سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / والیبال و خواب وزارت خارجه

والیبال و خواب وزارت خارجه

تیم ایران در هنگام ورود به آمریکا مورد بازجویی FBI قرار گرفت! برخی از بازیکنان من مجبور شدند یکی یکی به سؤالات احمقانه مأموران جواب بدهند و مثلاً بگویند که از بین عکس تعدادی از اشخاص، کدام را می‌شناسند. پلیس آمریکا، تیم ما را در اتاق کوچکی در فرودگاه برای مدت سه ساعت نگه داشت در حالی که بازیکنان تیم ملی لهستان در همان لحظه با لبخند و بدون هیچ تشریفاتی فرودگاه را ترک کردند.

ستاره های والیبال ایران در ادامه بازی های خود در سری مسابقات لیگ ملت های والیبال-2018  به مصاف تیم ملی آمریکا رفت. اگرچه تیم ملی کشورمان با اختلاف کم در هر ست نفسگیر از این بازی نهایتا نتوانست حریف خود را شکست دهد اما پیش از بازی اتفاقی ناگوار برای عزت ملی ایران در بدو ورود به خاک آمریکا رخ داده بود.

به گزارش رجانیوز، هفته چهارم این مسابقات با میزبانی ایالات متحده آمریکا در حالی شروع به کار کرد که بازیکنان ملی پوش ایرانی برای ورود به خاک این کشور مجبور شدند روند خلاف معمول و تحقیرآمیز آمریکایی ها را سپری کنند. کولاکوویچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال درخصوص رفتار غیراصولی و خلاف قانون آمریکایی ها درخصوص مشکل دریافت ویزای آمریکا گفت:

«روش برگزاری لیگ ملت‌های والیبال، احمقانه است. چگونه ممکن است تیمی مثل ایران در هر هفته یک قاره عوض کند، ولی تیم‌های فرانسه، بلغارستان، صربستان، روسیه، آمریکا و لهستان فقط در یک یا دو قاره جابه‌جا شوند؟! چرا بازیکنان جوان تیم من نتوانستند ویزای آمریکا و یا حتی اتحادیه اروپا را دریافت کنند؟! این ورزش نیست!»

او همچنین درباره روند ورود تیم ملی والیبال ایران به خاک آمریکا و بازجویی پلیس فدرال این کشور از بازیکنان اینگونه شرح داد:

«تیم ایران در هنگام ورود به آمریکا مورد بازجویی FBI قرار گرفت! برخی از بازیکنان من مجبور شدند یکی یکی به سؤالات احمقانه مأموران جواب بدهند و مثلاً بگویند که از بین عکس تعدادی از اشخاص، کدام را می‌شناسند. پلیس آمریکا، تیم ما را در اتاق کوچکی در فرودگاه برای مدت سه ساعت نگه داشت در حالی که بازیکنان تیم ملی لهستان در همان لحظه با لبخند و بدون هیچ تشریفاتی فرودگاه را ترک کردند.»

بازجویی بازیکنان تیم ملی کشورمان در حالی اتفاق افتاده است که هیچ یک از تیم های دیگر چنین شرایطی را تجربه نکرده‌اند.طبق قوانین المپیک پلیس فدرال آمریکا نیز این نوع رفتار کاملا خلاف قانون داخلی آنها و همچنین خلاف قوانین بین المللی ورزش است.

 

سکوت زشت وزارت امورخارجه کشور

هنوز معلوم نیست که چرا وزارت امورخارجه دولتی که رئیسش با وعده بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی از مردم رای اعتماد گرفته بود، در این باره  واکنش نشان نداده است. تنها واکنش مقامات مسئول، بیانیه وزارت ورزش کشور است که در آن ذکر شده که این اقدام با مشورت وزارت امورخارجه صورت گرفته است!

عدم واکنش نشان دادن وزارت امورخارجه و اکتفای دولت به یک بیانیه وزارت ورزش  وجوانان نشان دهنده آنست که رئیس جمهور حاضر است بخاطر لغو یک کنسرت بیانیه بدهد اما حتی وزارتخانه متبوعش حاضر نیست برای جلوگیری از دشمنی آمریکایی ها در حق شهروندان ایرانی و مهمتر از آن، ستارگان تیم ملی کشور حتی یک واکنش خشک و خالی نشان دهد!

با انفعال تعجب برانگیز وزارت امور خارجه، چگونه قرار است شکایت به فدراسیون جهانی والیبال و نهاد های بین المللی پیگیری شود؟!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاخ سفید مسجد شد؟؟؟

ويدئو/ اجرای نماز جماعت توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در قلب امریکا،

ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است

امام خمینی رحمت الله علیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.