سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / بازپخش/ بگو: شیر! نگو: گربه!

بازپخش/ بگو: شیر! نگو: گربه!

98/6/31 آغازِ جنگِ تحمیلیِ حزب الشیطان بر ایرانِ حزب الله

دشمنِ دیرینِ بشریت و انسانیت، از ترسِ کُهَنی که از ایرانِ بزرگ داشت، ۳ برنامۀ جامع را پی‌گرفت:

1) کاستنِ وسعتِ ایران: مدام با دسیسه هایِ گوناگونِ پنهان و پیدا، سعیِ بسیار کرد تا مدام از وسعتِ سرزمینیِ ایرانِ عزیز بِکاهد!

که آخرین خباثتش، توسطِ نوکرِ بی‌‌اختیارش محمد رضا پهلوی، شاهِ ظالم ایران، در سالِ ۱۳۵۰ انجام شد و آن جدا کردنِ بحرینِ عزیز از مامِ میهن بود تا اربابانش از او راضی‌تر شوند!

 کاش انقلابِ اسلامی ایران ۷  سال زودتر به پیروزی می‌رسید تا سپاهیانِ غیور ِایران زمین نمی‌گذاشتند بحرینِ عزیز و هم میهنانِ مظلوم‌مان از ایرانِ بزرگ و سَرفَراز جدا شوند!

و بحمدالله با ظهورِ انقلابِ اسلامی، این کید و برنامۀ خصم، با مقاومت و هوشمندی امام خمینی رضوان الله علیه بشدت منکوب شد! هرچند طیِ ۸ سال دفاعِ مقدسِ حق علیه باطل، بسیاری ازمتدینینِ شجاع، در این راهِ الهی، مؤمنانه مال و جان نثار کردند…

2) نسل کُشیِ ایرانیانِ سَراَفراز: کشتارِ وسیع ایرانیان، تا نسل شان ازجهان برچیده شود!

در تاریخ و تورات ثبت است، زمانِ خشایار شاه هخامنشی، با دسیسۀ اِستِر و هامانِ یهودی ۷۵۰۰۰ هزار نفر از مردمِ مظلومِ میهن‌مان به همراه بزرگانِ کشور، بدستورِ شاهنشاهِ هوس‌باز، قتل‌ِعام شدند!

یا درجنگِ جهانی اول با برنامه ریزی دقیق و شیطانیِ انگلیس هایِ خَبیث، نیمی از مردمِ ایران را عملا با گرسنگی دادن و بیمار کردن، و جلوی دارو رسانی را سد کردن، به طرزِ وحشتناکی کشتند!

آری تاریخ و هوشیاران، قحطی بزرگ در ایران بِسالِ ۱۲۹۶ ۱۲۹۸ هجریِ شمسی برابر با ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی را فراموش نمی‌کنند، که نیمی از جمعیتِ مظلومِ ایران با دسیسۀ انگلستان، و سکوتِ ننگین اروپایِ منافق صفت، به سببِ گرسنگی و سوءِ تغذیه و بیماریهای ناشی از آن کشته شدند!

منابعِ مستندِ بسیاری حاکی است: بریتانیایِ مکار، غلات و مواد غذایی زیادی از مردمِ ایران خرید، و احتکار و پنهان کرد، تا در دسترسِ عمومِ ایرانیان نباشد!

در حالیکه نمی‌گذاشت، حتی موادِ غذایی از هندوستان و بین‌النهرین واردِ ایران شود، همچنین از ورودِ موادِ غذاییِ ایالاتِ متحده هم ممانعت کرد!

در ضمن، با اتخاذِ سیاستهایِ مالیِ خصمانه، از جمله نپرداختن درآمدهای نفت به ایران، انگلیسِ خبیث، مسبب اصلیِ این کشتارِ بی رحمانۀ تاریخ شناخته شد!

رفتار ِانگلیسی هایِ استعمارگرِ ضدِ آزادیِ بشر، نسبت به ایرانیان، شبیه همان کاری بود که ۵۰ سال قبل، این فراماسون های خونریزِ وحشی، نسبت به ایرلندی‌ها انجام دادند!

آری هیچ کشوری مانند ایران، از جنگِ جهانیِ اولِ فراماسونها آسیب ندید!

این جنایتِ عامدانه، حتی از حملۀ مغول در قرن ۱۳ میلادی نیز بسیارفراتر است!

در آوریل ۱۹۱۸ برابر با فروردینِ ۱۲۹۷، فرانسیس وایت، دبیرِ سفارتِ آمریکا از بغداد به تهران سفر می کند؛ وضع گرسنگی در ایران را چنین گزارش می‌دهد:

در سرتاسرِ جاده‌ها کودکانِ لخت دیده میشوند که فقط پوست و استخوانند! قطرِ ساقهایِ‌شان بیش از ۳  اینچ نیست و صورتشان مانندِ پیرِمردان و پیرِزنان ۸۰ ساله تکیده و چروکیده است!

همه جا کمبود دیده میشود و مردم ناگزیرند علف و یونجه بخورند!

حتی دانه‌ها را از سرگینِ سطحِ جاده جمع میکنند تا نان درست کنند!

در همدان چندین مورد دیده شد که گوشتِ انسان میخورند!

دیدنِ صحنۀ درگیری کودکان و سگها بر سَرِ جَسَد یا بدست آوردنِ زباله‌هایی که به خیابان‌ها ریخته میشود عجیب نیست

همانطور که می‌دانید، این واقعه، یکی از مصائب بزرگ تاریخِ ایرانِ عزیز استکه دربارۀ آن، با اِعمال مدیریتِ استعمارگرانِ وحشیِ آدمکش، سعی‌شده، پنهان مانده، کمتر بازگو شود!!

تیز هوشان، ازدیادِ تولیدِ خوراکی‌های ترا ریخته و فس فودها را هم از این منظر می‌نگرند!

همچنین مدیریت بر پخش دارو و خوراکی‌های مضر و فاسد را…

سیاستِ شیطانیِ دیگرشان، تبلیغ و اِعمالِ “دو فرزند کافیه” در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر همین سیاستِ استعماری بود که یهودی مسلکانِ عَنُود بر آن مدیریت داشته و دارند!

3) برنامۀ دشمنانِ اِنسی و جِنیِ ایرانیان: دشمنانِ مکار، از قرنها قبل سعی‌کردند تا می‌توانند، ایرانیان را تهی ازهویت و تحقیر کنند! در مجامع، مفاخر و اندیشمندانِ ایران را نام نبرند! بلکه اندیشمندانِ غربی که خود با کُتبِ عالِمانِ ما به تحقیق و توفیق راه پیدا کرده اند را برجسته جلوه ‌دهند! اکتشافات را هم بنامِ خودشان ثبت کنند!!

یکی ازشیوه‌هایِ پلیدشان هم این بود که در همه ‌جا تبلیغ کردند، نقشۀ ایران همچون گربه است!

یعنی، موجودی که فقط بدردِ بازی کردن می‌خورد، نه برای اندیشه‌ ورزی و مشورت و حکومت!

گربۀ لوسِ مَلوس، با نازکردن و رام بودنش، خود را کاملا در اختیارِ ارباب گذاشته، تا لقمه ای بِدست آرَد و نمیرد!!

در حالیکه در معرفتِ تاریخِ ایرانِ باستان، قید است: نماد و نگهبانِ ایرانِ موحد، شیر است! که در تخت جمشید و بسیاری از جاهایِ تاریخیِ ایران دیده‌ می شود!

در آغازِ مشروطه هم، بر قلبِ پرچمِ ایران، نقشِ شیر را برگزیدند!

حتی زمانیکه پارکِ شهرِ تهران افتتاح شد، کنارِ در ِشرقی، دو شیرِ سنگی قرار دادند!

اکنون نیز هر ایرانیِ موحد، عاشق و ذاکرِ اسدالله علیه السلام، حیدرِکرار است!

لذا ما با افتخار، بر خود می‌بالیم که بر صفت و رفتارِ شیرِخدا علی(ع) باشیم!

آری نقشۀ فعلی میهن مان هم مانند شیر است، نه گربه!

همانندِ آیۀ 50 سورۀ مدثر که گفته شده، دشمنانِ گورخر صفت، از قسوره در ترس و فرارند!

كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُّسْتَنفِرَةٌ   ﴿٥٠    فَرَّتْ مِن قَسْوَرَةٍ   ﴿٥١ مدثر

همانگونه که امروزه دشمنانِ قلدر و بی حیایِ ایران زمین، نه تنها از نامِ سید علیِ خامنه ایِ با تقوا، که فقط به وجه الله نظر دارد، در هراس هستند و از او فراریند! بلکه از سرداران و یارانش، همچون سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی و سردار سلامی ها و باقری ها و جعفری ها و… شبانه روز در رُعب و خوفند و جرئتِ نزدیک شدن به مرزهایِ شیران را ندارند و فقط از دور پارس می‌کنند و زوزه کِشان، پنجۀ رنجور، بر زمین می‌کِشند!!

حتی از مواجهۀ مستقیم با یارانِ مجاهدِ اینان در یمن و لبنان و سوریه و عراق هم گریزانند!

اما فکر می‌کنید، چرا از ایرانِ اسلامی، بسیار در هراسند؟ مانندِ ترسِ گورِخَر از شیر؟

توجه تان را به 3 نکتۀ مستند جلب می کنم:

1- آقایِ محمد رضا اسلاملو یکی از بزرگترین مستند سازهای میهن مان، که دانش آموختۀ سینما از آمریکاست، می گوید:

قبل از پیروزیِ انقلاب اسلامی در ایران، با یک افسرِ عالیرتبۀ آمریکا صحبت می‌کردم،

گفتم: ایران چه جذابیتی برایتان دارد؟ چرا رهایش نمی‌کنید؟! درپاسخ گفت:

رهایتان کنیم که باز امپراتوریِ بزرگ راه بیندازید و گذشته‌تان را احیاء کنید؟! نه نمی‌گذاریم! شما باید همیشه دَر بَند و ذلیل باشید! وگرنه قیام می‌کنید!

2- آقایِ نادرِ طالب زاده، فیلمسازِمشهور بین المللی، دانش آموختۀ رشتۀ سینما در آمریکا می‌گوید:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، در حالِ فیلمبرداری در لندن بودم، که کشیشی از کلیسایِ مقابلِ پارک به دَر آمد و کم کم به گروهِ تصویر برداری نزدیک شد! از کارم جویا شد و پرسید از چه کشوری هستم؟ وقتی با افتخارگفتم: ایرانی هستم! با گشاده رویی در آغوشم گرفت و جملاتِ محبت آمیزی گفت، تعجب کرده، علت را جویا شدم، خاطر نشان شد:

چون ایران، تنها کشوری در جهان است که در آن بت پرستیده نشده، همواره موحد و خدا دوست بوده است! و در کتابِ آسمانی مان انجیل هم آمده که عیسی بن مریم(ع) در سرزمینی که در آن شِرک و بُت پرستی نبوده، از آسمان فرود می‌آید! لذا ما مؤمنانِ مسیحی، بسیار ایران و ایرانیان را دوست داریم، چون رسولِ مان در سرزمینِ موحد پرورِ شما ظهور می‌کند!

البته ما مسلمانان هم معتقدیم وقتی منجیِ بشریت (عج) در آخرالزمان تشریف می‌آورند، عیسی بن مریم (ع) نیز در کنارشان است!

در انجیل نیز به نقل از عیسی بن مریم (ع) بشارت داده شده:

پس از من، در انتظارِ آمدنِ پسرِ انسان باشید!

که اشاره شان از انسان، خاتم الانبیاء (ص)، و پسرِ انسان، یعنی فرزندِ رسول الله، مهدیِ منجی (عج) است!

3- ژنرال آیزنهاور در 29 نوامبر 1952 در نخستین مصاحبه عمومی اش پس از انتخاب شدن به سمتِ ریاستِ جمهوریِ آمریکا گفت:

گمان نمی کنم منطقه ای مهمتر از ایران روی نقشۀ جغرافیایی جهان وجود داشته باشد!

ایران دارای نفت است!

و هم در چهار راه جهان واقع شده است!

اگر روزگاری ایران و شوروی (روسیۀ فعلی) با هم کنار آیند، کره زمین، جای امنی برای غرب نخواهد بود!

همچنین نباید وضعیتی پیش آید که ایران، به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود!

وای به وقتیکه میلیتاریسم ایرانی زنده شود!

بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجۀ حرفِ من بشوید

هَماره، هَماس، در ستیزِ خَصمِ اربعین

هُمام  وَش،  در  پیِ قَسوره  آید

انوشه گیلانی نژاد

1398/6/31

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

چو ماه چنگ بزن بر سیاه پرده شب

حزب‌الله لبنان کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد؛ 1637 عملیات  ضدصهیونیستی در 200 روز

عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه اسرائیل

21 دیدگاه

  1. سلام
    بسیار مستدل حماسی و اثرگذار بود.
    توفیقاتتان افزونتر

  2. عبد الله خدادوست

    سلام و صلوات خداوند متعال بر نویسندگان و رحمت و برکات او بر خوانندگان فهیم شما
    بسیار قلم شیوا و بهنگام دارند
    جراک الله خیرا

  3. بسیار عالی بود

  4. خدا خیرتون بدهد
    التماس دعای وافر

  5. دستت درد نکند

  6. بله زین پس میگوییم:
    شیر
    نمیگوییم:
    گربه

  7. جزاکم الله خیرا

  8. متن خیلی جالبه
    تشکر

  9. خواندم جالب است
    ممنون

  10. طیب الله علی وجودکم و نیاتکم

  11. خیلی استفاده کردیم
    احسنت احسنت
    طیب الله انفسکم

  12. بسیاری از مردم فکر می کنند که حرف هزاران سال تاریخ قوم ایرانی را زده اید

  13. صالحی مهربان

    خیلی عالی بود. من که تاکنون چنین مطلبی نخوانده بودم و نمیدانستم…

  14. سلام
    عرض ارادت این متن جالب بود و کاستی هایی نیز داشت مثل در چنین متن لزوم منابع برای اینکه خواننده بخواهد از هر یک از سه برنامه تحقیق بیشتر کنه بتونه بره دنبال منبعی که شما استفاده کردید …دوم اینکه هرچه موضوع وسیع و کلی باشد جمع و جور کردن ان سختر می شود و برعکس وقتی یک موضوع را می نویسید مسلط به موضوع هستید و ماموریت قلم مشخص است مثلا در متن مذکور اگر به یک موضوع از سه موضوع پرداخته میشد منسبتر می بود …ولی در مجموع ارایه امار و اطاعات بخش جذاب ان بود البته در جایگاهی نیستم که🙏🌹🌹 قضاوت کنم

  15. سلام علیکم بزرگوار.
    مقاله ای خوب و قابل استفاده است. حداقل یکسری معلومات تاریخی در آن وجود دارد.
    نکاتی هم در حد بضاعت عرض می شود:
    1_ خوب است که مقالات و اصلا تمامی نوشتارها با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود.
    2_ مقالات، خصوصا آنهایی که رویکرد دینی، تاریخی دارند بهتر است که به استنادات قرآنی، روایی و حتی کلام اندیشمندان و صاحبان نظر مسلح گردد.
    3_ این مقاله را می توان به دو قسمت تقسیم کرد. قسمت اول که به ظلم و جنایت علیه ایران زمین و اهالی آن پرداخته و در قسمت دوم به موقعیت مورد تحسین این منطقه جغرافیایی و ساکنین آن پرداخته شده است که به نظر می رسد یک حلقه رابطی بین این دو فضای نزدیک به هم، نیاز باشد.
    4_ به تبع بند 3 برای هر قسمت می توات نتیجه خاص خود را گرفت. مضاف بر اینکه هدف از ارائه این مقاله برای بنده واضح نیست.
    5_ شاید بهتر بود درون این مقاله جایی هم برای پردنگ کردن انقلاب اسلامی، فضای قبل و بعد از آن هم درنظر گرفته می شد.

  16. شهریار بحرانی

    سلام. به نظر میرسد در مقطع قسوره باید تصویر شیر بعنوان پروفایل جایگزین تصویر اسب شود. ارادتمند بحرانی.

  17. بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین
    ضمن تشکر از نویسنده محترم
    با توکل به خدا درچندنوبت مطالبی را به بهانه بخش هایی از این متن ارزشمند تقدیم مخاطبان عزیز می نمایم
    …………
    ایران: سرزمین پارس
    آریاییان سرزمین خود را ایریوشَی‌ُنِم یا ایریو دئینگهونام یعنی «مساکن آریائیان» می‌خواندند و بعدها که دارای حکومت و پادشاهی شدند میهنشان را ایریانو خْشَثْرُ یعنی «پادشاهی ایرانیان» خواندند. این نام بعدها اِئران شَتْر و «ایران شَهر» شده که «ایران» کوتاه شده همین نام است. اما «پارس» یا «پرشیا» واژه‌ای بوده که اروپاییان از ۲۵۰۰ سال پیش به کار می‌بردند و این عنوان همچنان روی ایران باقی مانده است.
    Iran کهن‌ترین نام ایران در زبان‌های ایرانی، Iranovaiju در اوستایی و Iranovich در پارسی باستان است؛ و در پارسی میانه Ērān است و به معنای “سرزمین نژاد آریایی” است. واژهٔ آریا که هندوایرانی‌ها برای نامیدن خود به کار می‌بردند به معنای “آزاده/ اصیل/ نجیب” است.
    Persia (نام بین‌المللی پیشین): از لاتین، از طریق یونانی “Persis”، از پارسی باستان “Pārsa”(پارس) پارس نام یکی از اقوام آریایی و به معنی چابک و اسب سوار هم گفته شده‌است. (روزنامه و سایت همشهری آنلاین نام‌های سرزمین ایران) یونانیان افسانه پرداز گویند به معنای “سرزمین Perseus (پرساوش)” است. البته از دید علمی، واژه “پارس” هم ریشه با واژه “پارت” و به معنای “بخش و سرزمین” است.
    ………………….
    از قحطی بزرگ در ایران چه می دانید؟ آیا می دانید مابین سالهای 1917 تا 1919 بیش از 40 درصد جمعیت ایران جان خود را از دست دادند؟
    طی سال های 1917 تا 1919 ایران با وجود اعلام بی طرفی در جنگ جهانی اول، بیشترین آسیب را از این جنگ ویرانگر دید و در حدود نیمی از جمعیت کشور قربانی مطامع کشورهای بزرگ و استعمارگر آن دوران شدند. اسناد این قتل عام قریب به 10 میلیون نفری همچنان در ردیف اسناد طبقه بندی شده و سری انگلستان قرار دارد و این کشور هنوز هم از انتشار آن ها ممانعت می کند.با کشته شدن ولیعهد اتریش در سال 1914 جرقه جنگ جهانی اول زده شد. کشورهای روسیه، فرانسه و بریتانیا تحت عنوان “دول متفق” و کشورهای اتریش و آلمان به عنوان “دول محور” آغاز شد و سپس عثمانی، ایتالیا و ژاپن نیز با پیوستن به این گروه، میدان جنگ را به آسیا و خاورمیانه نیز گسترش دادند.در زمان آغاز جنگ جهانی اول، وضعیت داخلی ایران بسیار متزلزل بود. اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی و سیاسی و مداخله بدون حد و مرز قدرتهای خارجی، ایران را تا آستانه یک دولت ورشکسته پیش برد. هشت روز پس از تاجگذاری احمدشاه قاجار، جنگ جهانی اول آغاز شد و مستوفی الممالک نخست وزیر ایران رسما موضع بی طرفانه ایران را به دول متخاصم اعلام نمود.
    دولت عثمانی نیز با بهانه تراشی در مورد حضور نیروهای روس در آذربایجان، از مرزهای شمال غرب نیروهای خود را وارد کشور کرده و توقف نقض بی طرفی را به خروج روسیه از آذربایجان موکول کرد. قواي روس در شهرهاي آذربايجان، اردبيل، قزوين و انزلي، حضور داشتند و بخشهايي از جنوب كشور از جمله بوشهر و بندر لنگه نيز در اشغال نيروي انگليس بود.
    همچنین واحدهايي از سربازان انگليسي به همراه نیروهای هندي تحت امر خود از بحرين وارد آبادان شدند و اين شهر را اشغال كردند. عمده ‏ترين توجيه ورود اين نيروي نظامي، ضرورت محافظت از تأسيسات استخراج نفت در منطقه خوزستان بود.
    با انقلاب اکتبر 1917 روسیه، نیروهای روس از ایران خارج شدند و انگلیس برنامه ریزی خود برای پر کردن جای این نیروها را با بزرگ نمایی خطر آلمان ها و عثمانی آغاز کرد و بدین ترتیب انگلیسی ها از سال 1917 ایران را تحت اشغال خود درآوردند.
    سرپوش زمان – دکتر ﻣﺤﻤﺪﻗﻠﻲ ﻣﺠﺪ در کتاب «قحطی بزرگ» دلیل مهم قحطی و مرگ و میر ایرانیان طی جنگ جهانی اول را حضور نیروهای انگلیسی در ایران و کمبود غله دانسته است. جلد هفتم از کتاب ده جلدی خاطرات قهرمان میرزا سالور (عین ‌السلطنه) در برگیرنده وقایع سه سال و نیم از سخت‌ترین ایام ایران در روزگار پادشاهی احمدشاه است. این دوره از ۲۷ مهر ۱۲۹۶ ه.ش آغاز می‌شود و تا ۸ فروردین ۱۲۹۹ ادامه می‌یابد.
    محمد قلی مجد در کتاب “قحطی بزرگ” خود می نویسد: بر اثر چنین فاجعه عظیمی بود که جامعه ایرانی به شدت فروپاشید و استعمار بریتانیا توانست به سادگی حکومت دست نشانده خود را در قالب کودتای 1299 بر ایران تحمیل کند. مجد چنین نتیجه میگیرد: «هیچ تردیدی نیست که انگلیسی ها از قحطی و نسل کشی به عنوان وسیله ای برای سلطه بر ایران استفاده میکردند».
    قحطی بزرگ ایران در سالهای 1917 تا 1919 از حمله مغول در قرن سیزدهم میلادی نیز بسیار عظیم تر بوده است.
    گرسنگی فراگیر در تمام نقاط ایران
    مجد در کتاب خود با اشاره به تلگراف ها و مکتابات موجود و همچنین روزنامه های آن روز از فراگیر شدن قحطی در تمام نقاط کشور اینگونه می نویسد: از ژانویه 1918، کارد به استخوان رسید. در گزارش روزنامه رعد در یازدهم ژانویه 1918 چنین آمده است: «به گزارش نظمیه، هفته گذشته 51 نفر بر اثر گرسنگی و سرما در خیابان‌های تهران جان باخته‌اند». در همین مقاله به اقدامات امدادی انجام گرفته برای مقابله با قحطی در تهران اشاره شده است: «تا پایان دسامبر، کمیته مرکزی صدقات اقدامات زیر را برای فقرای شهر به انجام رسانده است: اختصاص باغ اعتماد حضور با اتاق‌های زیاد و با اسباب و اثاثیه مورد نیاز و گرمایش برای اقامت مستمندان، اختصاص باغ مجزایی برای زنان مستمند و کودکان، پناه دادن به یک‌هزار نفر ایجاد یک حمام برای آنها، تأمین البسه مورد نیاز، تأمین جیره روزانه برای چای، آش و برنج، معالجه بیماران، نگهداری از زنان باردار و تأمین شیر نوزادان یتیم، تأسیس یک مریضخانه 30 تختخوابی، ایجاد کارخانه‌ای برای قالیبافی زنان و کودکان که تاکنون 8 دستگاه دار قالیبافی در حال کار در آن مستقر شده است و تعیین معلمی برای تعلیم علوم دینی به کودکان».
    رعد در بیستم ژانویه درباره بیماری و گرسنگی می‌نویسد: «در چند روز گذشته تعدادی بر اثر وبا در بارفروش و دیگر نقاط نزدیک دریای خزر درگذشته‌اند».
    احمدشاه با وجود قحطی فراگیر حاضر به توزیع گندم های انبار شده در میان مردم نبود
    يكي از محتكران عمده غلات، احمدشاه جوان بود كه تن به پيشنهاد خريد منصفانه رئيس‏ الوزراي خود نيز نمي‏داد و مقادير زیادی گندم و جو در انبارها ذخيره كرده بود. شاه قاجار در برابر پيشنهادهاي خريد صدراعظم خود اظهار مي‏داشت « جز به قيمت روز به صورت ديگر حاضر براي فروش نيستم».
    در زمان قحطی نانوایان و خانه داران از جو و سایر غلات به جای گندم استفاده می کردند
    احمد شاه قاجار گندم مورد نیاز مردم برای پخت نان را جز به قیمت روز نمی فروخت.در زمان قحطی، شکل همه عوض شده و مردم دیگر به انسان شباهتی نداشتند. همه با چشمانی گود افتاده چهار دست و پا می خزیدند و علف و ریشه درختان را می خوردند. هر چه از جاندار و بی جان در دسترس بود به غذای مردم تبدیل شده بود. سگ، گربه، کلاغ، موش، خر و …
    داناهو افسر شناخته شده اطلاعات نظامی انگلستان و نماینده سیاسی آن دولت در غرب ایران در سالهای 1918 و 1919 درباره قحطی درغرب ایران اینگونه می نویسد: “اجساد چروکیده زنان و مردان، پشته شده و در معابر عمومی افتاده اند. در میان انگشتان چروکیده آنان همچنان مشتی علف که از کنار جاده کنده اند و یا ریشه هایی که از مزارع در آورده اند به چشم می خورد؛ با این علفها می خواستند رنج ناشی از قحطی و مرگ را تاب بیاورند. در جایی دیگر، پابرهنه ای با چشمان گود افتاده که دیگر شباهت چندانی به انسان نداشت، چهار دست و پا روی جاده جلوی خودرویی که نزدیک می شد می خزید و در حالی که نای حرف زدن نداشت با اشاراتی برای لقمه نانی التماس می کرد.”
    از گزارش‌های مطبوعات آن زمان کاملا روشن است که در تابستان 1917 ایران در آستانه قحطی قرار داشت و برداشت محصولات تنها وقفه‌ای کوتاه در آن ایجاد کرده بود. روزنامه ایران در 18 اوت 1917 چنین گزارش می‌دهد: «بر اثر تلاش‌های دولت، هم‌اکنون مقدار قابل توجهی غله در حال ورود به شهر است و دیروز قیمت جو در هر خروار از 35 تومان به 30 تومان کاهش یافت». اما این تسکینی گذرا بود. ایران در 21 سپتامبر 1917 می‌نویسد: «نبود غله دارد در سراسر ایران قحطی به وجود می‌آورد. تاثیر کمبود غله بویژه در کاشان مشهود است و هیچ ترفندی نمی‌تواند اوضاع را بهتر کند، زیرا حمل غله از قم یا سلطان‌آباد به کاشان ممنوع است و مازاد غله این مناطق به شهرهای شمالی ارسال می‌شود».
    «جان لارنس کالدول» در گزارشی با عنوان «فقر و رنج در ایران» به تاریخ 4 اکتبر 1917 به تشریح قحطی فزاینده پرداخته و می‌نویسد: «کمبود مواد غذایی، بویژه گندم و انواع نان، سراسر ایران بویژه مناطق شمالی و حاشیه‌ای و نیز تهران را چنان در برگرفته که پیش‌ از آغاز زمستان، فقر و رنج وسیعی پدید آمده است. تردیدی نیست که زمستان امسال مرگ و گرسنگی چند برابر خواهد شد… حتی در این موقع از سال، قیمت ارزاق به بالاترین حد خود طی چندین سال گذشته رسیده و کمبود غله و میوه‌جات حقیقتا هشداردهنده است».
    اوضاع اسفبار بهار 1918 در مروسله ای از سوی کالدول توصیف شده است. به رغم فعالیت های وسیع کمیته امداد نجات و تغذیه بیش از هزاران گرسنه، کالدول می گوید:
    هزاران نفر که کمک به آن ها میسر نشد به علت گرسنگی و بیماری به ویژه در تهران، مشهد و همدان جان خود را از دست دادند. اطلاعات موثق حاکی از آن است که فلاکت و گرسنگی چنان مهیب است که صدها نفر از مردم از علف و حیوانات مرده تغذیه کرده اند و حتی گاه از گوشت انسان ها نیز خورده اند…فلاکت گسترده حتی بر شهرهای کوچک و هزاران روستای ایران حاکم بوده است.
    اما دسترسی به این اماکن به سبب فقدان تسهیلات حمل مواد غذایی به این نواحی دور افتاده کوهستانی و متروک تقریبا غیرممکن است. به نظر می رسد ایرانیان اصیل به دیدن مرگ درفجیع ترین شکل آن، یعنی مرگ در اثر گرسنگی، عادت کرده اند. و حتی خارجیان اینجا تا حدودی به سبب مشاهده فلاکت فراگیر در مقابل آن مقاوم شده اند.
    یک شاهد عینی ایرانی در خاطراتش شمار افرادی که در سال نخست قحطی در تهران به علت گرسنگی جان خود را از دست دادند دست کم سی هزار نفر می داند و می گوید اجساد در کوچه ها و خیابانهای پایتخت پراکنده بودند. به علاوه، در مرده شویخانه نیز اجساد روی هم انباشته شده و در گورهای دسته جمعی دفن می شدند. هر جا که قحطی از بین می رفت، وبا و تیفوئید شروع می شد.
    جمعیت ایران در سال 1914
    برای مقامات آمریکایی مقیم ایران در سال های پیش از جنگ جهانی اول، تلاش زیرکانه روس ها و انگلیس ها برای کم تخمین زدن و اندک جلوه دادن جمعیت ایران کاملا ملموس است. دبلیو مورگان شوستر مدیر کل آمریکایی مالیه ایران در خصوص جمعیت ایران در اوایل قرن بیستم چنین می نویسد:
    “درمورد جمعیت ایران به نحو عجیبی آمار نادرست ارائه می دهند: آمار به اصطلاح سرشماری شصت سال پیش ظاهرا پایه ارقام پایینی است که در برخی از کتابها ارائه می شود و خارجیان آن را می پسندند. درست است که پس از آن هیچ سرشماری صورت نگرفته است اما اروپاییانی که با اوضاع آشنا هستند کل جمعیت را بین 13 تا 15 میلیون برآورد می کنند. جمعیت تهران طی چهل سال گذشته از 100 هزار به 350 هزار نفر افزایش یافته است.”
    از برکت نتایج انتخابات تهران در پاییز 1917 نزدیک به 75 هزار رای در تهران و روستاهای اطراف جمع آوری شد. به گزارش روزنامه ایران دوازده نماینده منتخب بیش از 55 هزار رأی بدست آورده بودند. با در نظر گرفتن آنکه مردان 21 سال به بالا حق رأی داشتند و با در نظر گرفتن متوسط جمعیت برای هر خانواده در حدود شش نفر، جمعیت تهران و حومه در سال 1917 به راحتی می توانست 500 هزار نفر باشد که با اظهارات شوستر هماهنگی دارد. به علاوه برآورد شوستر از جمعیت ایران در حدود سال 1900 بالغ بر 13 تا 15 میلیون، با برآورد جمعیت 20 میلیونی در سال 1914 توسط راسل، همخوانی دارد.
    به عنوان مثال کشیش راسل طی گزارشی در خصوص مناسبات ایران و روس به تاریخ 11 مارس 1914 می نویسد: ایران به بزرگی استرالیا، آلمان و فرانسه با جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر است. راسل در گزارش مورخ 14 ژوئن 1914 حجم عظیم آراء در انتخابات مجلس ایران را مورد بررسی قرار می دهد و به “اهمیت مبارزه انقلابی 20 میلیون آریایی در ایران اشاره می کند.”
    در حالی که در سال 1917 جمعیت تهران براساس آراء انتخابات دست کم 400 تا 500 هزار نفر بود، در سال 1924 رابرت دبلیو ایمبری نایب کنسول آمریکا جمعیت تهران را 150 تا 200 هزار نفر برآورد کرد..
    بازیابی جمعیت پس از 40 سال
    پس از این قحطی چهل سال طول کشید تا ایران به جمعیت 1914 خود بازگردد. چارلز سی هارت سفیر آمریکا جمعیت ایران در سال 1930 را 13 میلیون نفر تخمین زده است. در سرشماری سال 1956 بود که جمعیت ایران به بیش از 20 میلیون نفر رسید.
    قحطی در ایران در سالهای 1917 تا 1919 یکی از بزرگترین قحطی های تاریخ بود و بدون تردید بزرگترین فاجعه ای است که ایران به آن مبتلا شد. تنها نکته بسیار روشن در این فاجعه، قربانی شدن ایران “بیطرف” در جنگ جهانی بود. هیچ یک از طرف های متخاصم خواه به صورت نسبی و خواه مطلق، تلفاتی با این وسعت متحمل نشدند. فاجعه ای که منجر به فروپاشی جامعه ایرانی، تثبیت تسلط استعمار بریتانیا بر ایران، تشکیل حکومت های وابسته به بریتانیا و کودتا علیه دولت های منتخب مردمی شد

    ادامه دارد

  18. بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین
    ضمن تشکر از نویسنده محترم
    با توکل به خدا درچندنوبت مطالبی را به بهانه بخش هایی از این متن ارزشمند تقدیم مخاطبان عزیز می نمایم

    حضرت عیسی(علیه‌السلام) در کنار امام زمان(علیه‌السلام)
    وعده خداوند متعال در باره هدایت گری حضرت مسیح : «وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلَّا لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یَکُونُ عَلَیْهِمْ شَهِیداً»[سوره نساء/ 159] و از اهل کتاب‏، کسي نيست مگر آنکه پيش از مرگ خود حتماً به او ايمان مي‏آورد، و روز قيامت [عيسي نيز] بر آنان شاهد خواهد بود.
    «انَّ عِیسیَ یَنْزْلُ قَبْلَ یَوْمِ الْقِیامَه اِلی الدُّنیَا فَلا یَبْقَی اهْلُ مِلَّهٍ یَهُودیٍّ وَ لا غَیْرُهُ اِلَّا آمَنَ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یُصَلِّی خَلْفَ الْمَهْدِیِّ»به طور مسلم، عیسی پیش از قیامت به دنیا فرود خواهد آمد. پیرو هیچ آئینی از یهود و غیر آن در روی زمین نمی‌ماند جز اینکه پیش از وفاتش به او ایمان می‌ آورد. و او در پشت سر مهدی(علیه‌السلام) نماز می‌خواند.[ بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، ج53، ص 51.] عیسی(علیه‌السلام) پس از نزول از آسمان، حقیقت دین خدا را به مسیحیان خواهد شناسانید، صلیب را خواهد شکست و بر مسیحیت دروغین مهر ابطال خواهد زد.
    اقتدا به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه و علیه السلام)
    وقتی امام زمان(علیه السلام) ظهور کند حضرت عیسی(علیه‌السلام) در بیت المقدس به زمین فرو خواهد آمد و پشت سر آن حضرت به نماز می‌ ایستد و این کار حضرت زمینه ساز پذیرش حکومت جهانی امام زمان از جانب مسیحیان می‌گردد.
    رسول خدا صلّی الله علیه و آله وسلم فرمودند: «قسم به آن کس که مرا به حق به نبوت مبعوث کرد اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند آن روز را طولانی می‌کند تا فرزندم مهدی در آن روز قیام کند پس عیسی بن مریم فرود می‌آید و پشت سرش نماز می‌خواند».[«الذی بعثنی بالحق نبیا لو لم یبق من الدنیا إلا یوم واحد لطول اللّه ذلک الیوم حتى یخرج فیه ولدی المهدی، فینزل روح اللّه عیسى ابن مریم فیصلّی خلفه، و تشرق الأرض‏بنوره، و یبلغ سلطانه المشرق و المغرب».همان، ج51، ص71.]
    وزیر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه و علیه السلام)
    با ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) حضرت عیسی مسیح(علیه‌السلام) نیز ظاهر شده و به آن امام ملحق می‌شود و می‌گوید: «اِنَّما بَعِثْتُ وَزیرا، وَلَمْ اُبْعَثْ اَمیرا»؛ «من، وزیر فرستاده شده‌ام، نه امیر و فرمانروا»[ معجم احادیث المهدی، علی کورانی، ج۱، ص۵۲۷؛/و اثباه الهداه، محمد بن حسن حرعاملی، ج3، ص613.]
    عیسی علیه السلام از سوی امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه وعلیه‌السلام) فرماندهی عملیات تهاجمی بر ضد لشکریان دجال را بر عهده می‌گیرد؛ [لشیعه والرجعه، محمد رضا طبسی نجفی، ج۱، ص۱۶۷]
    به همین سبب در روایات، از میان کارگزاران امام مهدی(علیه‌السلام) از حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) به دلیل نقش کلیدی و منحصر به فرد او در تحکیم و گسترش حکومت جهانی امام مهدی(علیه‌السلام) با عنوان «وزیر» یاد شده است. گو این‌که حضرت عیسی مسیح(علیه‌السلام) در دوران ظهور، نقش معاون اولی امام مهدی(علیه‌السلام) را در میان دستیاران و کارگزاران حکومتی امام مهدی(علیه‌السلام) بر عهده دارد. [غایه المرام فی حجه الخصام عن طریق الخاص والعام، هاشم بحرانی، ص۶۹۷.]
    کرسی قضاوت
    نزول حضرت عیسی(علیه‌السلام) برای داوری به حق و اتمام حجت بر پیروان همه ادیان توحیدی، به ویژه یهودیان و مسیحیان جهان است. رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) می‌فرماید: «عیسی بن مریم در میان امت من داور دادگری خواهد بود، کینه و عداوت را از میان مردم برمی‌دارد و آن‌قدر ثروت می‌ریزد که دیگر کسی آن را نمی‌پذیرد. خشم و آزار از هر جنبنده ای گرفته می‌شود و سرتاسر زمین به نرمی نقره می‌شود».[«یکون عیسی بن مریم فی امتی حکما مقسطا، یرفع الشحناء و التباغض و یفیض المان حتی لایقبله احد!. و تنزع حمه کل دابه، و تکون الارض کفاتور الفضه». ینابیع الموده، سلیمان حسینی بلخی قندوزی، ج3، ص88.]
    از بین برنده دجّال
    سرانجام عیسی مسیح از بین برنده دجّال در دوران رجعت خویش خواهد بود بنابر روایات بسیار، زمانی دجّال پا به فلسطین و بیت المقدس می گذارد که مسلمانان به همراه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه و) مهیّای نماز میشوند. در همین هنگام حضرت عیسی(علیه‌السلام) از آسمان نزول می‌کند و پس از اقامه نماز به امامت مهدی (عجل الله تعالی فرجه و علیه‌السلام) درِ مسجد به درخواست حضرت عیسی(علیه‌السلام) گشوده میشود. ناگهان چشم حضرت عیسی(علیه‌السلام) به سپاه هفتاد هزار نفری یهود به رهبری دجّال می افتد. دجّال با دیدن حضرت عیسی(علیه‌السلام) به سان نمک در آب می‌گدازد و حضرت عیسی(علیه‌السلام) خود را به او رسانده و با ضربتی هلاکش می‌سازد. با قتل دجّال لشکر او درهم می‌شکند و سنگ، درخت و خار به سخن آمده، با معرفی کافران زمینه قتل آن ها را به دست مسلمانان فراهم می‌آورند.[ کشف الاسرار و عده الابرار، احمد بن محمد میبدی، ج2، ص 142-143؛/و تفسیر القرآن العظیم، عمادالدین اسماعیل ابن کثیر، ج6، ص 592-595؛/و اشراط الساعه الصغری و الکبری، شیخ عزالدین حسین، ص 70-84.]

    ادامه دارد

  19. بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین
    ضمن تشکر از نویسنده محترم
    با توکل به خدا مطالبی را به بهانه بخش هایی از این متن ارزشمند تقدیم مخاطبان عزیز می نمایم
    ایران مقدس«تنها سرزمینی که اززمان خلقتش تاکنون مشرکان در آن سکونت نداشته ومهد انسان های موحد بوده»
    در قرآن آیاتی وجود دارد که اشاره به قوم ایران و ایرانیان دارد که بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود. پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به هنگام تلاوت قرآن به این آیه رسیدند که خداوند می‌فرماید: «…وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا اَمْثالَکُمْ؛و اگر روی برگردانید (خداوند) جای شما را به مردمی غیر از شما خواهد داد که مانند شما نخواهند بود.» [ سوره محمد آیه۳۸] از آن حضرت پرسیدند: کسانی که اگر ما روی برگردانیم خداوند آن‌ها را به جای ما قرار می‌دهد چه کسانی هستند؟ رسول خدا در حالی که بردوش سلمان فارسی می‌زد فرمود: «این مرد و قوم او هستند.» [محمدی ری‌شهری، محمد، میزان الحکمه، ری‌شهری، ج۹، ص۸۲.]
    ابوهریره می‌گوید: خدمت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نشسته بودیم که سوره جمعه نازل شد. آن را برای ما تلاوت کرد و وقتی به آیه « وَ آخَرينَ مِنْهُمْ لَمّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَکيمُ»[ سوره جمعه آیه۳.] رسید، مردی پرسید یا رسول الله آن گروه چه کسانی‌اند؟ آن حضرت ضمن اشاره به سلمان فرمودند: «قسم به جان کسی که جانم در دست او است «لو کان الایمان معلقاً بالثریا لتناوله رجل من العجم و اسعدهم به الفارس؛ اگر ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان قرار گیرد افرادی از عجم آن را به دست می‌آورند و سعادتمند‌ترین آن‌ها مردم فارس (ایران) هستند.» [سیوطی، عبدالرحمن بن ابی‌بکر، الدرالمنثور، ج۷، ص۵۰۶.]
    آیه 89 انعام می‌فرماید: أُولئِکَ الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النُّبُوَّةَ فَإِنْ يَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْمًا لَيْسُوا بِها بِکافِرينَ «اگر این قوم نسبت به آن (هدایت الهی) کفر ورزند (مهم نیست) زیرا کسانی را نگاهبان آن ساختیم که نسبت به آن کافر نیستند.» [سوره انعام ، آیه۸۹.] شخصی از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) پرسید: ‌ای رسول خدا منظور از آن گروه نگهبان دین در این آیه چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: سوگند به خدا، این گروه نگهبان، سلمان و قوم او هستند.» [نوری طبرسی، حسین، نفس الرحمن، ص۴۸.۷.]
    رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند «ایرانیان خویشاوندان ما اهل بیت‌اند…» [متقی هندی، علاءالدین، کنز الاعمال ، ‌ ج۲، ص۳۰۳.]
    رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرمایند: «اعظم الناس نصیباً فی الاسلام اهل الفارس؛ در بین مردم، مردم فارس بیشترین سهم را از اسلام دارند.» [ متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ‌ ج۱۲، ص۹۰. ]
    رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: «اسعد العجم بالاسلام اهل الفارس؛ خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام مردم ایرانند.» [ متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ‌ ج۱۲، ص۹۰. ]
    رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)فرمودند «اول کسانی که در روز قیامت برایشان شفاعت می‌کنم از میان امتم، اهل بیتم هستند سپس نزدیک‌ترین نزدیکانم از قریش…سپس از عجم‌ها» [ متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ‌ ج۲، ص۹۴.]
    وعده های خداوند حکیم عزیز که حتمی ومحقق شدنی است را از لسان قرآن بارها خوانده وشنیده ایم،خدا اراده کرده ازمیان مومنین آنهایی که به عهد خود باخدا وفا کنند قوم برگزیده ی او شوند« إِنَّ اللّهَ يَحْکُمُ ما يُريدُ. مائدة 1»واین انسان های مومن موحد را درموقعیتی اززمین ساکن شان کرده که رسول خدا صل الله علیه واله وسلم از آنها بانام ابناء فارس یادکرده و این قوم هست که عاشقانه برای خدا تربیت می شوند و رشد داده می شوند تا برهمه اقوام وادیان غلبه داده شوند تابرای ظهورامام ومولای ازجانب خدا قیام کنند و برای احقاق حق رسول خدا واهل بیت عصمت وطهارت صلوات الله علیهم او را نصرت کنند.
    این قوم حزب الله هستند که با تولای مثبت شان درقبال ولایت الله وولایت رسول الله وولایت مومنین به رسول الله حبیب خدا هستند
    مائدة54 – يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَليمٌ
    مائدة55 – إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ
    مائدة56 – وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
    الصّادق (علیه السلام)- عَن رجل عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ هَذِهِ الْآیَهًِْ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ قَالَ الْمَوَالِی.

    امام صادق (علیه السلام)- شخصی از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده، که از او درباره‌ی این آیه: فَسَوْفَ یَأْتِی الله بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرین پرسیدم. فرمود: یعنی «موالی» (یاران و حامیان).تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۹۲ بحارالأنوار، ج۶۴، ص۱۸۰/ العیاشی، ج۱، ص۳۲۷/ البرهان
    الباقر (علیه السلام)- أَنَّهُ نَزَلَتْ فِی عَلِیٍّ (علیه السلام) یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ …امام باقر (علیه السلام)- این آیه در مورد علی (علیه السلام) نازل‌شده است. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ …تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۹۶ بحارالأنوار، ج۳۲، ص۲۸۳/ العمدهًْ، ص۲۸۸/ فرات الکوفی، ص۱۲۳/ المناقب، ج۳، ص۱۴۸/ نهج الحق، ص۱۸۶/ البرهان
    العسکری (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌مُحَمَّدٍ‌الْحَسَنِ‌بْنِ عَلِیٍّ الْعَسْکَرِیِّ عَنْ أَبِیهِ (علیه السلام) وَ ذَکَرَ أَنَّهُ (علیه السلام) زَارَ بِهَا فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ فَإِذَا أَرَدْتَ ذَلِکَ فَقِفْ عَلَی بَابِ الْقُبَّهًِْ ٌوَ قُل … السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَالمُؤمِنِینَ (علیه السلام) … أَشْهَدُ أَنَّکَ الْمَخْصُوصُ بِمِدْحَهًِْ اللَّهِ الْمُخْلِصُ لِطَاعَهًِْ اللَّهِ لَمْ تَبْغِ بِالْهُدَی بَدَلًا وَ لَمْ تُشْرِکْ بِعِبَادَهًِْ رَبِّکَ أَحَداً وَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَی اسْتَجَابَ لِنَبِیِّهِ (صلی الله علیه و آله) فِیکَ دَعْوَتَهُ ثُمَّ أَمَرَهُ بِإِظْهَارِ مَا أَوْلَاکَ لِأُمَّتِهِ … وَ لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی فِیکَ مِنْ قَبْلُ وَ هُمْ کَارِهُونَ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلِیمٌ.امام عسکری (علیه السلام)- از امام عسکری (علیه السلام) [روایت شده] از پدرش [نقل کرد] و بیان فرمود که امام هادی (علیه السلام) با این زیارت در روز غدیر زیارت کرد: پس هنگامی که خواستی زیارت کنی، بر در گنبد بایست و بگو:… سلام بر تو ای امیرمؤمنان (علیه السلام)… گواهی می‌دهم که تو به مدح خداوند اختصاص یافته‌ای و در اطاعت خدا اخلاص داری و برای هدایت جایگزینی نخواستی و هیچ کس را در عبادت پروردگارت شریک نکردی و [گواهی می‌دهم] که خدای تعالی دعای پیامبرش (صلی الله علیه و آله) را در مورد تو مستجاب کرد. سپس به او دستور داد برتری و ولایت تو را برای امّتش آشکار کند … خداوند پیش از این، درحالی‌که منافقان کراهت داشتند در مورد تو نازل فرمود: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی الله بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ الله وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ الله یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ الله واسِعٌ عَلِیمٌ.تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۹۶ بحارالأنوار، ج۹۷، ص۳۶۳

    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  20. سلاما سلاما
    به عزیزمان، تراب پیشنهاد می کنم محبت کنند این مطالب مستند و سودمندشان را یک مقاله کنند تا مستقل در سایت صراط عشق درج گردد، همگان از تحقیق نیکوی ایشان بهره مند گردند! مجددا از مطالب خوب و اثر گزارشان تشکر وافر میکنم! خداوند شافی شان باشد ان شاء الله…

  21. عالی بود ، استفاده کردیم . آفرین بر همت والای شما . زحماتتان قابل تقدیر است .
    امیدوارم با سلامتی کامل شما ، انشاءالله شاهد ادامه این نهضت تحقیقاتی : علمی ، تاریخی ، دینی و…. باشیم . اجرکم عندالله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.