سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اگر سپاه در یمن بود، حوثی‌ها امروز در ریاض بودند/ آمریکا مقابل ایران توان بازدارندگی هم ندارد چه رسد به اراده جنگ

اگر سپاه در یمن بود، حوثی‌ها امروز در ریاض بودند/ آمریکا مقابل ایران توان بازدارندگی هم ندارد چه رسد به اراده جنگ

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه شب گذشته مهمان وحید یامین پور در برنامه تلویزیونی «میدان انقلاب» بود.

فدوی در این برنامه گفت: در قرآن یک موضوع ثابت است و آنهم این است که حق پایدار است و باطل رفتنی است. ظلم و بدی همیشه باطل است. رژیم صهیونیستی در گفتار و عمل بر مبنای روال ناحق پایه گذاری شده است پس حتما از بین رفتنی است.

وی افزود: در دو سه روز گذشته اتفاقی افتاد که در طول حدود 70 سال تشکیل غاصبانه رژیم صهیونیستی بی سابقه بود. آنها اینبار بعد از انتخابات نتوانستند دولت تشکیل بدهند. این نشانه است. رهبری تاکید کردند که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و این نشانه ها تایید می کند که قدرت این رژیم رو به افول است. همه این اتفاقات با وقوع انقلاب اسلامی رخ داده است. اگر انقلاب اسلامی نبود وضعیت منطقه هم اینطور نبود. آمریکا یک جبهه باطل برای منطقه ما طراحی کرده بود که نقطه عطفش رژیم صهیونیستی بود. انقلاب اسلامی روال حقی بود که باطل را کنار زد و ضعیف کرد.

جانشین فرمانده سپاه گفت: برنامه ریزی اسرائیل و شعارش از نیل تا فرات بود. آنها برای این شعار برنامه داشتند اما نتوانستند چون حقی مثل انقلاب اسلامی مقابلشان ایستاد. توسعه طلبی رژیم صهیونیستی قطعا تمام شدنی نبود. اگر انقلاب اسلامی نبود حتما فلسطین از بین رفته بود. اوضاع الان متفاوت است. غزه باریکه ای کوچک و در محاصره است. در ماه های گذشته جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقامت غزه کمتر از 2 روز طول کشید. امروز حماس و مقاومت فلسطین با اسرائیل هماوردی می‌کنند، با رژیمی که همه مستکبران عالم برای تجهیزش تلاش می کنند.

فدوی ادامه داد: می‌گویند غزه محاصره 100 درصد است اما از طرفی معتقدند موشک‌های مقاومت را ما داده‌ایم. این تناقض ها درست نیست. چطور در جایی که دارو نمی تواند وارد شود موشک 10 متری اجازه ورود دارد؟ نفس انقلاب اسلامی به آزاده های جهان خورده است. این نفس آنها را توانمند کرده است اما اینطور هم نیست که ما کمک نکنیم؛ ما رسما کمک می‌کنیم و سیاست رسمی ماست. رهبر انقلاب به عنوان فرمانده ما این سیاست را تبیین کرده‌اند. ما الزام شرعی داریم که مظلومِ مسلمان را کمک کنیم اما تولید موشک توانمندی خود فلسطینی‌هاست. در کرانه باختری هم عملکرد ما مثل غزه است. خود آنها باید پای کار بیایند. غزه‌ای ها پای کار هستند و با سرعت زیاد پیشرفت می‌کنند. نابودی اسرائیل قرار است حداکثر در 25 سال آینده باشد اما دلیلی ندارد که زودتر این اتفاق نیفتد.

این فرمانده سپاه تصریح کرد: تکلیف دینی ما این است که آمادگیمان را برای برخورد با دشمنان بالا ببریم. سپاه پاسداران دائما به توانمندی‌هایش اضافه می‌کند. در یمن همه قدرت ها درحال جنگ با مردم هستند. یمنی ها فقط کلاشنیکف داشتند اما در زمانی کوتاه توانمندی‌هایی را بروز دادند که با گذشته قابل مقایسه نیست. هوش یمنی ها بسیار بالاست و پر تلاشند به همین دلیل است که توانسته اند به چنین استعدادهایی دست پیدا کنند. ما در یمن نیستیم و حضور نداریم اما اگر بودیم حوثی ها امروز در ریاض بودند. خودشان توانسته اند به این پیشرفت ها برسند. اگر می توانستیم به یمن برویم که اوضاع و جبهه جنگ اینگونه نبود ولی یمن کاملا در محاصره است. اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا گفته بود که همه می‌خواستیم دولت اسد در سوریه ساقط شود اما نتوانستیم چون ایران نخواست. بازهم طبق قاعده قرآن ما کمک می‌کنیم ولی همه چیز به دست خود مقاومت منطقه رقم خورده است.

فدوی گفت: پایه و اساس نهضت اسلامی این بود که حق و باطل نمی‌تواند کنار هم باشد. امروز صعود و سقوط حق و باطل را تماشا کنید. امروز مردم یهودی ساکن رژیم صهیونیستی می‌بینند که خیلی از منافعشان در خطر است و ارض موعود برایشان فایده ای نداشته بلکه پر خطر و پر هزینه است. بزودی شاهد مهاجرت یهودیان اسرائیل به آمریکا ، اروپا و حتی آفریقا خواهیم بود و دولت هم دیگر نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آخرین وزیر دفاع آمریکا در دولت اوباما گفت «ما و متحدان منطقه و فرامنطقه دنبال این هستیم توانی ایجاد کنیم که مقابل ایران بازدارنده باشد»؛ این یعنی آنها از موضع تهاجم وارد موضع دفاع شده‌اند. آمریکا به جنگ فکر نمی‌کند چون ضرر و زیان آن را می‌داند.

فدوی گفت: در زمستان سال 65 وضعیت صادرات نفت ما زیر 100هزار بشکه رسید. در آن شرایط که جنگ نفتکش ها علیه ما شروع شده بود ما هم وارد دریا شدیم. ما با شناور معمولی و راکت 107 میلی متر زمینی وارد دریا شدیم اما امروز پیشرفت های ما قابل قیاس با دنیا نیست و در بسیاری موارد سرآمد دنیاییم. امروز نیروی دریایی سپاه سریع ترین نیروی دریایی دنیاست. چیزی که دشمن از قدرت ما می‌داند بسیار کمتر از چیزی است که در حقیقت به آن دست پیدا کرده‌ایم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی

مستند در لباس سربازی ،دفاع مقدس

کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک

خبر عجیب رییس سازمان سنجش، ابزارهای جاسوسی برای کنکور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.