سرخط خبرها

روحانی‌ نماها

 

امام خمینی رحمت الله علیه در آخرین سخنرانی از مجموعه 13 سخنرانی‌ بهمن 1348 در نجف اشرف که به صورت کتاب «ولایت فقیه» تدوین شد درباره برخورد با روحانی‌نماها و آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماء اسلام این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مى‌‌کنند، مطالب بسیار مهمی را مطرح کردند.

«اینها را باید رسوا کرد، تا اگر آبرو دارند در بین مردم رسوا شوند، ساقط شوند. اگر اینها در اجتماع ساقط نشوند امام زمان را ساقط مى‌‌کنند، اسلام را ساقط مى‌‌کنند. باید جوان هاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماء اسلام این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مى‌‌کنند باید برداشته شود.

من نمى‌‌دانم جوان هاى ما در ایران مرده‌‌اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامه‌هاى اینها را برنمى‌‌دارند؟ من نمى‌‌گویم بکشند؟! اینها قابل کشتن نیستند، لکن عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوان هاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند! لیکن عمامه‌‌ هایشان را بردارند، نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس، شریف است نباید بر تن هر کسى باشد.»

امام خمینی  رحمت الله علیه  می‌فرمایند:

خدای متعال می‌داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آن‌قدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی پیش من محترم‌تر است از آخوند فاسد! آنقدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می خورد از محمدرضا‌ ‌‌نمی خورد! در روایات هست که آخوند فاسد و ملاّی فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل‌ ‌‌جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد دنیا در‌ ‌‌عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی کنیم. ما طرفداری از اسلام می کنیم.

این اسلام‌‎ ‌‌پیش شما باشد معظم هستید. پیش هر کس باشد معظم است. عمل نکردن به اسلام و‌‎ ‌‌خیانت کردن به اسلام ‌‌[‌‌از‌‌]‌‌ معمم باشد بدتر است از آن کسی که غیرمعمم باشد؛ برای‌‎ ‌‌اینکه ضررش به اسلام بیشتر از دیگران است. صحیفه امام خمینی (ره)، ج۱۰، ص۲۷۸-۲۷۹

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است

امام خمینی رحمت الله علیه

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب چالش‌های تاریخی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.