سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پیش‌بینی انصار‌الله درست بود؛ آتش‌بس اعلامی ائتلاف سعودی دروغ از آب درآمد

پیش‌بینی انصار‌الله درست بود؛ آتش‌بس اعلامی ائتلاف سعودی دروغ از آب درآمد

انصارالله یمن اعلام آتش‌بس 2 هفته‌ای از سوی عربستان را، « فریب» خوانده و گفته بود، ائتلاف سعودی اگر به دنبال آتش‌بس واقعی است، باید جنگ را متوقف و محاصره را به طور کامل بر دارد. حالا با نقض متعدد این آتش بس از سوی سعودی‌ها، درستی این پیش‌بینی نیز به تایید رسید.

ائتلاف سعودی از روز پنج شنبه خبر از اجرای یک آتش بس دو هفته‌ای در یمن داده بود. ریاض در واکنش به درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ در جهت مبارزه با ویروس کرونا این آتش‌بس را پیشنهاد کرده بود. دولت نجات ملی یمن اما با توجه به تجربیات گذشته، این آتش بس را «ناکافی»، «غیرواقعی» و در یک کلام «فریب» خوانده و گفته بود آتش‌بس باید شامل لغو محاصره پنج‌ساله یمن نیز باشد و بدون پایان دادن به محاصره، آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ چرا که تبعات این محاصره سنگین‌تر از خود جنگ است. انصارالله هم از همان ابتدا این آتش بس یک طرفه را رد کرده و آن را یک فریب از سوی آل‌سعود با هدف سد کردن پیشروی‌های انقلابیون یمن دانسته بود.

در همان ساعات اولیه این آتش بس، پیش‌بینی انصارالله درست از آب در آمد و آل‌سعود بارها آن را نقض کرد. در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ادامه حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی- اماراتی به این کشور به رغم ادعای آنها مبنی بر آتش‌بس یک طرفه خبر

داد.

سریع در حساب توئیتری خود نوشت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جلوی شش پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی را از صبح جمعه در چندجبهه گرفته‌اند. به گفته وی، از این عملیات پیشروی، سه مورد در جبهه «قالنیه»، «الجریبات» و «ناطع» در استان «البیضاء» (جنوب) بوده است و دو عملیات دیگر در شهرستان «صراوح» استان مأرب (مرکز) و یک عملیات دیگر در استان تعز (جنوب غربی یمن) بوده است. سرتیپ سریع تأکید کرد که تلاش‌های متجاوزان برای پیشروی نتیجه‌ای جز وارد شدن خسارات جانی و تجهیزاتی برای آنها نداشته و بر اساس تخمین‌ها، ده‌ها تن از متجاوزان کشته و زخمی شده‌اند. جنگنده‌های متجاوزان سعودی نیز دو حمله به شهرستان «خب و الشعف» در استان «الجوف» و نیز هفت حمله به مناطق مختلف این شهرستان انجام دادند. جنگنده‌های متجاوز شش حمله نیز به شهرستان «حرض» واقع در استان «حجه» انجام دادند. همچنین جنگنده‌های دشمن سعودی با سلاح‌های سنگین مناطق مختلف شهرستان مرزی «رازح» در استان «صعده» را هدف

قرار‌ دادند.

۹۹ مورد نقض آتش‌بس

از سوی دیگر متجاوزان سعودی در ادامه نقض توافق استکهلم درخصوص استان الحدیده، به تعدادی از روستاهای یمنی حمله کردند و خسارت‌هایی را به دارایی‌های عمومی و خصوصی وارد کردند. مزدوران ائتلاف سعودی در استان الحدیده، شمال مثلث العدین و مناطق مختلف خیابان «الخمسین»، «حیس» و شهر تحت محاصره «الدریهمی» را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار‌دادند. در همین راستا، اتاق عملیات ارتباط و هماهنگی برای ثبت نقض‌های آتش بس در استان الحدیده اعلام کرد، ۹۹ مورد نقض آتش بس ثبت شده است.

دست هر ‌اشغالگری را قطع خواهیم کرد

خبر دیگر اینکه، محمد القبلی کاردار سفارت یمن در عراق، به ائتلاف سعودی درباره دست درازی به خاک این کشور، هشدار داد و گفت، ما دست هر کسی را که بخواهد کشورمان را ‌اشغال کند، قطع خواهیم کرد. وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» تصریح کرد، اگر عربستان بر تداوم تجاوز به یمن اصرار ورزد، پاسخ ما در مقابله با آن، دردناک خواهد بود. القبلی تاکید کرد که این مردم یمن هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند نه بیگانگان.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرآن های سالم در میان شعله های آتش

با اقدام تروریستی اخیر جنوب سیستان و بلوچستان یک نمازخانه آتش گرفت

عقب‌نشینی اشغالگران از مجتمع شفاء بعد از به آتش‌کشیدن آن

۲ هفته وحشیگری در مجتمع پزشکی الشفاء غزه و منطقه اطراف آن ، از این بیمارستان عقب‌نشینی کردند، گزارش دادند که اجساد سوخته صدها شهید در اطراف بیمارستان روی زمین افتاده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.