سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جدیدترین هدف مقاومت عراق فرودگاه بن گوریون در قلب تل‌آویو

جدیدترین هدف مقاومت عراق فرودگاه بن گوریون در قلب تل‌آویو

از بامداد سه‌شنبه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن، آمریکا، زیر آتش شدید شاخه‌های مقاومت رفتند؛ حملاتی که به خوبی همپوشانی عملیات شاخه‌های مختلف مقاومت را نشان می‌دهد. در مهم‌ترین این حملات مقاومت اسلامی عراق فرودگاه «بن گوریون» در قلب تل‌آویو را مورد حمله پهپادی قرار داد.

حمله پهپادی مقاومت عراق

گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه حمایت از مردم غزه، فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو را مورد حمله پهپادی قرار داد. در ادامه دومین مرحله‌ عملیات پشتیبانی از فلسطین و اهالی غزه، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که طی یک حمله پهپادی موفق، فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو را هدف قرار داده است. مقاومت عراق روز پنج‌شنبه نیز پالایشگاه نفت رژیم صهیونیستی در شهر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی قرار داده بود. این گروه اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و آزادسازی عراق از اشغال آمریکا به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد. مقاومت عراق از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر تاکنون بارها به مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه حمله کرده است.

حمله دریایی ارتش یمن

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد سه‌شنبه در این بیانیه اعلام کرد: کشتی Pinocchio آمریکا با تعدادی موشک دریایی مناسب به‌طور دقیق در دریای سرخ هدف قرار گرفت. به گزارش سایت خبری المسیره، سرتیپ سریع تاکید کرد: عملیات ارتش یمن تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: عملیات نظامی ما در ماه رمضان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برادران مجاهدمان در غزه تشدید خواهد شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز صبح دیروز -سه‌شنبه- اعلام کرد: «حوثی‌ها (انصارالله) ۲ موشک بالستیک به سمت یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ شلیک کردند.» در حالی‌که ارتش یمن اعلام کرده این کشتی متعلق به آمریکا بوده این مرکز در اظهاراتی فرافکنانه مدعی شد: کشتی تجاری «پینوکیو» متعلق به سنگاپور است و با پرچم لیبریا تردد می‌کند. مرکز تروریستی سنتکام در ادامه ادعا کرد: این ۲ موشک بالستیک به کشتی «پینوکیو» اصابت نکرده و گزارشی از تلفات و خسارات وارده گزارش نشده است. از طرف دیگر، منابع یمنی از حملات ائتلاف آمریکا و انگلیس به مواضعی در استان صعده یمن خبر دادند. به گزارش ایسنا، ائتلاف آمریکا و انگلیس بامداد سه‌شنبه در تجاوزی دیگر، منطقه «طخیه» در استان صعده در شمال یمن را پنج‌بار بمباران کردند. رویترز به‌نقل از یک مقام یمنی گزارش داد که این حملات آمریکا و انگلیس حداقل ۱۱ شهید و ۱۴ مجروح برجای گذاشته است.

خبر دیگری که شاید به عملیات ارتش یمن مرتبط شود، البته اگر جزئیاتی در آینده منتشر شود، آن‌که آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس روز سه‌شنبه از وقوع حادثه امنیتی در شرق سومالی خبر داد. آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس در این باره اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۶۰۰ مایل دریایی در شرق «موگادیشو» پایتخت سومالی دریافت کرده است. طبق گزارش شبکه المیادین، این آژانس از آغاز تحقیقات در این باره خبر داد.

سنگین‌ترین حملات حزب‌الله

خبرنگار المنار بامداد سه‌شنبه بود که گزارش کرد، رژیم صهیونیستی با چندین موشک اطراف شهر بعلبک را هدف قرار داد. رویترز به نقل از ۲ منبع امنیتی گزارش کرد، رژیم صهیونیستی ۴ مرتبه شهر بعلبک را هدف گرفت که بر اثر آن ۶ لبنانی زخمی شدند. استاندار بعلبک از شهادت یک غیرنظامی در این حمله خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، در پاسخ به حملات پهپادی حزب‌الله لبنان به جولان اشغالی سوریه در روزهای اخیر، ۲ ساختمان وابسته به حزب‌الله لبنان را در شرق این کشور هدف گرفته است. اما این حملات با واکنش سریع و بسیار سنگین مقاومت لبنان رو‌به‌رو شد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار در چندین شهرک در جولان اشغالی و شهرک‌هایی در منطقه سهل‌الحوله در الجلیل علیا به صدا درآمدند. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد حملات موشکی از لبنان علیه یک هدف نظامی در شهرک المالکیه در الجلیل انجام شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند از صبح تاکنون ۱۰۰ موشک از لبنان به جولان شلیک شده است. این رسانه‌ها تأکید کردند: سنگین‌ترین موج حملات موشکی از زمان آغاز جنگ در شمال را شاهد بودیم. ۱۰۰ موشک در واکنش به حمله بعلبک به منطقه جولان شلیک شد. شلیک ۱۰۰ موشک ظرف یک ساعت از لبنان به شمال جولان یک مسئله بسیار استثنایی است. در یکی از حملات ۳۰ موشک با هم شلیک شد. به گفته خبرنگار شبکه الجزیره، بیش از ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های صهیونیستی در اصبع‌الجلیل و جولان اشغالی شلیک شد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد ۷۰ موشک جولان اشغالی را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از ملت مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در پاسخ به حملات دشمن به روستاها و منازل شهروندان در جنوب لبنان که آخرین آن حمله به شهر «بعلبک» و شهادت غیرنظامیان بود، مقر فرماندهی پدافند هوائی و موشکی دشمن در پایگاه «کیلع» را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داد. حزب‌الله همچنین اعلام کرد که مقاومت اسلامی لبنان پایگاه موشکی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را در منطقه «یوآو» و اطراف آن هدف قرار داد. حزب‌الله افزود در این حملات از بیش از ۱۰۰ راکت کاتیوشا استفاده کرده است. حزب‌الله در بیانیه دیگری نیز تاکید کرد: مجاهدین مقاومت با موشک «برکان» پایگاه «راهب» را هدف قرار دادند و این پایگاه به صورت دقیق مورد اصابت قرار گرفت. البته این پایان ماجرا نبود. رسانه‌های اسرائیلی در آخرین گزارش‌های خود، تا زمان تنظیم این گزارش، اذعان داشته‌اند که شلیک ۱۳۵ موشک از لبنان از ساعات صبح روز سه‌شنبه تشخیص داده شد.

بازدارندگی بر باد رفته رژیم آپارتاید اسرائیل

در پی سنگین‌ترین موج حملات حزب‌الله به اراضی اشغالی، در درگیری‌های اخیر و بعد از طوفان الاقصی، رئیس شورای الجلیل علیا بعد از شلیک این تعداد موشک به شمال اراضی اشغالی اعتراف کرد که اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است و در بازگرداندن آن موفق نخواهد شد. وی افزود که دولت اسرائیل باید یک منطقه ممنوعه برای مبارزان حزب‌الله در شمال مرز ایجاد کند. همچنین رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند که «گیورا زالتز»، رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌سازی در الجلیل الاعلی، و رؤسای دیگر شورا‌های شهرک‌های تخلیه شده خواستار تعریف روشنی از جدول زمانی جنگ در شمال هستند.

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به اطلاعات نصرالله

رسانه‌های عبری پس از حملات سنگین دیروز مقاومت لبنان به مواضع اشغالگران به قدرت حزب‌الله اذعان کردند. رسانه‌های عبری روز سه‌شنبه نوشتند که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، پدافند هوائی رژیم صهیونیستی را بهتر از فرماندهان ارشد جبهه شمال می‌شناسد.

رایزنی عضو ارشد حماس با سید حسن نصرالله

خبر دیگر آن‌که هیئتی از حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و درباره تحولات غزه و کرانه باختری رایزنی کرد. در دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و هیئتی از حماس به ریاست «خلیل الحیه»، درباره آخرین تحولات غزه و کرانه باختری رایزنی شد. به نقل از اسپوتنیک، طرفین در این دیدار همچنین درباره روند مذاکرات غیرمسقیم با رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کردند. حاضران در این نشست آخرین شرایط و تحولات میدانی در نوار غزه، کرانه باختری و جبهه‌های متعدد پشتیبانی را بررسی کردند. آن‌ها همچنین درباره روند مذاکرات و تحقق شروط مقاومت که در خدمت مسئله و ملت فلسطین است، صحبت کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حزب‌الله لبنان با 100 موشک پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در هم کوبید

مواضع صهیونیست‌ها نظیر «نفح»، «یردن» و «کیلع»

چند نکته درباره انتقام

محور مقاومت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.