سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / درسهای بیل گیتس از شیوع ویروس کرونا

درسهای بیل گیتس از شیوع ویروس کرونا

 

بیل گیتس کار آفرین معروف جهان، در پیامی زیبا، نگاه آموزنده و بدیعی از بلیه کرونا ارائه می دهد. اگر چه تمرکز عمده پیام بر مشکلات موجود در جهان توسعه یافته است اما مملو از نکات آموزنده برای ما نیز هست .

ترجمه متن پیام به دوستان تقدیم می شود

آموزه های ویروس کرونا به ما

بیل گیتس:

من قویاً بر این باورم که در پس هر رویدادی صرفنظر از آنکه ما آن را خوب یا بد بدانیم یک غایت معنوی وجود دارد‌.
من بر همین اساس ، احساس می کنم که ویروس کرونا در حال اعمال همین غایت معنوی نسبت به ماست ؛

۱. این به ما یاد آوری می کند که ما صرفنظر از فرهنگ، مذهب، شغل، موقعیت مالی و یا هر میزان که شهرت داریم ، برابر هستیم.          این بیماری بنحو برابر با ما رفتار می کند اگر در گفته من تردید دارید فقط از تام هنگس ( هنرپیشه معروف مبتلا به کرونا ) بپرس‌.

۲. این به ما یادآوری می کند که ما با هم مرتبط هستیم و هر چه یک نفر را تحت تاثیر قرار دهد دیگری را هم تحت تاثیر قرار می دهد . این به ما یادآوری کرد که مرزها ارزش محدودی دارند و ویروس ها نیازی به پاسپورت ندارند . این ویروس با تحت فشار قراردادن کوتاه مدت کسانی که تمام عمرشان صرف ستم می شود اینها را به آنها گوشزد می کند.

۳. این به ما گوشزد می کند که سلامتی ما چقدر ارزشمند است و ما چقدر با روی آوردن به غذاهای کارخانه ای و مایعات آلوده به مواد شیمیایی از آن غافل هستیم. اگر ما مواظب سلامت مان نباشیم ما البته بیمار خواهیم شد.

۴.این ویروس کوتاهی عمر ما را به ما یادآوری می کند و اینکه مهمترین وظیفه ما کمک به دیگران است کمک به سالمندان و بیماران و نه خریدن کاغذ توالت

۵..این به ما یادآوری می کند که جامعه ما چقدر مادی شده و از اینروست که در هنگام دشواری ، ما می فهمیم که ضروریات ما غذا و آب و دارو است و نه لاکچری هایی که ما بطور غیرضرور به آنها اهمیت می دهیم

۶. این به ما می آموزد که خانواده ما و زندگی خانگی ما چقدر مهم است و ما چقدر از آن غافلیم . این ما را ناچار کرد که به خانه مان روی بیاوریم و زندگی مان را در خانه مان بازسازی و واحد خانواده را تقویت کنیم

۷ . این به ما آموخت که کار واقعی ما شغل ما نیست و آنچه که ما برای آن خلق شده ایم این نیست. کار اصلی ما مراقبت ، حمایت و بهره مندی از یکدیگر است.

۸. این ما را وادار می کند که تلقی خودمان از خود را بازبینی کنیم و اینکه مهم نیست که ما چقدر فکر می کنیم که مهم هستیم و یا دیگران فکر می کنند که ما مهم هستیم، یک ویروس می تواند تمام جهان را متوقف کند و به ستوه درآورد.

۹.به ما یادآوری می کند که ما حق انتخاب آزاد داریم . انتخاب کنیم که با یکدیگر همکاری کنیم ، مشارکت کنیم و به یکدیگر کمک کنیم و یا آنکه بسوی خودخواهی ، خود جمع کردن و فقط بدنبال امیال خود رفتن باشیم . حالا این مشکلات است که واقعیت ما را نشان می داد.

۱۰ . این به ما می آموزد که ما می توانیم صبور باشیم و یا هراس زده، ما می توانیم درک کنیم که چنین رویدادهایی بارها در تاریخ اتفاق افتاده و گذشته یا آنکه بالعکس هراس زده شویم و آن را پایان جهان ببینیم و بیشتر موجب آسیب شویم تا موجب بهبود‌.

۱۱ . این به ما می آموزد که این می تواند یک پایان باشد یا یک شروع جدید. این ممکن است به انعکاس و درک اشتباهات ما منجر شود و یا آنکه شروع چرخه ای باشد که در سرانجام آن ما درس های لازمه آن را بیاموزیم‌.

۱۲. این به ما می آموزد که کره زمین بیمار است و ما لازم است که به نرخ بالای جنگل زدایی خیلی بیشتر از سرعت محو کاغذ توالت از قفسه های، فروشگاهها توجه کنیم،  ما بیمار هستیم زیرا خانه ما (زمین) بیمار است.

۱۳. این به ما یاد آوری می کند که در پس هر دشواری سهولت هست   زندگی یک چرخه است و این رویداد نیز جزیی از یک چرخه بزرگ است. ما نباید هراس زده بشویم، این نیز می گذرد.

۱۴ . هر چقدر که بسیاری ویروس کرونا را یک فاجعه بزرگ ببینند من ترجیح می دهم که آنرا تصحیح کننده بزرگ ببینم‌. این دارای آموزه های مهمی برای ماست که بنظر می رسد آنها را فراموش کرده ایم و حالا این بر ماست که آیا اینها را بیاموزیم یا نه./د

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

موتورسواری بانوان دغدغه دولت نیست/ برای تأمین شغل‌هایی متناسب با شأن بانوان تلاش می‌کنیم

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان

اسرار زندگی مردی که شهرت را نمی‌پسندید

مصباح یزدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.