سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رسوب زدایی کتری و سماور با 9 روش که واقعا موثر هستند!

رسوب زدایی کتری و سماور با 9 روش که واقعا موثر هستند!

روش های راحت و سریع برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری و سماور را یاد بگیرید زیرا از آن جایی که سماور و کتری از جمله وسایل پر استفاده هر خانواده است باعث می شود رسوبات آهنگی ضخیم درون آن ها ایجاد شود. این رسوبات آهکی درون کتری نه تنها ظاهر کتری را زشت می کند بلکه باعث بدرنگ و بد بو شدن آب جوش نیز می شود، پس بهترین کار آموختن روش های رفع رسوب کتری و سماور است. با رسوب زدایی کتری و سماور چای نیز خوشرنگ و خوش طعم خواهد شد.

 

رسوب زدایی کتری و سماور

بنابراین برای رسوب زدایی کتری و سماور شما باید این 9 روش شگفت انگیز را امتحان کنید تا سماور و کتری‌تان عین روز اولش شود.

 

داغ کردن کتری و سماور برای رفع رسوب

برای این که کارتان را آسان کنید می توانید کتری یا سماور را داغ کنید، سپس درون آن آب یخ بریزید تا با شوک شدن رسوبات، جرم ها از جدار یا دیواره های کتری یا سماور جدا شوند. اما مواظب باشید کتری یا سماور را بیش از حد داغ نکنید زیرا باعث از بین رفتن لحیم آن می شود.

 

نوشابه

روش دوم و موثرترین روش رسوب زدایی کتری و سماور، استفاده از نوشابه است. کتری یا سماور را از نوشابه پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا نوشابه درون کتری بجوشد. حالا کتری یا سماور را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا محلول درون آن خنک شود. بعد از حدود یک ساعت کتری را شسته و آبکشی کنید. خواهید دید که هیچ جرمی درون کتری باقی نمانده است.

 

سرکه

درست مانند نوشابه، مقداری سرکه را درون کتری یا سماور بریزید و 10 دقیقه بجوشانید. سپس سرکه را خالی کنید و سماور یا کتری را دوباره از آب پر کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید، چندین بار این مرحله را تکرار کنید تا بوی بد و نامطبوع سرکه از بین برود و جرم ها نیز به طور کامل پاک شوند.

 

جوش شیرین

همانطور که می دانید جوش شیرین ماده ای پرکاربرد است. به همین دلیل اسم جوش شیری را در این مقاله نیز خوانده اید. شما با ریختن مقداری جوش شیرین حل شده در آب و جوشاندن آب باعث از بین رفتن رسوبات درون آن می شوید. دقت کنید مقدار جوش شیرین باید نصف آب باشد.

 

آبلیمو

ساده ترین روش رسوب زدایی کتری و سماور استفاده از آبلیمو است. چند عدد لیموترش را از وسط نصف کنید و درون سماور بریزید یا آب آن‌ها را بگیرید و درون سماور و کتری بریزید، سپس زیر آن را روش نکنید و 10 دقیقه حرارت دهید تا رسوب تجمع کرده درون کتری درون آبلیمو حل شده و کتری یا سماور تمیز شود.

 

فریزر سماور و کتری

برای رسوب زدایی کتری کوچک، درون آن آب بریزید و آن را نصف روز درون فریزر قرار دهید. سپس کتری را شسته و دوباره آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. با این کار می توانید رسوبات کتری و سماور را به طور کامل از بین ببرید.

 

سیب زمینی رنده شده برای رفع رسوب کتری و سماور

اگر هیچ کدام از مواد بالا را در دسترس ندارید، می توانید از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید. 3 عدد سیب زمینی رنده شده را درون کتری بریزید و بگذارید به مدت نیم ساعت درون آب بجوشد، سپس یک تکه زاج سفید پودر شده را نیز درون کتری بریزید و نیم ساعت دیگر صبر کنید. در آخر آب کتری را خالی کنید و چند بار دیگر مقداری آب درون کتری یا سماور بجوشانید و خالی کنید تا به طور کامل از تمیزی آن مطمئن شوید.

 

رسوب زدایی کتری و سماور با فلس صدف

اگر کتری رسوب زیادی به خود گرفته است، مقداری فلس صدف یا همان گوش ماهی درون آن بریزید تا آهک درون آب را به خود جذب کند.

 

حلال های آهک

برای رسوب زدایی کتری و سماور، حلال های آهک بهترین گزینه هستند زیرا باعث حل شدن رسوبات می شود. پس مقداری حلال آهنگ درون کتری بریزید و صبر کنید تا رسوبات درون آن حل شود. در آخر کتری را شسته و آبکشی کنید.

 

رسوب زدایی از کتری و سماور نو

هیچ وقت از شوینده های شیمیایی برای رفع رسوبات استفاده کنید.

هر روز کتری و سماور را با یک دستمال مرطوب تمیز و با یک حوله نرم خشک کنید.

درون کتری و سماور گوش ماهی یا فلس صدف بیاندازید تا آهک موجود در آب را جذب کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تمیز کردن رسوب کتری و سماور در یک چشم بهم زدن

| ترفندهای سریع رسوب زادیی کتری

سیب زمینی و پیاز رو اینطور درست کن | از گوشت خوشمزه تر است

غذای خوشمزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.