایش و تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و سایر رشته‌های در کمک مؤمنانه مشارکت کردند.

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در قالب طرح «ضیافت همدلی» در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در قالب

در استان همدان تاکنون بیش از ۳ هزار سبد معیشتی و ۱۰ هزار غذای گرم‌ به ارزش یک‌میلیارد تومان در بین نیازمندان و کادر درمانی بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد که این اقدام در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش توسط اداره اوقاف در ماه رمضان انجام می‌شود‌

«ضیافت همدلی» در ماه رمضان در همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان این طرح هماهنگ ستاد مواسات و کمک مومنانه و به دور از موازی‌کاری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی از توزیع بیش از ۳ هزار سبد معیشتی و ۱۰ هزار غذای گرم‌ به ارزش یک‌میلیارد تومان در بین نیازمندان و کادر درمانی بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش توسط اداره اوقاف در ماه رمضان انجام می‌شود‌.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه با ورود بیماری کرونا به استان تاکنون بیش از ۱۰ هزار سبد کالا و اقلام بهداشتی توزیع شده است گفت: ارزش این کالاها بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

کمک مؤمنانه مردم قزوین برای اطعام 313 هزار نفر

مهرعلی حق‌گویان مدیرکل کمیتۀ امداد استان قزوین، از اطعام 313 هزار نفر از نیازمندان و افرادی که براثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده‌اند در رزمایش بخشش ایرانیان خبر داد. این رزمایش ذیل قرارگاه کمک مومنانه برگزار می‌شود.

شناسایی ۲۸ هزار و ۴۰۰ خانوار آسیب‌دیده از کرونا در همدان

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز از آغاز رزمایش «مواسات مومنانه امام حسن مجتبی (ع)» از روز چهارم اردیبهشت ماه امسال در همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۴۰۰ خانوار آسیب‌دیده از کرونا در استان شناسایی شده است.

علی قراباغی در ادامه با اشاره به حضور درخشان مردم همدان در مقابله با کرونا گفت: مردم این استان قبل از آغاز رزمایش «کمک مومنانه» ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای مقابله با کرونا و کمک به دیگران کمک کردند.

جمع آوری 3 میلیارد و 900 میلیون ریال کمک‌های مردمی در دلیجان

فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دلیجان از جمع آوری 3 میلیارد و 900 میلیون ریال کمک‌های مردمی در رزمایش کمک مومنانه خبر داد.

مهدی نباتی از جمع آوری 3 میلیارد و 900 میلیون ریال کمک‌های مردمی برای تهیه سبد معیشتی در رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: به همت خیرین شهرستان دلیجان و در قالب رزمایش کمک مومنانه، تا کنون حدود 1800 سبد معیشتی تهیه و تامین شده است.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها شامل مرغ، گوشت، روغن، پنیر، ماکارانی، حبوبات و … به ارزش 3 میلیارد و 900 میلیون ریال است که با هدف کمک به اقشار محروم و کم درآمد و همچنین افراد بیکار شده بخاطر بیماری کرونا در سطح شهرهای دلیجان، نراق و روستاهای تابعه تهیه و توزیع شده است.

نباتی در ادامه گفت: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و همچنین تعطیلی برخی از کسب و کارها بخاطر بیماری کرونا، خیرین با تمام توان وارد عرصه شده‌اند تا برای هیچ خانواده نیازمندی مشکل معیشتی  به وجود نیاید.

در این فیلم رزمایش همدلی در لامرد وتوزیع 450 بسته غذایی در میان نیازمندان منطقه را ببینید:

مهربانی حتی با تهیه یک بسته معیشتی در روزهای کرونایی در آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در رزمایش مواسات، امام جمعه‌ها نقش هادی قرارگاه رزمایش را دارند، ادامه داد: این بدان معنا نیست که به جزئیات کار وارد می‌شوند، افراد فعال در رزمایش هستند بلکه این امامان جمعه نقش پدرانه دارند و طبیعی است که پدر هر خانواده غمخوار خانواده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  متذکر شد: از تمام مومنان تشکر می‌کنم زیرا در این روزها شاهد حضور افرادی بودم که مراجعه کرده و گفته‌اند که فقط توانایی پرداخت یک بسته را داریم.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، در ماهی که انفاق در آن باید موج بزند، از این‌رو اگر قرار بود تا افطاری بدهیم چه بهتر که در این شرایط آن هزینه افطاری‌ها را برای این نیازمندان هزینه کنیم.

آماده سازی صد هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مومنانه در استان مرکزی

استاندار مرکزی از آماده سازی صد هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مومنانه خبر داد و گفت: کار توزیع این بسته ظرف هفته جاری و دو هفته آینده انجام خواهد شد.

آقازاده با اشاره به آماده سازی صد هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مومنانه، بیان داشت: کار توزیع این بسته ظرف هفته جاری و دو هفته آینده انجام خواهد شد.

خیران و مردم کرمانشاه پای کار «رزمایش همدلی»

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ائمه جمعه رکن رکین «رزمایش مواسات و همدلی» هستند، لذا انتظار می‌رود با توانمندی بالای که دارند این حرکت بزرگ را مدیریت کنند.

آیت‌الله مصطفی علما با تجلیل از خیران و مردمی که پای کار هستند، افزود: امید می‌رود با اجرای دقیق این برنامه و شناسایی محرومان و مستمندان، کمک‌های مردم و خیران به نحو احسن به دست اقشار آسیب‌پذیر برسد.

ایجاد ۱۶ «آشپزخانه مهدوی» در کرمانشاه

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: بیش از 16 آشپزخانه مهدوی به منظور اجرای طرح همسفره با هدف طبخ و توزیع غذا برای خانوارهای نیازمند و محروم در استان دایر می‌شود.

محسن رخصی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در نیمه ماه مبارک شعبان مبنی بر ایجاد «رزمایش گسترده مواسات و همدلی» در کشور برای کمک به نیازمندان، اظهار داشت: کمیته امداد در آستانه ماه مبارک رمضان پویش ملی بخشش ایرانیان و طرح همسفره را به اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه طرح همسفره به صورت جهادی به منظور پاسخگویی به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص راه‌اندازی رزمایش گسترده مواسات و همدلی برای دستگیری و کمک به نیازمندان اجرا می شود، عنوان کرد: کمیته امداد در این آشپزخانه‌ها با کمک خیران نیک‌اندیش و سازمان و ادارات همسو غذای رایگان برای خانوارهای نیازمند تهیه و طبخ خواهد کرد.

شمیم عطر رزمایش مومنان در خرم آباد

جوانان جهادی مسجد صاحب الزمان(عج) خرم‌آباد طی روزهای گذشته با توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار، گامی موثر در راستای تحقق رزمایش مومنانه برداشتند.

شناسایی 10 هزار خانواده آسیب دیده از کرونا در خرم‌آباد برای ارائه خدمات

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه حدود ده هزار خانوار که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند را شناسایی کرده‌ایم، گفت: قرار است پس از تشکیل شورای محله و رزمایش کمک مومنانه،  کمک‌های نقدی و غیر نقدی را روز تولد امام حسن مجتبی به طور همزمان پرداخت کنیم.

سرهنگ ماشالله بازگیر ادامه داد: تاکنون 6 هزار و 525 خانوارآسیب دیده، 1200 خانوار کارگر و 2 هزار اصناف شامل دستفروش و مغازه‌دار یعنی حدود 10 هزار خانوار که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند را شناسایی و قرار است پس از تشکیل شورای محله و با کمک رزمایش کمک مومنانه بر اساس منویات مقام معظم رهبری کمک‌های نقدی و غیر نقدی پرداخت کنیم.

حضور صددرصدی مردم آستانه‌اشرفیه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارگاه رزمایش مواسات در استان گیلان تشکیل‌شده است، گفت: این رزمایش با دستور مقام معظم رهبری و به‌منظور کمک به مشاغل آسیب‌دیده و نیازمندان آغازشده است.

محمدحسین قربانی افزود: قرارگاه این رزمایش در استان گیلان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و به دبیری سپاه قدس گیلان آغاز به کارکرده است و لازم است تا همه مردم استان اشرفیه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا فعال شوند.

اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به پویش کمک‌های مومنانه پیوستند

مسوول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصحاب رسانه این استان به پویش کمک‌های مومنانه برای کمک به محرومان در ماه مبارک رمضان پیوستند.

فخرالدین رضایی افزود: اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شیوع بیماری کرونا همپا و در کنار کارکنان بهداشت و درمان و دیگر نیروهای جهادی، بسیجی و مردمی استان در امر مقابله با کرونا فعالیت داشته‌اند و به صورت شبانه‌روزی با انعکاس اخبار و اطلاعات، زمینه‌های رشد، آموزش و مطالبه مشکلات را در کهگیلویه و بویراحمد فراهم کردند.

مسوول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از خبرنگاران فعال استان که تلاش‌های آن‌ها در این بحران، سبب افزایش امید، افزایش اطلاعات پزشکی و بهداشتی مردم،  تسهیل در ارائه خدمات و کمک به مشارکت عمومی در مقابله با کرونا شده است افزود: پس از راه اندازی پویش کمک مومنانه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اصحاب رسانه مانند همیشه در خط مقدم این جریان بوده و در این رزمایش مشارکت فعال خواهند داشت.

اجاره بهاء 3ماه باشگاه‌های بخش خصوصی بیدستان بخشیده شد

سرپرست فرمانداری البرز  از بخشش اجاره بهاء باشگاه‌های بخش خصوصی بیدستان توسط شورای اسلامی این شهر خبر داد.

در شهر بیدستان از توابع استان البرز،  اجاره بهای فروردین ماه سالنهای ورزشی متعلق به سپاه پاسداران و شهرداری بیدستان  بخشیده شده و احتمال تمدید آن برای اردیبهشت ماه نیز امکان دارد

محمد نصیری اظهار کرد:  اجاره بهاء باشگاههای ورزشی بخش خصوصی توسط غلام زارع پور  رئیس شورای شهر بیدستان به موجرین باشگاهها به مدت سه ماه بخشیده شد.

وی افزود: شهرستان البرز در اقدامات خداپسندانه همواره پیشرو و مقدم بوده است ،  لذا از همه مردم شریف شهرستان تقاضا دارم به این پویش بزرگ و همگانی بپیوندند تا بخشی از آلام و مشکلات مردم  در شرایط موجود التیام بخشیده شود.

نصیری بیان کرد: در شهر بیدستان اجاره بهاء فروردین ماه سالنهای ورزشی متعلق به سپاه پاسداران و شهرداری بیدستان نیز بخشیده شده و احتمال تمدید آن برای اردیبهشت ماه نیز امکان دارد.

استقبال از رمضان المبارک در اصفهان با «کمک مؤمنانه»

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: بسیجیان سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان دوشادوش رزمندگان خط مقدم سلامت در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی با تکیه بر امکانات و ظرفیت نیروی انسانی موجود در سراسر استان اصفهان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا هر چه زودتر این ویروس منحوس ریشه‌کن شود.

در اصفهان، فاز نخست رزمایش مومنانه از چهارم اردیبهشت آغاز می‌شود و کمک‌های جمع‌آوری‌شده با حفظ شان، جایگاه و آبروی نیازمندان توزیع خواهد شد. فاز نخست تا عید فطر ادامه خواهد داشت و مرحله دوم طرح نیز برای بعد از عید فطر طراحی و عملیاتی می‌شود.  بسیج و سپاه اعلام کرده‌اند تا مادامی که کرونا ریشه‌کن شود در کنار مردم می‌مانند

سردار مجتبی فدا اظهار کرد: ابتدا باید نیازمندان شناسایی شوند که در این زمینه هم از مجموعه‌های مانند کمیته امداد، بهزیستی و مجامع خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک گرفته می‌شود و همچنین معاونت اجتماعی سپاه استان وظیفه شناسایی نیازمندانی که در آمار نهادهای دولتی نیستند را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: اقلام غیرنقدی در سطح حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج و مساجد جمع‌آوری می‌شود و کمک‌های نقدی هم به شماره حسابی که نواحی مقاومت بسیج در شهرستان‌ها تعیین می‌کنند واریز خواهد شد و کمک‌های هر ناحیه در همان شهرستان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در فاز نخست که از روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت آغاز می‌شود، اقلام و کمک‌های جمع‌آوری‌شده با حفظ شان، جایگاه و آبروی نیازمندان بین آن‌ها توزیع خواهد شد که فاز نخست تا عید فطر ادامه خواهد داشت و مرحله دوم طرح نیز برای بعد از عید فطر طراحی و عملیاتی می‌شود و این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهیم بسیج و سپاه تا مادامی که کرونا ریشه‌کن شود در کنار آن‌ها خواهند بود.

فعالیت ۵۲ گروه جهادی عشایری در استان فارس برای مبارزه با کرونا

فرمانده بسیج عشایر استان فارس، با اشاره به فعالیت ۵۲ گروه جهادی عشایری در استان فارس برای مبارزه با کرونا، گفت: تاکنون هزار بسته سبد معیشتی بین عشایر توزیع شده و این کار ادامه دارد.

در استان فارس بالغ بر 170 پایگاه بسیج عشایری  در کنار گردان‌های عاشورا و حلقات صالحین در رزمایش کمک مومنانه دخیل هستند؛ همچنین 52 گروه جهادی عشایری در استان فارس برای مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند

سرهنگ عیسی افسری افزود: بالغ بر 170 پایگاه بسیج عشایری  در کنار گردان‌های عاشورا و حلقات صالحین در رزمایش کمک مومنانه دخیل هستند.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس با بیان اینکه از اقشار و افراد مختلف جهت کمک‌رسانی به خانواده های نیازمند و آسیب دیده عشایری درخواست همکاری شده، گفت: حدود 1800 تا 2 هزار خانوار شناسایی شده که بالغ بر 10 هزار نفر عائله دارند و در طرح رزمایش کمک مومنانه قرار می‌گیرند و کمک‌ها  تا پایان ماه مبارک رمضان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

لبیک بی‌امان رهروان شهدای شهرکرد به فرمان رهبری

وقتی سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری پخش شد و پیشنهاد رزمایش کمک مؤمنانه مطرح گردید، اعضای گروه رهروان شهدای شهرکرد سر از پای نمی‌شناختند، البته آنان از قبل هم کارهایی در خصوص کمک به فقرا و توزیع ماسک و وسایل بهداشتی انجام داده بودند.

گروه رهروان شهدای شهرکرد بعد از سخنرانی رهبری کار خود را آغاز کردند و کمک‌هایی جمع‌آوری کردند که در این راستا حدود 50 کارت هدیه 313 هزار تومانی برای فقرا تهیه شد و به دست نیازمندان رساندند تا به قول خودشان کرامت فقرا را حفظ کرده باشند.

پخت ۵هزار پرس غذای گرم‌ برای نیازمندان منطقه ۷تهران

مدیر اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی منطقه هفت تهران نیز گفت: در راستای محرومیت‌زدایی در طرح مؤمنانه پنج هزار پرس غذای گرم تهیه و بین خانواده‌های محروم توزیع شد.

حامد خیرخواهان اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به مردم در سطح قرارگاه محرومیت‌زدایی منطقه ۷ تهران ناحیه شهید مطهری با هدف رفع محرومیت با مشارکت حوزه‌های برادران وخواهران این ناحیه اقدام به شناسایی خانواده‌های نیازمند در محله‌های نظام آباد، شاهد و گرگان کرده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به مشکلاتی که برای اقشار مختلف جامعه به وجود آمده اقدام برای انجام کارهای جهادی و مؤمنانه شروع شد.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، رزمایش «کمک مومنانه» پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای هدیه عبای یک مرجع برای رهبری

ويدئو/آیت الله العظمی گلپایگانی

کتاب یاران هادی ، شهید ابراهیم هادی

کتاب سه دقیقه در قیامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.