سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / وقتی آمریکا از عملیات تروریستی کرمان و مسکو مطلع است

وقتی آمریکا از عملیات تروریستی کرمان و مسکو مطلع است

ساکنان پایتخت روسیه روز سوم فروردین شاهد بزرگترین عملیات ترویستی قرن در مسکو بودند.

پایتخت روسیه روز ۳ فروردین ۱۴۰۳ (۲۲ مارس ۲۰۲۴) شاهد ششمین عملیات ترویستی در قرن بیست و یکم بود.

پنج واقعه تروریستی پیشین مسکو در سال‌های ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۰ کشته)، سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۵ کشته)، سال ۲۰۰۴ میلادی (۴۱ کشته)، سال ۲۰۱۰ میلادی (۴۰ کشته) و سال ۲۰۱۱  میلادی (۳۷ کشته) به وقوع پیوسته است. حمله اخیر مرگبارترین حمله تروریستی پایتخت روسیه در قرن حاضر بود.

داعش خراسان علی‌الظاهر مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است. اما در این میان نکته قابل تاملی وجود دارد.

وقتی آمریکا از عملیات تروریستی کرمان و مسکو مطلع است!

نیویورک تایمز مدعی است که آمریکا در ماه مارس (اسفند) اطلاعاتی را به دست آورد که نشان می‌داد داعش خراسان (ISIS-K) قصد حمله به مسکو را داشته  و آن را به اطلاع کرملین رسانده‌ است.

در ادامه این ادعا آمده است که مقامات آمریکا به طور “خصوصی” به مقامات روسی در این مورد اطلاعاتی ارائه کرده‌اند.

مشابه همین پازل در جریان حمله تروریستی داعش خراسان (ISIS-K) به گلزار شهدای کرمان در روز  ۱۳ دی  ۱۴۰۲ نیز چیده شد.

وال استریت ژورنال مدعی شد که آمریکا از برنامه ریزی حمله تروریستی خبر داشته و آن را به اطلاع پاستور رسانده است.

در این ادعا نیز آمده بود که دولت آمریکا هشداری “خصوصی” به ایران درباره تهدید تروریستی در داخل مرزهای ایران فرستاده بود! ادعایی که البته مغایر با اظهار بی اطلاعی اولیه دولت آمریکا بود.

سوال اینجاست: آمریکا چگونه از عملیات داعش در ایران و روسیه مطلع است؟

پشت نقاب داعش چه کسانی هستند؟

این گزاره احتمالاً به گوش همه رسیده که ترامپ در سخنرانی علنی، دولت آمریکا (کلینتون و اوباما) را بنیانگذار داعش معرفی کرد. اما علاوه بر این، فکت‌های دیگری نیز پیرامون راهبری داعش از سوی محور آمریکا-اسرائیل در میان است.

ماجرای معروفی از حضور عوامل موساد در تاروپود داعش وجود دارد. ماجرا به «ابوحفص» امام جمعه مسجدی در شهر بنغازی لیبی برمی‌گردد.

بنغازی در محدوده حکمرانی دولت موسوم به شرق لیبی قرار دارد. ابوحفص پس از سقوط حکومت قذافی و تشکیل داعش، از فرماندهان ارشد این گروه در لیبی بود.

اما سال ۲۰۱۷ فاش شد «ابوحفص» در واقع یک اسرائیلی به نام «افرائیم بنیامین» و از عوامل موساد است که در رده‌های فوقانی داعش حضور دارد. فردی با گویش روان عربی که لیبیایی‌ها از او به عنوان شیخ موساد یاد می‌کنند.

ذکر این نکته ضروری است که انبار تسلیحات ارتش لیبی پس از سقوط حکومت قذافی تبدیل به منبع تسلیحاتی ارتش مسلحین علیه دولت سوریه شد.

داعش در سیاست اعلامی، خود را به صورت همزمان ضد محور ایران و محور آمریکا معرفی می‌کند ولی در سیاست اعمالی، صرفاً ضدیت با محور متحد ایران در امور غرب آسیا مشاهده شده است.

چگونه است که هر بار منازعه میان این دو محور بالا می‌گیرد، سر و کله داعش به نفع محور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه پیدا می‌شود؟

داعش در سوریه پیش از عملیات طوفان الاقصی، در یک سکون طولانی‌مدت بود. اما پس از آغاز درگیری رژیم صهیونیستی و محور مقاومت در منطقه بر سر موضوع غزه، داعش نیز سر از خاکستر برداشت!

داعش برای توجیه کشتار مسلمانان و عدم جنگ با رژیم صهیونیستی مدعی است که با تاسی از حکمرانی خلیفه اول اهل سنت، ابتدا با دشمن نزدیک (داخل امت اسلامی) می‌جنگد و سپس به جنگ دشمن دور (دشمنان بیرونی امت اسلامی) خواهد رفت.

در همین چارچوب بود که شاخه داعش در صحرای سینا (منطقه هم مرز با نوار غزه و فلسطین اشغالی) سال ۲۰۱۸ علیه حماس اعلام جنگ کرد!

اما روسیه که داخل امت اسلامی نیست. چگونه است که داعش برای عملیات تا روسیه می‌رود، ولی در مقابل رژیم صهیونیستی در سکوت کامل است!

آیا  عملیات داعش در مسکو با وتوی قطعنامه روز سوم فروردین آمریکا علیه حماس توسط روسیه مرتبط است؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

رشد 12دلاری طلای جهانی

جنگ روسیه و اوکراین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.