سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ابتذال در تبرک‌جویی از اعتاب مقدسه، زمینه تخریب چهره دین را فراهم می‌کند

ابتذال در تبرک‌جویی از اعتاب مقدسه، زمینه تخریب چهره دین را فراهم می‌کند

طی روزهای گذشته شاهد انتشار دو فیلم در فضای مجازی بودیم که طی آن دو نفر معلوم‌الحال اقدام به حرکتی مبتذل در تبرک‌جویی از درب حرم و ضریح مطهر حضرت امام علی‌بن موسی الرضا علیهما السّلام کرده‌اند که واکنش متعهدان دینی را برانگیخته است.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب کارشناس مسائل دینی نیز ، در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: مذهب و مکتب ما عین عقلانیت است و از آنجایی که عقلِ کل و کلِ عقل را وجود مقدس اهل‌بیت علیهم السلام می‌دانیم، قطعاً در تعالیمشان، چیزی را به ما آموزش نداده‌اند که خلاف عقل و شرع باشد.

وی افزود: امیر‏المؤمنین علیه‏‌السلام در حدیثی فرمود: هر آنچه عقل به آن حکم کند، شرع نیز به آن حکم می‌کند؛ بنابراین عقل و شرع ما مقابل یکدیگر نیستند بلکه ملازمند. در روایت داریم وقتی خدا حیا، دین و عقل برای خلق آفرید، به آدم علیه السلام خطاب کرد: “یکی از اینها را انتخاب کن و برای خود برگزین”. آدم علیه السلام عرضه داشت “من عقل را کنار دین انتخاب می‌کنم و می‌دانم که حیا هم کنار آنها خواهد آمد.”

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: امام هادی در زیارت جامعۀ کبیره فرمود: «آخِذٌ بِقَوْلِكُمْ عَامِلٌ بِأَمْرِكُمْ مُسْتَجِیرٌ بِكُمْ زَائِرٌ لَكُمْ لائِذٌ عَائِذٌ بِقُبُورِكُمْ؛ گیرنده گفته شمایم، عمل‌کننده به فرمان شمایم، پناهنده به شمایم، زائر شما و پناهنده به قبر شمایم». هیچ شکی نیست که حرم‌های اهل‌بیت علیهم السلام پناهگاه شیعیانند، باید پناهنده شویم و هیچ راهی غیر از اینکه پناهنده به ساحت مقدس اهل‌بیت علیهم السلام شویم نداریم.

حجت‌الاسلام شهاب اضافه کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد برخی رفتارهای افراط‌گرایانه در حرم‌های امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله‌ علیها بوده‌ایم که به‌نحوی بیانگر سوء مدیریت رفتار بهداشتی است، این‌که شخصی به درب و ضریح مقدس اهل‌بیت علیهم السلام زبان بساید، رفتار صحیحی نیست.

وی تأکید کرد: اگر این‌گونه رفتارها زمینه‌ساز توهین به اهل‌بیت شود، شرعاً مسئولیم و این دقیقاً خلاف عقلانیت دینی است. ما نباید اقدامی کنیم که زمینۀ توهین به حضرات معصومین و یا امام‌زادگان محترم شود. نباید با رفتارهای عوامانه که مقابل اصول و مبانی شرعی است، زمینه را برای توهین به اهل‌بیت توسط دشمن فراهم کنیم.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: مراجع تقلید همیشه پناه شیعیان بوده‌اند، قطعاً رفتار مراجع و احکام صادرۀ آنان باید نصب‌العین و مورد توجه و اهتمام شیعیان باشد. ما این رفتار افراطی را تقبیح می‌‌کنیم. خیلی زیباتر از اینها می‌شد حریم امام رضا را جلوه داد آن هم مقابل وهابیت که در شبکه‌های متعدد در این چند روزه دارند علیه شیعیان و ارزش‌های آنان فتنه‌افکنی می‌کنند. این اقدام واقعاً رفتاری ناپسند بود.

وی گفت: از مسئولان فرهنگی درخواست می‌کنم ضمن رعایت تمام توصیه‌های بهداشتی از طرف مراجع ذی‌صلاح، با مدیریت صحیح و عاری از فراهم کردن توهین و تضعیف مبانی حقه مذهب، زمینه توهین به حریم اهل‌بیت از ناحیه افراد ناآگاه و دشمنان خارجی فراهم نشود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت امام علی بن محمد الهادی علیه السلام _ سخنرانی

بِأَبِي أَنْتُمْ وَأُمِّي وَنَفْسِي

چرا در نگاه رهبر انقلاب کار کردن در خانه مطلقاً وظیفۀ زنان نیست؟

محیط خانواده

یک دیدگاه

  1. این موجوداتی که شبیه انسان هستند ولی رفتارشان اضل از انعام هست را خدا تابعان ولایت یهودفاسق و نصارای ظالم معرفی می کند. این موجودات دنبال کسب رضایت سران تشیع انگلیس خبیث هستند ولی با این رفتارهای شبه حیوانی روز به روز عاجزتر می شوند
    این ها مرضی درقلبشان هست ودنبال محاجه هستند
    بقرة139 – قُلْ أَ تُحَاجُّونَنا فِي اللّهِ وَ هُوَ رَبُّنا وَ رَبُّکُمْ وَ لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ
    بگو: آيا درباره خدا با ما بحث و گفتگو مي‏کنيد؟ با آنکه او پروردگار ما و پروردگار شماست‏؛ و کردارهاي ما از آن ما، و کردارهاي شما از آن شماست‏، و ما براي او اخلاص مي‏ورزيم‏.
    بقرة140 – أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ وَ اْلأَسْباطَ کانُوا هُودًا أَوْ نَصاري قُلْ ءَ أَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللّهُ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللّهِ وَ مَا اللّهُ بِغافِلٍ عَمّا تَعْمَلُونَ
    يا مي‏گوييد: «ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط [دوازده‏ گانه‏] يهودي يا نصراني بوده ‏اند؟» بگو: «آيا شما بهتر مي‏دانيد يا خدا؟» و کيست ظالمتر از آن کس که شهادتي از خدا را در نزد خويش پوشيده دارد؟ و خدا از آنچه مي‏کنيد غافل نيست‏.
    چه چیزی را کتمان می کنید؟؟؟؟
    اهل بیت ع مَظهر ومُظهر آیات خداوند هستند آیا میخواهید تکذیب شان کنید؟ شما بااین رفتار سگی برزخ تان را درمعرض خلایق قرار دادید..
    بخاطر ازدیاد نورالله دیگر نمی توانید باطن خبیث تان را از مردم پنهان کنید .
    شما «مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذينَ کَذَّبُوا بِآياتِنا» کلب های انسان نما خسرالدنیا والاخرة هستید،خبیث ها قرآن خوانده اید؟؟؟
    أعراف176 – وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها وَ لکِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَي اْلأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ يَلْهَثْ ذلِکَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذينَ کَذَّبُوا بِآياتِنا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَکَّرُونَ
    و اگر مي‏خواستيم‏، قدر او را به وسيله آن [آيات‏] بالا مي‏برديم‏، اما او به زمين [=دنيا] گراييد و از هواي نَفْس خود پيروي کرد. از اين رو داستانش چون داستان سگ است [که‏] اگر بر آن حمله ‏ور شوي زبان از کام برآورد، و اگر آن را رها کني [باز هم‏] زبان از کام برآورد. اين‏، مَثَل آن گروهي است که آيات ما را تکذيب کردند. پس اين داستان را [براي آنان‏] حکايت کن‏، شايد که آنان بينديشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.