سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حاج قاسم قربانی پیام ضعف و ترس غرب‌گرایان

حاج قاسم قربانی پیام ضعف و ترس غرب‌گرایان

ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در حالی تیتر یک رسانه‌های داخلی و خارجی شده است که عوامل متعددی دست به دست هم داده تا این رخداد رقم بخورد.

این حمله ددمنشانه آمریکا در حالی صورت گرفته که ۴ سال از امضای توافقنامه برجام با غرب و حدود دو سال از پاره کردن آن توسط رئیس جمهور آمریکا میگذرد. نشستن پای میز مذاکره‌ای که رهبر انقلاب آن را برگ برنده آمریکا معرفی کرده بودند اولین نقطه امید آمریکایی‌ها شد. امید می‌رفت تا پس از خروج آمریکا از این معامله دولت نیز مقابله به مثل کند. اما در مقابل پیامی که توسط دولت ایران به دشمن مخابره شده ضعف و بی‌تدبیری و وادادگی بود. می‌توان ساختن تصویری ضعیف از ایران را یکی از اصلی‌ترین عواملی دانست که آمریکا را مصمم کرد تا دست به یک جنایت هولناک نیز بزند اما ساقط کردن قاطعانه پهپاد غول‌پیکر و متجاوز آمریکایی باعث شد تا تصمیم گیران آمریکایی دچار تردید شوند.

با این وجود دولتمردان با اعتماد فزاینده به نقش واسطه‌گری فرانسه، عمان و اخیرا ژاپن تمام تلاش خود را بر بدست آوردن منافع ملی از طریق مذاکره انجام دادند. این تلاش‌ها در داخل کشور هم خود را به صورت اصرار و فشار برای تحمیل خواسته‌ی شفاف پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پذیرش مطالبات FATF نشان داد. این درحالی است که کمترین اقدامی در راستای انسجام داخلی، مدیریت و مبارزه اقتصادی و نشان دادن وضعیتی عادی در داخل توسط دولت انجام نشده بود.

افتضاح مدیریتی غرب‌گرایان در مساله افزایش قیمت سوخت که منجر به شورش‌های پراکنده در کشور شد تردید دشمن را از بین برد و این پیام را قویا به آمریکایی‌ها صادر کرد که مدیریت کشور دچار ایراد اساسی گشته است، بنابراین ایران نه تنها به دنبال پاسخگویی به هیچ چالشی نخواهد بود که هر چه شرایط وخیم‌تر گردد، راه برای مذاکره‌ای یک طرفه بهتر باز خواهد شد.

عقب‌نشینی‌های یک‌طرفه، کرنش در برابر غرب، نبودن روحیه مبارزه تمام عیار در بین دولت سالمندان و اعتقاد به حل مشکلات از طریق کلید واشنگتن(حتی کلید ترامپ!) و افزایش فشار به مردم از طریق بی‌تدبیری‌های اقتصادی مانند آنچه در قضیه بنزین رخداد نشان‌دهنده بازیگری ضعیف(به نام دولت تدبیر) در مقابل آمریکا بوده که می‌توان آن را یکی از دلایل امیدواری آمریکا به اقدامات تهاجمی و وحشیانه دانست.

 این تصور آمریکایی‌ها باید با اقدام به موقع و قاطعانه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شود تا دولتی ضعیف در کشور، آمریکایی‌ها را امیدوار به افول روحیه انقلابی و جنایت‌های احتمالی بیشتر در ایران نکند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جواب مردم به معمایی سبز

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۳ ترور با یک فرمول

سه دولت، سه سپهبد شهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.