سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / انفرادی‌، خشونت جنسی‌، گرسنگی و 20 هزار شکایت از وضعیت بازداشتگاه‌های آمریکا

انفرادی‌، خشونت جنسی‌، گرسنگی و 20 هزار شکایت از وضعیت بازداشتگاه‌های آمریکا

یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی از وقوع مرگ، خشونت جنسی و اعتصاب‌های گسترده غذایی در بازداشتگاه‌های پناهجویان آمریکا خبر داده و نوشته 20 هزار شکایت از وضعیت این بازداشتگاه‌ها انجام شده است.

رفتارهای وحشیانه و دور از اصول ابتدایی اخلاقی مقامات آمریکایی با پناهجویان همچنان ادامه دارد. چندی پیش نشریه «هیل» در گزارشی تکان دهنده نوشته بود: «بحران بهداشت و سلامت که‌گریبانگیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده، به اوج خود رسیده است. کودکان بازداشت شده روی نیمکت‌ها می‌خوابند؛ زیرا دولت آمریکا دیگر مکانی برای پناه دادن به آنها را ندارد و بودجه‌اش هم به اتمام رسیده است. هزاران کودک مهاجر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند و شش نفر هم در ۸ ماه گذشته در بازداشتگاه‌های آمریکا کشته شده‌اند». بعد از آن روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» از وحشیگری در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا خبر داد و نوشت: «با وجود مرگ چند کودک، مأموران از ورود پزشکان به اردوگاه‌های مرزی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به کودکان مهاجر ممانعت می‌کنند».

حالا روزنامه «یواس اس اس تودی» در گزارشی پرده از جنایت‌های هولناک دیگری در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا برداشته که اگر در هر کشور دیگری بود شورای امنیت تشکیل جلسه داده و با اجماع قطعنامه ذیل فصل هفتمی برای مداخله نظامی در آن کشور صادر می‌کرد!

در گزارش این روزنامه با عنوان «مرگ در بازداشت، خشونت جنسی، اعتصاب غذا، آنچه ما در بازداشتگاه‌های مهاجران در سراسر آمریکا مشاهده کردیم»,آمده: «در بررسی خود درباره رشد سریع شبکه‌های بازداشتگاه‌هایی که اداره مهاجرت و گمرک آمریکا از آنها استفاده می‌کند، به بیش از ۴۰۰ شکایت از تعرض جنسی یا سوءاستفاده جنسی، ناکافی بودن مراقبت‌های پزشکی، اعتصاب غذا‌های مکرر، توسل متعدد به حبس انفرادی و حدود ۲۰ هزار شکایت دیگر و دست‌کم ۹۰ مورد مرگ از جمله هفت مورد خودکشی از زمان ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ و اقدام او به بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی آمریکا مواجه شدیم».

 بر اساس این گزارش اوضاع بازداشتگاه‌های آمریکا مکررا از سوی گروه‌های مسئول «وخیم» اعلام شده است، اما مقامات مسئول در این کشور برای بهبود وضعیت این مکان‌ها تا به حال هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. روزانه موارد زیادی از نقض حقوق اولیه انسانی در این بازداشتگاه‌ها گزارش می‌شود.

طی دو سال گذشته و به دنبال اعلام «سیاست تحمل صفر» از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور هزاران کودک معصوم و بی‌پناه را در مرزهای آمریکا دستگیر از والدینشان جدا و روانه زندان کرده است. بر اساس گزارش‌ها تعداد این کودکان از ۱۴ هزار فراتر رفته است. ترامپ مدعی است جدایی کودکان از والدین می‌تواند باعث نگرانی پناهجویان و در نتیجه، توقف مهاجرت‌ها از همان مبدا شود!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.