سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اغلب قربانیان آنفولانزا افراد مسن هستند

اغلب قربانیان آنفولانزا افراد مسن هستند

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متوفیان آنفولانزا در این همه گیری جدید بیشتر از طیف سنی بالا و مسن و بیماران زمینه‌ای بوده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متوفیان آنفولانزا در این همه گیری جدید بیشتر از طیف سنی بالا و مسن و بیماران زمینه‌ای بوده است.

کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درخصوص آخرین آمار شیوع و فوت شدگان آنفولانزا در کشور گفت: آخرین اخبار یه صورت هفتگی روز‌های شنبه اعلام می‌شود و هرگونه آماری در این بین خلاف واقع می‌باشد.

وی ادامه داد: متوفیان آنفولانزا در این همه گیری جدید بیشتر از طیف سنی بالا و مسن و بیماران زمینه‌ای بوده است، اما باید اشاره بشود که بیماران که بیماری زمینه‌ای دارند از جمله بیماران قلبی به جز فشار خونی‌ها و بیماران ریوی به علاوه افرادی که دارو‌های سرکوب کننده مصرف می‌کنند بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند همچنین بیماران پیوندی و زنان باردار گروه‌های پرخطر هستند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند، اما نباید کودکان را نیز نادیده گرفت.

جهانپور عنوان کرد: مطابق مشاهدات و آماری که داشتیم تلفات ویروس در سنین پایین کمتر اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: آنفولانزا علائم اختصاصی ندارد، اما علائم عمومی آن را می‌توان تب بالا، درد عضلانی، آبریزش بینی، کوفتگی و خستگی و سرفه حتی در بعضی افراد با تهوع و استفراغ و اسهال همراه باشد و در تعدادی از افراد مشکلات تنفسی و تنگی نفس نیز به وجود می‌آید.

جهانپور بیان کرد: تشخیص آنفولانزا از سرماخوردگی‌های شدید و بیماری‌هایی از این دسته دشوار است و باید گفت: به لحاظ درمان تفاوت خاصی پیدا نمی‌کند و بیشتر با استراحت، نوشیدن مایع‌های فراوان و درمان‌های نگهدارنده و دارو‌های ضد تب می‌توان با آن مقابله کرد.

مدیر اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: این بیماری تنها به صورت ویروس شناسی و اپیدمی آلرژی در بیمارانی که در آی سیو بستری می‌شوند یا فوت می‌کنند برررسی می‌شود.

وی با اشاره به رعایت بهداشت در مدارس گفت: وزارت بهداشت موافق تعطیلی مدارس نیست و توصیه‌ای در خصوص تعطیلی مدارس ندارد و تنها پیشنهادی که می‌دهیم برای مدارس و کارمندان استفاده از مرخصی‌های استعلاجی است و افراد باید در زمان مشکوک به درگیری با آنفولانزا و شبه آنفولانزا از رفتن به مدرسه و اداره خودداری کنند به خصوص در چند روز اولیه ابتلا تا این زنجیره انقال گسترش پیدا نکند.

جهانپور بیان کرد: در خصوص مقابله با ویروس آنفولانزا چیزی که مهم است بحث آموزش همگانی است و رعایت نکات ساده بهداشتی می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد اصلا روبه رو شدن با آنفولانزا پیچیده نیست و تصوراتی در مورد واکسن و دارو‌هایی از این قبیل واقع نیست تنها را پیشگیری رعایت بهداشت فردی است شست شوی مکرر دست‌ها با آب ولرم و صابون و محدود سازی افراد بیمار و خود محدود سازی کسانی که خودشان می‌دادنند درگیر ویروس شده اند پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و در آغوش گرفتن، تهویه مناسب ادارات و مدارس و مکان‌های عمومی است.

وی درخصوص دارو‌های ویروس آنفولانزا اضافه کرد: از همه مهمتر نباید القا شود که حتما باید واکسن آنفولانزا تزریق کرد و همچنین مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی را باید کنار گذاشت، زیرا کورتون‌ها آنتی بیوتیک‌ها نه تنها این بیماری را بهبود نمی‌بخشن بلکه بدتر نیز می‌کنند و طول دوره درمان را افزایش می‌دهند.

جهانپور تشریح کرد: به لحاظ علمی از ۲۴ ساعت قبل از بروز علائم تا ۲۴ ساعت بعد از نشان دادن علائم خطر انتقال وجود دارد، ولی عمده امکان انتقال ویروس ۳ روز اول می‌باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هزینه بستری ۳۰ میلیون ایرانی رایگان می شود

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پوستر/ ای فریادرس فریادخواهان…

کودکان فلسطینی قربانیان اصلی جنایت‌ های رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.