سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / انتقاد شدید نامزد خاشقجی از سکوت غرب در برابر جنایات آل‌سعود

انتقاد شدید نامزد خاشقجی از سکوت غرب در برابر جنایات آل‌سعود

نامزد «جمال خاشقجی» با انتقاد از سازمان ملل و اتحادیه اروپا، از آنها خواست تحقیقاتی بین‌المللی را درخصوص قتل او به جریان بیندازند و با این کار مشروعیت خود را ثابت کنند.

«خدیجه چنگیز»، فعال و پژوهشگر اهل ترکیه‌ و نامزد «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی، که توسط عوامل آل‌سعود در محل کنسولگری این کشور در شهر اسلامبول کشته شد، در یک کنفرانس خبری با عنوان «500 روز بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگاری عربستانی» که توسط انجمن خبرنگاران سازمان ملل در ژنو سازماندهی‌ شد صحبت کرد.

به گزارش «آناتولی»، چنگیز درباره گزارش «آگنس کالامار»، گزارشگر ویژه قتل‌های فراقانونی سازمان ملل، که شواهدی معتبر درباره قتل خاشقجی ارائه کرده بود، صحبت کرده و با استناد به این گزارش خواستار تحقیقات بیشتر درباره مقام‌های عربستانی از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور، شد.

او در انتقاد از نهادهای غربی افزود: «یافته‌های این گزارش بسیار صریح هستند. باید یک تحقیقات بین‌المللی در این زمینه صورت بگیرد اما نشانه‌ای از آن دیده نمی‌شود و این مسئله باعث شده من و دیگران مشروعیت، قانونی بودن و صاحب اختیار بودن سازمان ملل را زیر سؤال ببریم.»

 نامزد این خبرنگار کشته شده خاطر نشان کرد که هدفش متقاعد کردن اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر سازمان ملل برای فشار وارد کردن برای انجام یک تحقیقات بین‌المللی درباره قتل خاشقجی است.

گفتنی است، «جمال خاشقجی» ‌که روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۱۳۹۷) برای دریافت مدارک مربوط به ازدواج خود، به سرکنسولگری عربستان در اسلامبول رفته بود، ناپدید شد. عربستان ابتدا مدعی شد که وی از سرکنسولگری خارج شده است، اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است و در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که «خاشقجی» در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. درنهایت در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهر ۱۳۹۷) تلویزیون رسمی عربستان بالاخره قتل «خاشقجی» در داخل کنسولگری عربستان در اسلامبول را تأیید اما ادعا کرد که وی طی یک مشاجره تصادفی کشته شده‌است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تجمع اعتراضی تهرانی‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

در پی تداوم جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی تجمع امت حزب الله شهر تهران در محکومیت این جنایات در میدان فلسطین پایتخت .

ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به‌راه خواهد افتاد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.