سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ایرانیان دوست‌دار افغانستانی‌ها، ولو شیاطین انسی و جنی بدشان بیاید

ایرانیان دوست‌دار افغانستانی‌ها، ولو شیاطین انسی و جنی بدشان بیاید

عراقچی و اظهارات غیر مسئولانه
بسم الله الرحمن الرحیم
بحث مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران ، دارای ابعاد مختلف است. گاهی مسائل امنیتی است، وگاهی مسائل معیشتی و اسکان مدنظر است، و گاهامسائل آموزشی و فرهنگی و… .اما قبل از هر چیز ما باید بپذیریم که اصولا مهاجرت، به خودی خود، برای مهاجرین مشکلات و آسیب‌های فراوانی به همراه دارد. به تعبیر یکی از شعرای وطن؛ مهاجر مثل پرنده نیست که از منطقه‌ای به منطقه‌ای هجرت کرده و بعد مراجعت کند، مهاجر مثل برگ درخت است که می‌افتد و وقتی افتاد زیر پا لگدکوب می‌شود. طبیعت مهاجرت در دنیا همین است. در هیچ کجای دنیا مهاجر از مهاجرت احساس خوبی و خوشی ندارد.
به عبارت دیگر هیج جا خانه خود انسان نمی شود گرچند آن خانه ی خودی ویران باشد.

اما مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران مورد لطف و محبت بزرگان و اکثر مردم شریف ایران قرار گرفته است
امام خمینی(ره)، اهتمام ویژه‌ای نسبت به مهاجرین افغانستانی داشت. امام، طی سخنانی در جمع بازاری‌های تهران در سال 1361، مهاجران افغانستانی را مهمان ایرانی‌ها خواند و فرمود: «ما مسلمانیم، آن‌ها هم مسلمانند، ما باید از آن‌ها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آن‌ها و …»
ایشان در جایی دیگر می‌فرمایند: افغانستان کشوری است که در همسایگی ما واقع است و مسلمان است. ما با ملّت افغانستان روابط دوستانه داریم، آنان برادران ما هستند.
مقام معظم رهبری(مده ظله العالی ) دستور داده‌اند که مهاجرین افغانستانی باید تکریم شوند:” آقا نه تنها می گویندحرمت مهاجرین افغانستانی را رعایت کنید بلکه خواستار تکریم آنها هستند”. این اتفاق مهمی در تاریخ حضور مهاجرین افغانستانی در ایران است.

ایشان دستور داده‌اند که همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارد باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند، این یک تصمیم بزرگ و تاریخی است.
در جای دیگر می فرماید: تهران خانه برادران افغانستانی است و…
پس مهاجرین محترم با دعوت واجازه حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی وارد ایران شده است
وبالطف ومحبت مقام معظم (مده ظله العالی) در این کشور امام زمان(عج) تابرکشت آبرو مندانه به کشور عزیزمان افغانستان زندگی خواهند کرد.
ملت شریف ایران ومهاجرین عزیز نگران اظهارات غیر مسئولانه و ناسنجیده جناب آقای عراقچی نباشند.
یک سوال ساده از جناب آقای عراقچی بزرگوار.
شما در اظهارات تان فرمودید :
سالانه افغانها ۵پنج میلیارد دلار از ایران خارج میکنند …
۵ پنج میلیارد تقسیم بر ۳سه میلیون افغانستانن یه چیزی حدود ۱۶۶۶ دلار برای هر فرد افغانستانی …
و برای هر خانواده ۵ پنج نفری افغانستانی حدود ۸۳۳۰ دلار در سال می شود
با محاسبات به تومان
یه چیزی حدود ۱۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آیا چنین درآمدی را خود ایرانیهای محترم که هم دستشان به تمام شغلها آزاداست و مثل افغانستانی مقیم ایران محدود به شغلهای طاقت فرسا و کم درآمد نیستند و هم دارای یارانه هستند چنین درآمدی دارند.؟
به هرصورت از حضرت عالی که به عنوان یک دیپلمات فرهیخته و آگاه به مسائل فرهنگی ،اجتماعی ،تاریخی وسیاسی چنین اظهاراتی بعید است .
به روح پاک شهدا و امام شهدا درود می فرستیم و پیروزی انقلاب اسلامی را در برابر استکبار جهانی از خداوند متعال خواهانیم.
درپایان:
«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»
جادارد از نهاد های فرهنگی ،اجتماعی ، سیاسی و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران به خاطر دفاع از مهاجرین عزیز وخسته از هجرت به خاطر اظهارات جناب آقای عراقچی تشکر کنیم .
تاریخ ۱۳۹۸/۲/۲۰

 

فعالیت‌های برون مرزی

سلام علیکم
جناب حاج آقای اسماعیلی عزیز
احتراما محضر مبارک شما عرض کنم
که بنده عینی عبارات راحتی موضوع واکنش حضرت امام راحل رحمه الله علیه در زمان دفاع مقدس در رابطه با دادن موشک های اسکات شوروی به صدام ودستورثبت دانش آموزان مهاجرغیرمجازتوسط مفام معطم رهبری و اینکه مهاجرین مسلمان افغانستان به اصول و اهداف متعالی انقلاب اسلامی ،نظام مقدس جمهوری اسلامی ومقام معظم ،معزز،شجاع وفرزانه انقلاب اسلامی
شناخت واطمنان کامل داشته و دارند لذا همچنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد واین موضوع راهم گفتم که جمهوری اسلامی ایران به جهت دفاع از ارزشهای اسلامی ،دفاع ازمظلومین جهان بویژه از فلسطینیان و مبارزه جدی باقدرت های استکباری بویژه آمریکا جنایتکار و اسرائیل غاصب در طول این چهار دهه مورد شدیدتر ین فشار غیر انسانی قدرت های ظالم جهان قرار گرفته است و یک سرسوزن ازاهدافش عقب نشی نکرده و نخواهدکرد با شبکه رادیویی بی سی به زبان فارسی و پشتو کفتم
وازببانبه عالی انجمن دوستی من به نوبه خودم تشکرمیکنم
التماس دعا

 

 

ما و افغانستانی‌ها؛ پاسخی به ادعاهای «عراقچی» درباره مهاجران

«سید حسام رضوی»کارشناس مسائل سیاسی:
بی‌شک بر آقای عراقچی پوشیده نیست که حضور سه میلیونی مهاجران افغانستانی خود به خود نمی‌تواند منجر به اشغال دو میلیون شغل شود کما اینکه کودکان، نوجوانان، زنان و دختران افغانستانی مهاجر در ایران به تبع اشغال کننده فرصت شغلی نیستند.
از سوی دیگر نگاه کوتاه و اجمالی به آمار مرکز آمار ایران در طول حداقل سه سال گذشته نشان داده استان‌هایی که بیشترین حجم مهاجر افغانستانی را در خود جای داده‌اند با کمترین میزان بیکاری روبرو هستند و بالعکس در استانهای ممنوعه برای حضور این عزیزان با درصد بالای بیکاری روبرو هستیم.
همین چند وقت پیش بود که محمدرضا کلائی شهردار مشهد مقدس اعلام‌ کرد که افغانستانی ها چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان درمشهد سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حال این موضوع را تعمیم‌دهید به سایر استان‌های میزبان مهاجران افغانستانی که بی شک حجم گسترده‌ای را در برمی‌گیرد.
اکنون آقای عراقچی به عنوان یک دیپلمات باسابقه باز همان سخنان عوامانه و رادیکال برخی ناسیونالیست‌های افراطی را آن هم در برابر دستور صرح مقام معظم رهبری تکرار می‌کنند.
آقای عراقچی و‌ دوستان‌شان در وزارت امور خارجه شاگردان خوب و قابلی در درس دیپلماسی بوده‌اند و امروز آنچه از متون غربی در سال‌های تحصیل خوانده‌اند را اجرا می‌کنند؛ آری همین نگاه غلط به ایشان می‌گوید تو هم مثل ترکیه عمل کن و همانگونه که او از اهرم‌فشار مهاجران علیه اروپا استفاده کرد تو‌ هم این کار را انجام بده و اینگونه رفقای برجامی‌ات را تهدید کن.

 

مصطفی امینی‌خواه

آقای عراقچی گفته اند اگر شرایط سخت تر شود ، باید از برادران و خواهران افغانستانی بخواهیم کشور را ترک کنند.

آقای عراقچی! پیشنهاد ساده تر و قطعا اثرگذارتری دارم!
اگر شرایط سخت تر شد، دو تابعیتی‌ های نفوذ کرده در دستگاه اجرایی و قانون گذاری کشور را ترک کنند!
علی برکت الله…

 

 

رهبرانقلاب: امروز اگر کسی بخواهد وحدت ایران و افغانستان را بشکند، او را دست شیطان به حساب خواهیم آورد

بلندگوهایی سعی داشتند و دارند که روزبه‌روز بین این دو ملت [ایران و افغانستان] جدایی بیندازند؛ اما ما در سخت‌ترین شرایط نیز، هیچ مصلحتی را بر مصلحت دفاع از افغانستان غلبه ندادیم.

همه‌ی شما میدانید که تهران زیر موشک بود و هر شبانه‌روز، ده تا پانزده موشک – بلکه بیشتر – وارد تهران میشد و منفجر میگردید و دهها انسان را از بین می‌برد و خانه‌هایی را خراب میکرد. آن روز، علاج کار این بود که به یک طرف لبخند بزنیم؛ ولی در جهت رضای الهی نزدیم و آن شرایط سخت را تحمل کردیم.

قبل و بعد از آن نیز در طول جنگ تحمیلی هشت‌ساله، بخش عمده از زحماتی که متحمل شدیم، به‌خاطر موضع قاطع و صریحی بود که در امر افغانستان داشتیم. آن موضع، امروز هم وجود دارد و هیچ فرقی نکرده.
امروز هم ما در کنار ملت و جهاد و وحدت افغانستان و نیز حکومت اسلامی آینده‌اش قرار داریم.
اگر کسی بخواهد این وحدت را بشکند و در داخل ایجاد فتنه کند، با او احساس برادری نخواهیم کرد و او را دست شیطان به حساب خواهیم آورد.

۶۸/۷/۱۱

 

 

پاسخ تند امام جمعه کنگاور به اظهارات عراقچی پیرامون اخراج افغانیها:

مشکل از افغانی ها نیست مشکل از امثال تاجران پسته و بنزین و آقازاده هاست

 

 

ضرغامی خواستار عذرخواهی عراقچی از افغانستانی‌ها شد

عزت الله ضرغامی در واکنش به سخنان عجیب عراقچی درخصوص اخراجی مهاجران افغان در توئیتر خود نوشت:

 

 

 

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

ما با یک پیچ تاریخی مهم مواجهیم؟؟

ويدئو/ زبیگنیِف برژینسکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.